پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی کردستان

دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 683994
تاکنون ۱۰۸میلیارد تومان خسارت ناشی از بارندگی شدید و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی استان کردستان وارد شده است .
خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی کردستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، خالد جعفری در اولین جلسه کارگروه استانی جبران خسارت کشاورزان سیل‌زده ناشی از سیل فروردین ماه ۹۸ اظهار کرد: براثر بارندگی شدید و جاری شدن سیل فروردین ماه ۹۸ به طور تقریبی تاکنون ۱۰۸میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان کردستان وارد شده است.

وی افزود: براساس دستورالعمل مبنی بر امهال (زمان دادن) تسهیلات کشاورزان خسارت دیده در سال گذشته از ۳۸میلیارد تومان تخصیص ابلاغی از مرکز به استان کردستان، تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده  ناشی از سرمازدگی فروردین و اردیبهشت ماه ۹۷ امهال شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در سال جاری جبران خسارت‌ها به صورت تعیین خسارت به کشاورزانی که در اثر بارندگی‌های فروردین ۹۸ دچار خسارت شدند تا حد امکان پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: شهرستان قروه با ۲۰.۲ میلیارد تومان و بیجار با ۱۹میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کامیاران ۱۶میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان و سنندج با ۱۳میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بیشترین خسارت را متحمل شده‌اند.

جعفری بیان کرد: از زیر بخش‌های بخش کشاورزی استان کردستان دام و طیور (آبزیان و زنبور عسل) ۵۳ درصد بیشترین خسارت و باغبانی با ۲۶درصد، زراعت 9.5 درصد، آب و خاک ۱۱ و نیم و سایر زیر بخش‌ها دودرصد از خسارت‌های اخیر ناشی از سیل را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در ادامه عنوان کرد: در مجموع استان 5505 واحد انبار علوفه دچار خسارت شدند که شهرستان قروه با 2394 واحد و بیجار 1700 واحد از شهرستان‌هایی بودند که بیشترین آمار خسارت را داشته‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: 8890 هکتار از اراضی استان نیز متحمل خسارت ناشی از  بارندگی‌های فروردین ۹۸ شدند که شهرستان دیواندره با ۷۰۴۰ هکتار و شهرستان مریوان با 1200 هکتار بیشترین خسارت را متحمل شدند.
به گفته جعفری، اکیپ‌های بررسی خسارت در ایام تعطیلات نوروز با وجود بارندگی‌های سنگین به بررسی خسارت پرداختند این بررسی‌ها کماکان ادامه دارد و به زودی آمار نهایی خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی استان مشخص و در کار گروه استانی عنوان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کارگروه‌های بررسی و تعیین خسارت در شهرستان‌ها فعال و با تشکیل جلسات با حضور فرمانداران شهرستانی نتایج خسارت را نهایی خواهند کرد و پس ثبت در سامانه سجاد پرونده‌های خسارات را به کارگروه استانی منتقل، و کارگروه استانی پس از تخصیص اعتبار از مرکز طبق دستورالعمل‌های مربوطه نسبت به پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره متناسب با سطح و میزان خسارات وارده به عرصه و واحد تولیدی به بهره‌بردار اقدام خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *