شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۱

رد برگزیت توسط مجلس عوام انگلیس

جمعه ۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۲
کد مطلب: 679450
مجلس عوام انگلیس برای سومین بار پیاپی توافق پیشنهادی نخست وزیر انگلیس برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا را رد کرد.
رد برگزیت توسط مجلس عوام انگلیس
به گزارش جهان نيوز، مجلس عوام انگلیس در رای گیری روز جمعه برای سومین بار پیاپی توافق برگزیت «ترزا می» نخست وزیر انگلیس را رد کرد.

در پی این اقدام انگلیس، «دونالد تاسک» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا خواستار نشست فوق‌العاده سران کشور‌ها در روز ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) شد.

برگزیت، کوتاه شده عبارت انگلیسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است (Britain exits the EU). در واقع فرآیند برگزیت، خارج شدن بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) از اتحادیه‌ایست که قواعد تجاری، سیاسی و قضایی کشور‌های عضو را رقم می‌زند. بریتانیا اولین کشور در این اتحادیه است که قصد خروج از آن را دارد، از این رو فرآیند خروجش با پیچیدگی‌هایی مواجه شده و دارای مولفه‌های متعددی است.

در رای گیری روز جمعه، ۳۴۴ نماینده با طرح خروج ترزا می‌مخالفت کرده و ۲۸۶ نماینده نیز از آن حمایت کردند.

نخست وزیر انگلیس پس از سومین شکست، گفت که دولت همچنان به تلاش خود برای خروج همراه با توافق از اتحادیه اروپا ادامه می‌دهد.

پس از سومین شکست ترزا می‌در پارلمان، «جرمی کوربین» رهبر مخالفان دولت بار دیگر خواستار استعفای نخست وزیر شد.

منبع: فارس 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of


محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن در گفتگو با روزنامه گاردین اظهار داشت، وزیر امور خارجه انگلیس نمی تواند هم زمان هم فروشنده سلاح باشد و هم میانجی صلح.