سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۶

قند و شکر در ماه رمضان گران نخواهد شد

پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 682311
رئیس انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر می‌گوید: قیمت قند و شکر در ماه مبارک رمضان گران نخواهد شد. همچنین در سال 98 با واردات حجم قابل توجهی از شکر دیگر دچار کمبود نخواهیم شد.
قند و شکر در ماه رمضان گران نخواهد شد
به گزارش جهان نيوز، رئیس انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت قند و شکر در ماه رمضان گران نمی‌شود؟ گفت: قیمت قند و شکر در ماه مبارک رمضان گران نخواهد شد؛ در این مدت جلساتی را با دولتمردان برای سهمیه‌بندی شکر در حوزه صنایع و طرح ضیافت برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم شکر مورد نیاز مردم را تامین کنیم.
 
بهمن دانایی افزود: متاسفانه سیل و بارندگی‌های اخیر باعث شد تا مزارع نی‌شکر با برخی چالش‌ها مواجه شوند و همین مسئله میزان تولید ما را به تعویق انداخت. در حقیقت بارندگی‌های اخیر باعث شد تا در ماه‌های بهمن و اسفند محصولی را برداشت نکنیم. قطعا اگر حوادث طبیعی (بارندگی‌های شدید و سیل) رخ نمی‌داد، با کمبود شکر در بازار مواجه نمی‌شدیم.
 
او به برنامه بخش‌خصوصی و دولت در زمینه تامین اقلام مورد نیاز مردم اشاره‌کرد و گفت: بخش‌خصوصی تاکنون ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن شکر را از هند ثبت سفارش کرده است. حدود ۴۰۰ تن نیز شکرهای بازرگانی دولتی از گمرک ترخیص شده و چنانچه وضعیت آب و هوا مناسب باشد ۱۲۰ هزار تن شکر حاصل از چغندر قند پاییزه برداشت خواهد شد. بنابراین سال ۹۸ با واردات حجم قابل توجهی از شکر دیگر دچار کمبود نخواهیم شد.

دانایی در پاسخ به این پرسش که آیا نرخ مصوب شکر از سوی دولت مشخص شده است یا خیر؟ اظهار کرد: هنوز نرخ مصوب شکر افزایش نیافته اما آنچه اعلام کردند این است که قیمت شکر از محل درب کارخانه سه هزار تومان عرضه خواهد شد. از سوی دیگر باید اشاره کرد که قیمت قند سقف و کفی دارد و براساس ضوابط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تعیین خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالا گرانی وافسارگسیختگی قیمتها را رها کرده اید چسبیده اید به قیمت قند وشکر فکرکنم نگران افتادن فشار روزه بگیران هستید. مضحک بابا مضحک امان از دست شما خبرگزاریها ورسانه های مجازی که میدانید خبر های جهت دار را تزریق کنید وبا پمپاش به جامعه چیزی را بگویید که درعمل هرگز وجود ندارد البته این ذات هردولت ودستگاهی است که برای بقای خودش ناچاراست از خود تعریف وتمجید کند وهرگز تن به انتقاد ونارسائیهای اشکار نمیدهد اما واقعیتها بحمدالله از هرگوشه ایی بگوش میرسد بعضی مواقع خودمردم خبرنگارند و بدون دخل وتصرف خبربکر را ارائه میکنند .
Iran, Islamic Republic of
اساسا دربازار موجود هست! که گران شود؟
Iran, Islamic Republic of
قبل از رمضان گران شده نيازي نيست كه در ماه رمضان گران بشه
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
با اعلام این خبر ؛ یقین بدونین که گرون میشه ! دولت تدبیر از 6 ماه قبل ، در مقابل این تورم 100 درصدی ، بارها در بوق کرد که ؛ حقوق ها سال 98 ؛ 20 درصد اضافه می شود ! حالا دیروز با پررویی اعلام میشه که حقوقا فقط 18 درصد اضافه میشه !! یعنی خودشونم ، حرف خودشونو قبول ندارن !!!!
نیما راسخ
United States
گران شد پدرجان ؛ شما خبر نداشتید که فیضش را ببرید!!.بعد از تعطیلات نوروزی بیش از 10 درصد قندوشکر گران شد.
Denmark
مگه جا داره که گرون بشه...؟!