دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

روایت دوبلور پیشکسوت از سختی‌های دوبلوری

شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب: 689322
تورج نصر دوبلور و گوینده قدیمی گفت: پیشنهاد‌های بازیگری بهتر از دوبله است و در شرایطی اصلا قابل مقایسه نیست.
روایت دوبلور پیشکسوت از سختی‌های دوبلوری
به گزارش جهان نيوز، «تورج نصر» دوبلور و گوینده قدیمی تلویزیون و رادیو، درباره وضعیت فعلی دوبله کشور گفت: کار ما همیشه در نوسان بوده است و این روز‌ها هم این موضوع بیشتر به چشم می‌آید.

وی با اشاره به اینکه حضور گوینده‌های جدید لطمه‌ای به کار من نمی‌زند، بیان داشت: ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و آن‌ها کار خودشان را و اینکه می‌گویند دوبلور‌های جدید رقابت‌هایی را ایجاد می‌کنند و جای ما قدیمی‌تر‌ها را می‌گیرند اصلا درست نیست. هیچ کس نمی‌تواند جای کسی دیگر را بگیرد.

این دوبلور و گوینده همچنین ادامه داد: متاسفانه گوینده‌هایی که آمدند اغلب سفارش شده هستند در صورتیکه ما باید به سمت افرادی برویم که بتوانیم آن‌ها را جایگزین صدا‌هایی کنیم که دیگر بین ما نیستند.

بازیگر سریال «افسانه هزار پایان» در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا گوینده‌های جدید می‌توانند جایگزین قدیمی‌ها شوند، گفت: این موضوع نیازمند زمان است و بین صد نفری که آمدند شاید ۸ نفر آن‌ها ماندگار شوند. از طرفی به دلیل درآمد پایینی که دوبلور‌ها دارند، کمتر کسی به سمت این حرفه می‌آید حال اگر قرار باشد که خرج یک زندگی را بدهد که دیگر شرایط بدتر می‌شود.

این دوبلور درباره درآمد خود از این حیطه نیز بیان داشت: با گذشت این همه سال که از شروع کارم در دوبله و گویندگی می‌گذرد هنوز هم درآمد پایینی دارم. درست است که جزو درجه بالا‌های دوبله هستم، اما وضعیت درآمد خوبی ندارم. تازه من از دوبلور‌هایی هستم که در کنار دوبله، بازیگری و گویندگی خارج از سازمان هم انجام می‌دهم.

وی با اشاره به پیشنهاد‌هایی که در زمینه بازیگری دارد، نیز بیان داشت: پیشنهاد‌های بازیگری بهتر از دوبله است و در شرایطی اصلا قابل مقایسه نیست. دلیلش هم این است که آن‌ها برای کارشان ارزش خاصی قائلند و ما دوبلور‌ها برای کارمان ارزشی قائل نیستیم.
 
منبع:فارس
برچسب ها: دوبله
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *