دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

نقدی: دولت مشکل کاغذ ناشران را حل کند

سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 684177
سردار محمد رضا نقدی در بازدید از نمایشگاه کتاب با بیان اینکه مردم و اصحاب قلم ونشر انتظار دارند مشکلات این عرصه حل شود گفت: دولت مشکل کاغذ ومسایل پیرامونی آن را حل کند ونگذارد هزینه های نشر بیش از این بالا برود.
نقدی: دولت مشکل کاغذ ناشران را حل کند
به گزارش جهان نيوز، سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسداران در بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور در غرفه انتشارات فاتحان ناشر آثار دفاع مقدس با بیان اینکه توقع اصحاب فرهنگ، عموم مردم و علاقه‌مندان و خانواده‌ها از دولت و وزارت ارشاد حل مشکل کاغذ وجلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها است، تصریح کرد:مردم ما عمیقا به فرهنگ کتاب و کتابخوانی علاقه مندند، اما با توجه به وضعیت گرانی‌ها نمی‌توانند کتاب بخرند و بخوانند، لذا این انتظار هست که دولت خطا‌های مدیریتی را درحوزه چاپ و نشر تصحیح کند و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کند.

وی در ادامه با اشاره به بایسته‌های نشر دفاع مقدس و لزوم توجه به حوزه‌هایی که در آن کار نشده گفت:ما در نشر دفاع مقدس نیاز به نوآوری داریم و باید در حوزه‌هایی که فعالیت نشده کار شود، کنگره شهدای اقشار زمینه را برای توجه به عملکرد بخش‌های تخصصی دفاع مقدس باز کرد، اما درزمینه‌های فرهنگی، هنری وادبی باید نسبت به شهدای این بخش‌ها فعالیت پژوهشی صورت گیرد و در قالب فیلم، کتاب‌های داستان، رمان و فیلمنامه و زندگی نامه داستانی به مردم و مشتاقان عرضه شود.

سردار نقدی با تاکید بر ضرورت نوآوری در نشر دفاع مقدس تصریح کرد: ما در حوزه نشر دفاع مقدس به نوآوری نیاز داریم در این زمینه شخصیت پر جاذبه کم نداریم، در میان اقشار مختلف مرد م. سوژه‌های مردم پسند وجذاب بسیار داریم، اما به این‌ها پرداخته نشده است.

وی ادامه داد:باید به فرهنگ و تفکر دفاع مقدس به شکل منسجم و همه جانبه توجه کرد و حوزه‌هایی که تاکنون نسبت به آن‌ها غفلت شده توجه کرد.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *