جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

آنچه که در مورد پاستیل‌ها نمی‌دانید!

جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 683460
تقریبا هر شخصی با هر سلیقه‌ای جذب پاستیل می‌شود، اما مصرف بیش از حد پاستیل مخاطراتی برای بدن دارد که در ادامه این گزارش به آن می‌پردازیم.
آنچه که در مورد پاستیل‌ها نمی‌دانید!
به گزارش جهان نيوز، پاستیل یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها نزد کودکان و البته اغلب دخترخانم‌ها است. در مورد پاستیل حرف‌های ضد و نقیض زیادی مطرح می‌شود. برای مثال عده‌ای پاستیل را یک داروی خوشمزه برای استخوان‌ها می‌دانند و عده‌ای پاستیل را یک خوراکی ویژه برای به هم ریختن فرم بدنی می‌دانند.

پاستیل هم مثل هر خوراکی دیگری طرفدارانی سرسخت دارد. انواع مختلف پاستیل موجود در فروشگاه‌ها باعث شده تقریباً هر شخصی با هز سلیقه‌ای جذب پاستیل‌ها شود، اما مصرف بیش از حد پاستیل مخاطراتی برای بدن دارد:

پاستیل سرشار از شکر و قند است و می‌تواند برای مبتلایان به دیابت خطرناک باشد

_حجم پاستیل و جنس آن به شکلی است که ممکن است افراد را دچار خطای شناختی کرده و افراد با مصرف بیش از حد پاستیل دچار اضافه وزن شوند

_برخلاف تصور بسیاری از افراد قرار نیست پاستیل بیش از لبنیات کلسیم بدن شما را تامین کند

_مصرف بیش از حد پاستیل به مروز موجب تخریب دندان‌ها می‌شود

_ارزش غذایی پاستیل چندان بالانیست، اما کالری بالایی دارد

در علاقه به پاستیل زیاده روی نکنید
البته اینه موارد به این معنا نیستند که نباید پاستیل بخورید. اما فراط در مصرف پاستیل با هدف اینکه از خواص فرضی این ماده استفاده کنید یک اشتباه بزرگ است. خواص پاستیل آنقدر نیست که بخواهید هر اندازه که می‌توانید پاستیل بخورید. اگر هدفتان تامین کلسیم است می‌تواند فراورده‌های لبنی را جایگزین کنید.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اول شبهه مهمی که در مورد این خوراکی به ظاهر خوشمزه وجود دارد را حل کنید تا به این صحبت‌ها برسیم چه تضمینی وجود دارد که ژلاتین وارداتی که برای ساخت پاستیل به کار میرود از نوع خوکی نباشد با توجه به اینکه قیمت آن در بازار جهانی به مراتب از ژلاتین گاوی ارزان تر است آیا گمرک میتواند تضمین نماید که دستهای خیانتکاری ژلاتین خوکی را به نام ژلاتین گاوی وارد کشور نمیکنند امیدوارم خود شما جهان نیوزیها یک برنامه مستند راجع به این امر مهم تهیه کنید و ذهن مردم را آگاه کنید.
Romania
دو مسئله دیگر در مورد پاستیل ها وجود دارد.
اولا ژلاتین آن که اگر وارداتی است به احتمال بسیار زیاد منشاء خوکی دارد چون ارزانترین ژلاتین را از استخوان خوک بدست می آورند. ژلاتین گاوی وارداتی هم با کلاه شرعی حلال میشود چون از دبی وارد میشود و دبی هم اسما سرزمین اسلامی است. در حالیکه دبی امارت سکولار است و اصولا امکان و ظرفبیت فراوری ژلاتین را ندارد و ژلاتین گاوی یا حوکی که از کشورهای غیر اسلامی وارد می کند توسط دلالان محترم داخلی با بسته بندی جدید به حلق ایرانی ها ریخته می شود.
نکته دیگر رنگ موجود در پاستیل ها است که تمام آنها که از منشاء غیر گیاهی و یا گیاهی کنترل نشده و با ساخت شیمیایی است خطرناک و سرطانزا است.
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
اکثر پاستیل های وارداتی خارجی ؛ از ژلاتین حرام خوکی ! تهیه می شوند !!!