جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۲۱
در پایان سال سوم مجلس دهم؛

بالاترین رای تهران در این سال‌ها چکار کرد؟/ نماینده کم اثر مجلس دهم چه عملکردی از خود به جای گذاشت؟

دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب: 680604
گوشه نشینی‌های عارف در مجلس درحالی است که تبلیغات بیشماری درباره وی پیش از کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم صورت گرفت و انتظار بود ژنرال اصلاح طلبان در مجلس عملکرد فوق العاده‌ای از خود نشان دهد اما ...
بالاترین رای تهران در این سال‌ها چکار کرد؟/ نماینده کم اثر مجلس دهم چه عملکردی از خود به جای گذاشت؟
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: مجلس دهم آخرین سال خدمت رسانی خود به مردم را طی می کند اما در مراحل پایانی بهارستان دهم هم جریان اصلاح طلب بروز و ظهور چندانی ندارد. «محمدرضا عارف» رئیس فراکسیون امید در سیبل انتقادات اصلاح‌طلبان حتی در میان نیروهای این جریان قرار گرفته است. اصلاح طلبان مدت‌هاست به عملکرد عارف انتقاد می کنند و به وی لقب «مردم سکوت اصلاحات» را داده‌اند. 

سکوت رئیس فراکسیون امید را می توان به کل فعالیت این فراکسیون در مجلس نیز تعمیم داد. درواقع دربسیاری از موارد حساس سیاسی فراکسیون امید با سکوت بی سر وصدا از کنار آن رد شده است. ماجرای نماینده سراوان از اعضای فراکسیون امید که با ماموران حراست گمرک درگیر شده بود یکی از مواردی بود که با سکوت این جریان سیاسی در مجلس روبرو شد.

بیشترین بروز و ظهور اصلاح طلبان بخصوص عارف در مجلس در همین زمان خاص یعنی برهه انتخابات هئیت رئیسه مجلس باز می گردد. عارف در سه سال گذشته در برهه انتخابات هئیت رئیسه به دلیل کاندیداتوری و رقابت با علی لاریجانی بر سر زبان‌ها می افتد و بعد از اینکه این رقابت را به رقیب خود می بازند، به محاق می رود. 

گوشه نشینی‌های عارف در مجلس درحالی است که تبلیغات بیشماری درباره وی پیش از کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم صورت گرفت. عارف به عنوان ژنرال اصلاح طلبان و فردی که سابقه کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری را در کارنامه کاری خود در دنیای سیاست دارد، شناخته می شود. عارف عناوین و نشان‌های زیادی را یدک می کشد. بالاترین رای تهران، چهره برجسته اصلح طلب و ... از جمله عناوین عارف است.

او علاوه بر ریاست فراکسیون امید رئیس شورای عالی اصلاح طلبان نیز هست. حتی زمزمه‌های حضور وی به عنوان نامزد انتخاباتی هم برای ریاست جمهوری سال 1400 نیز به گوش می رسد. عارف درحالی در مجلس دهم عملکرد چندانی نداشته و مورد انتقاد اصلاح طلبان قرار دارد که مشخص نیز با چه کارنامه کاری به عنوان گزینه احتمالی اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری آینده معرفی می شود. البته برخی نیز معتقدند که عارف با گام گذاشتن در مجلس دهم و عملکرد ضعیفی که از خود نشان داد به یک مهره سوخته در جریان اصلاحات تبدیل شد.

اصلاح‌طلبان انتقاد جدی به نحوه مدیریت وی در فراکسیون امید مجلس دارند. فراکسیون اصلاح طلبانه مجلس نیز نه تنها نتوانست عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد بلکه با حواشی بسیار زیادی از سوی نمایندگان خود مواجه شد. از سلفی حقارت گرفته تا ضرب و شتم و درگیری‌های این نمایندگان و سخنان جنجالی آنان سبد حاشیه‌های جریان اصلاحات در مجلس دهم را بسیار پر است.

حتی باید گفت که بیشتر از خود عارف آقازاده وی در این سال‌ها به جهت ارائه تز و نظریه « ژن خوب» مورد توجه بوده است. هر چقدر آقای عارف در مجلس عملکرد ضعیفی داشت و سکوت اختیار کرد فرزندش در این حوزه کسری‌های پدر را جبران کرد. البته با این کارنامه کاری که عارف از خود نشان داد معلوم نیست چطور پسر عارف خود را ژن خوب می داند؟!

در همین رابطه، عماد خاتمی معاون سیاسی دبیرکل حزب اتحاد ملت و فرزند سید محمد خاتمی، در گفت‌وگویی تصویری که با مجموعه «عصر ما» انجام داده، از مسئولیت اصلاح‌طلبان نسبت به مردم به دلیل تشویق آنها برای رای دادن به روحانی سخن گفته و در پاسخ به سوالاتی انتقادی درباره عملکرد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به صراحت بر نا امید کننده بودن عملکرد عارف در راس این شورا و همچنین در مجلس، تاکید کرده است.

حزب کارگزاران سازندگی نیز از جمله منتقدان عملکرد عارف در مجلس بودند. تا جایی که «محمدرضا تابش» عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید در پاسخ به انتقادات برخی اعضای حرب کارگزاران از عملکرد عارف گفت: « مجموعه اصلاح‌طلبی در جلسه‌ای حضور یابند تا ما عملکردها در فراکسیون امید را تشریح کنیم.»

تندترین انتقادات را صادق زیباکلام از عارف داشت. این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به این موضوع که تلاش زیادی کرده تا عارف و هم‌قطارانش بتوانند وارد مجلس شوند گفته است: «آنها عرضه نداشتند یک کمیسیون را بگیرند؛ عرضه نداشتند یک نطق قبل از دستور بگیرند؛ یک مشت آدم که اصلاً معلوم نیست چرا رفته‌اند مجلس؛ کسانی که ما این همه دویدیم تا بتوانند وارد مجلس شوند.»

زیباکلام از نگرانی خود برای انتخابات آینده مجلس با عملکرد ضعیفی که اصلاح طلبان در بهارستان دهم نشان داده‌اند نیز سخن گفته و بیان می کند: « آقای عارف و بسیاری از اصلاح‌طلبان دچار یک اعتماد به نفس کاذب شده‌اند. آقای عارف چنان از انتخابات سال 98 صحبت می‌کنند که انگار تنها مساله مهم آنها انتخابات و رد صلاحیته‌هاست. انگار ایشان در کره ماه یا سوئیس زندگی می‌کنند. ایشان اصلا متوجه این نیستند که از اعتماد عمومی نسبت به اصلاح طلبان و فراکسیون امید کاسته شده است.»

زیباکلام بیان می کند که بقیه اصلاح طلبان از جمله اعضای حزب اتحاد ملت هم از عملکرد عارف دل خوشی ندارند. اصلاح طلبان بیان می کنند که بخشی از ضعف عملکردی فراکسیون امید به نحوه مدیریت عارف باز می گردد. 

«علی تاجرنیا»، عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت ايران اسلامي با تأکید بر اینکه «در شورای عالی سیاست‎گذاری اصلاح‌طلبان، افراد حقوقی باید جایگزین افراد حقیقی شوند»، می‎گوید که عارف تجربه تشکیلاتی و سیاسی کافی ندارد. از این رو، بخشی از ضعف عملکرد فراکسیون امید به مدیریت ایشان برمی‎گردد و اگر من در شورای عالی اصلاح‌طلبان بودم ایشان را به ریاست این شورا انتخاب نمی‎کردم.

به غیر از انتقادات اصلاح طلبان از عارف که بیشتر سیاسی است نوعی بی عملی و بدعملی را در جریان کار فراکسیون امید و بخصوص رئیس آن می بینیم که تا امروز تداوم داشته است و در کل در اقدامات و عملکرد مجلس دهم نیز اثرگذار بوده است. عارف یکی از خنثی ترین نمایندگان مجلس دهم بود و حتی در انجام وظایف نمایندگی‌اش هم زیر سئوال است از این جهت در سال چهارم مجلس شورای اسلامی وی بایستی به جای اینکه به صندلی ریاست مانند گذشته فکر کند گزارشی از عملکرد خود در این چند سال برای مردمی که به وی با رای خود اعتماد کردند، بدهد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فروغی
Iran, Islamic Republic of
....
اخلاق و مردانگی=عارف
Iran, Islamic Republic of
مرد اخلاق و مردانگی عارف
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
یک نکته ی بزرگ اخلاقی این است که خود را برتر از بقیه نبیند...ژن خوب؟
Turkey
بهترین نماینده اصلاح طلب بود چون سکوت کرد. ...
علی ترکی
Iran, Islamic Republic of
ژنرال ژنرال می گفتن این بود لابد برای انتخابات ریاست‌جمهوری هم کاندیدا میشه
Iran, Islamic Republic of
خانواده هایی که فکر می کنند نسبت به مردم عادی ژن خوب و بهتری دارند، لیاقت نمایندگی مردم را ندارند.
Iran, Islamic Republic of
...
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
مردم به مسئولان نالایق رای ندهید
...
علی محمد
Iran, Islamic Republic of
باشه بهش میگم
سوزن
Iran, Islamic Republic of
...
بصیرت ۱۴۰۰
Iran, Islamic Republic of
...
بصیرت 1396
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دست از اين سياسى بازى ها بردار بابا ! همين الآن امريكاى جنايتكار سپاه را جزو سازمان هاى تروريستى اعلام كرد. سردبيرتون در مقاله اى به پيشواز اين موضوع رفت و با كلى تعريف و تمجيد از سپاه اعلام كرد : « واكنش هاى دولت تديبر و اميد در برابر تحريم ها چيزى جز خوارى و حقارت نبوده و حالا بايد از سپاه ياد بگيرد كه چطور عزتمندانه و دلاورانه ضرب شصت نشون بده ؟! و خيلى اميدها و نويدهاى ديگر ! » بهرحال ما هم اميدوارانه منتظر تحقق وعده هاى جناب جهان تيغى خواهيم نشست.
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا سایت جهان دوست میدارد افرادی مثل محمد رضا خاتمی سر لیست تهران باشد ، عارف فردی فهیم ، فرهیخته واز احساسات حزبی وباندی به دور است.
Iran, Islamic Republic of
تنها چیزی که از عارف یادمه توی این سالها ،جیغ ودادش برای رای اوردن قبیله اش در انتخابات بعدی هر سالیست وبس !
Iran, Islamic Republic of
عارف مهندس برق خوبیه اما واقعا به درد کار اجرایی و سیاست نمی خوره مثل بقیه اصلاح طلبان
پروانه سلحشور پریم
Iran, Islamic Republic of
ایشان دارای ژن خوب هستند، آیا این کافی نیست؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
United States
همانطور کار می کند که بالاترین رای تهران از آن اصولگرایان بود
حسینی کلشتری
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر چطوری میخواد اون دنیا جواب بده که سرمایه نمایندگی رو باطل کرد بدون هیچ کار مثبتی . حق الناس یقه ات رو میگیره دکترجون . فورا استغفار کن و به فکر جبران مافات باش که عمر کوتاهه!
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
باز بابای ( ژن معیوب ) امد ؟؟؟!!!!!!!!!!