شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱
۱

اطاعت آل سعود از آمریکا بت پرستی نوین است

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب: 689012
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: امروز بت پرستی نوین را در عربستان شاهد هستیم که به آمریکایی‌ها اینگونه برای اقدامات شومشان در منطقه میدان می‌دهند.
اطاعت آل سعود از آمریکا بت پرستی نوین است
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر دوشنبه در سخنرانی خود در حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه ۱۴ آیه از سوره انبیا به داستان‌های حضرت ابراهیم اختصاص یافته است، افزود: زمانی که حضرت ابراهیم قومش را به دوری از شرک و بت پرستی دعوت کرد در میان اقوامش کمی تردید ایجاد شد زیرا آنها دلیلی برای بت پرستی نداشتند جز اینکه پدرانشان بت پرست بودند.

وی ادامه داد: اقوام حضرت ابراهیم گفتند که واقعاً این‌طور می‌گویی که بت‌ها فایده‌ای ندارند یا می‌خواهی با ما شوخی کنی، حضرت ابراهیم فرمود که به سراغ فطرتتان بروید زیرا خداوند سازنده آسمان‌ها و زمین است و شما را نیز آفریده است اما بت را شما آفریده‌اید و ساخته دست شماست.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در مسائل دینی نباید عجله کرد، افزود: حضرت ابراهیم فرمود که به خدا قسم من نقشه‌ای برای بت‌هایتان دارم که در وقت مناسب انجام می‌دهم
وی ادامه داد: زمانی که بت پرستان برای مراسم عید خود به خارج از شهر رفته بودند حضرت ابراهیم در شهر ماند و تمام بت‌ها را قطعه قطعه کرد و تبر را بر دوش بت بزرگ گذاشت، آنها زمان بازگشت مشاهده کردند که تمام بت‌ها شکسته شده‌اند و گفتند کار ابراهیم است و تصمیم گرفتند که او را نزد مردم برای حکم کردند بیاورند و حضرت ابراهیم فرمودند که شما که می‌دانید بت‌ها حرف نمی‌زنند چطور می‌خواهید که حاجات شما را اجابت کنند.

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: قضات اگر ادعایی دارند باید از مردم به عنوان شاهد استفاده کنند و سریع نباید حکم کرد.

وی گفت: در قرآن کریم از ۹ بت یاد شده و بیان شده که اقوام مختلف چگونه به دست خود بت‌های مختلفی می‌ساختند و آن‌ها را مورد پرستش قرار می‌دادند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه امروز شاهد بت پرستی نوین هستیم، افزود: بت پرستان نوین سنگ را نمی‌پرستند و مسلمان هستند اما در مقابل آمریکا خاضعند که این امر نیز نوعی بت پرستی است.

وی بیان کرد: امروز بت پرستی نوین را در عربستان شاهد هستیم که به آمریکایی‌ها اینگونه برای اقدامات شومشان در منطقه میدان می‌دهند.

حجت الاسلام رفیعی گفت: امام خمینی (ره) به طور مرتب تاکید می‌کردند که روحیه مبارزه با استکبار و دشمن را داشته باشید که این توصیه ایشان باید راهنمای اعمال ما باشد تا بتوانیم راه موفقیت را طی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بت‌پرستی و تمثال پرستی منحصر به پرستش سنگ و چوب نیست، افزود: عده‌ای انسان‌ها، هوای نفس و چیزهای مختلف را به جای خداوند مورد پرستش قرار می‌دهند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یکی دیگر از موارد بت پرستی را هوای نفس دانست و افزود: خداوند در قرآن می‌فرمایند که وای بر کسی که هوای نفس بتش شود، زیرا هوای نفس می تواند منجر به سقوط انسان شود.

وی بیان کرد: هوای نفس به معنای سقوط است یعنی اگر کسی درگیر هوای نفسش شد در سرازیری سقوط قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) افزود: پرستش هوای نفس، عجب و غرور از عواملی هستند که موجب هلاکت انسان می‌شوند که لازم است انسان این موارد را به خوبی شناخته و از آنها دوری کند.

وی بیان کرد: مهمترین ویژگی امام خمینی (ره) امیر بودن بر هوای نفسش بود و اقبال دنیا بر او اثری نداشت.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هوای نفس به معنای امر کردن نفس بر انسان است، افزود: یکی از ثمرات ماه رمضان این است که هوای نفس ضعیف می شود بنابرین می توان خودسازی را یکی از آثار مهم این ماه دانست.

وی وجدان بیدار را راهکار مقابله با هوای نفس دانست و افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که «فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها» یعنی خیر و شر را به انسان الهام کرده‌ایم.

حجت الاسلام رفیعی اظهار داشت: وجدانی بیدار است که قبل از ارتکاب گناه و عمل اشتباه مانع فرد شده و یا پس از ارتکاب گناه زشتی کارش را به او یادآور شود.

وی گفت: امام حسین (ع) بارها به اصحابشان تاکید داشتند که به سراغ وجدانتان بروید.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: امام خمینی (ره) با بیدار کردن وجدان‌ها به مقابله با طاغوت برخاستند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...........