يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

جوانان متولی اصلی بیانیه گام دوم انقلابند

چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 684324
سردار ابوالفضل شکارچی در بازدید از غرفه «بیانیه گام دوم انقلاب» در نمایشگاه کتاب گفت: متولیان اصلی بیانیه گام دوم، جوانان هستند اما قدیمی‌ها باید تجربه‌های خود را در اختیار آنان قرار دهند.
جوانان متولی اصلی بیانیه گام دوم انقلابند
به گزارش جهان نيوز، سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی، معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، در حاشیه بازدید از غرفه تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب وظایف جوانان در تبیین موثر بیانیه و نگاه دقیق به مقوله پیشرفت را مهم دانست و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب دو بخش راهبردی دارد. ابتدا نگاه به گذشته انقلاب اسلامی تحت عنوان گام اول و سپس تبیین راه درست در حداقل 40 سال بعدی با بیانیه گام دوم است. ما در گام اول با نگاهی به گذشته شاهد فراز و نشیب‌های بسیاری هستیم که برای عبور از مشکلات و موانع باید زمان صرف می‌کردیم تا تجربه کسب کنیم. برای کسب تجربه نیز طبیعتا هزینه‌های سنگینی پرداخت شد اما امروز تجربه‌های گرانقدری که حاصل خون‌های بسیار است را در اختیار داریم که می‌تواند چراغ راهی برای ما باشد. به طور مثال در موضوع انرژی هسته‌ای یا ارتقا توان بازدارندگی بهای سنگینی داده‌ایم تا به اینجا برسیم. در گام دوم بنا نیست که هزینه‌ دادن‌ها بار دیگر تکرار شود و لازمه آن مدیریت صحیح است تا تجربیات در اختیار متولیان مسئول در گام دوم قرار بگیرد.  

وی ضمن اشاره به اهمیت و نقش جوانان در پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم انقلاب بیان داشت: امروز بسیاری از موانع و مشکلات گام اول را پیش‌ رو نداریم لذا با سرعت بیشتر می‌توانیم مولفه‌های مدنظر حضرت آقا را دنبال کنیم که البته در این مسیر نیازمند دو نگاه داخلی و بین‌المللی هستیم که لازمه موفقیت در این راه، پیش‌بردن همزمان این دو بعد است. متولیان اصلی بیانیه گام دوم، جوانان هستند اما قدیمی‌ها باید تجربه‌های خود را در اختیار این قشر پرشور قرار دهند و با مشورت‌ها و ارائه راهکار به جوانان کمک کنند تا با سرعت بیشتری انقلاب را پیش ببرند که قطعا چنین اتفاقی رخ خواهد داد.

گفتنی است، غرفه «بیانیه گام دوم انقلاب» با هدف تبیین سیاست‌های گام دوم انقلاب که چندی پیش توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده بود، در نمایشگاه کتاب تهران مستقر شده است و با حضور مهمانان و کارشناسان، ابعاد مختلف این موضوع را بررسی می‌کند. 

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *