دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
المرزوقی:

لیبی صحنه نبرد علیه محور سعودی-اماراتی است

چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 684385
رئیس‌جمهور سابق تونس درگیری در طرابلس پایتخت لیبی را سرنوشت‌ساز و نبرد در این شهر را نبرد علیه «محور شر اماراتی- سعودی-مصری» توصیف کرد.
لیبی صحنه نبرد علیه محور سعودی-اماراتی است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «منصف المرزوقی» رئیس‌جمهور سابق تونس به حمله شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» واکنش نشان داد.

المرزوقی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «بخشی از سرنوشت ما و سرنوشت امت در نبرد طرابلس در حال رقم خوردن است اما مردم ما توجهی به آن ندارد و گویی این نبرد برای اهل مریخ است، درست است که ما دغدغه و مشکلاتی داریم اما نبرد طرابلس یک درگیری شدید بین محور بهار عربی و محور شر اماراتی –مصری-سعودی است».

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، المرزوقی همچنین حفتر را «اجیرشده» محور شر مذکور توصیف کرد و افزود: «شکست این فرد اجیر شده محور شر در این نبرد به معنای شکست استبداد، استعمار و متحدان ازلی آن علیه حقوق و خواسته‌های مشروع ماست».

وی افزود که «تمامی اعراب و به خصوص تونسی‌ها بایستی برای یاری «قهرمانان طرابلس» بسیج شوند چرا که آنها تنها از خود دفاع نمی‌کنند بلکه از من، شما و همه اعراب آزاد دفاع می‌کنند».

شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» از بیست و هفت روز پیش پیشروی به سمت طرابلس را آغاز کرده‌‌اند اما با مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی مواجه شدند.

حفتر به پشتیبانی ریاض، ابوظبی و قاهره قصد دارد طرابلس، مقر دولت وفاق ملی را تصرف کند. حفتر، جنگ علیه طرابلس را عملیات آزادسازی طرابلس نامیده و فائز السراج (رئیس دولت وفاق ملی) نیز برای مقابله با این حمله، عملیات نیروهای خود را «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) نامیده است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *