جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۳

دولت واردات ۱۴۰۰ قلم کالا را ممنوع کرد/ انتصاب مدیران جوان در وزارت کار

پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب: 677995
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی واردات 1400 قلم کالا را ممنوع کرده است.
دولت واردات ۱۴۰۰ قلم کالا را ممنوع کرد
به گزارش جهان نيوز، محمد شریعتمداری امشب در جلسه شورای اداری لرستان بیان کرد: در چهل ساله دوم انقلاب هستیم و پیام رهبر انقلاب گویای نقشه راه بوده و تاکید آن نیز بر توجه ویژه به جوانان است که به ما گوش زد می‌کند بی‌توجه به جوانان بوده‌ایم.

وی بیان کرد: انتصاب مسوولان جوان در مناصب حساس مدیریتی در دستور کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی قرار گرفته و این به هیچ وجه به معنای بی‌حرمتی به بزرگان نیست، چرا که این دو قشر در کنار هم انقلاب اسلامی را جلو می‌برند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید کشور را از این شرایط موجود خارج کرد، افزود: با افراد ناامید و کارنابلد راه به جایی نخواهیم برد، بلکه در مقابل‌ باید توجه به جوانان به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

شریعتمداری بیان کرد: انقلاب اسلامی در عرصه‌های دانش و فناوری برکات زیادی را به همراه داشته، به طوریکه امروز ۳۷۰ مرکز درمانی و ۸۰ بیمارستان زیرمجموعه تامین اجتماعی در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: امروز تصمیمات سیاسی در کشور ما نه در لندن و نه در واشنگتن بلکه در داخل اتخاذ می‌شود و این خود یک افتخار است.

وزیر کار با اشاره به اینکه با صبوری به زودی شکست آمریکا را خواهیم دید، خاطرنشان کرد: دشمنان با اطمینان می‌گفتند چهل سالگی انقلاب را جشن نمی‌گیریم، اما همه تصورات آن‌ها به هم ریخت و به هیچ یک از اهداف آن‌ها محقق نشد.

شریعتمداری تاکید کرد: دولت واردات ۱۴۰۰ قلم کالا را ممنوع کرد و این تهدید به یک فرصت برای تولیدات داخلی تبدیل شده و شاهد حمایت از تولیدکنندگان هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا اشاره و اظهار کرد: البته همه اطلاعات و اقدامات باید شفاف بوده و هیچ فردی نمی‌تواند در پشت پرده تسهیلات کم بهره اخذ کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بانک‌ها باید تسهیلات اشتغال‌زایی را پرداخت کنند، افزود: تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد به لرستان به منظور توسعه فعالیت در حوزه‌های سنگ، گیاهان دارویی، گردشگری و دامپروری اختصاص داده می‌شود.

شریعتمداری ادامه داد: رشد اقتصادی ما کمی بالاتر از صفر بوده به این معنا که رشد مستمر اقتصادی اتفاق نیفتاده است، در نتیجه از طرح‌های‌ اشتغال فراگیر و پایدار روستایی انتظار مهم داریم.

شریعتمداری لرستان را یکی از استان‌های موفق الگوی جدید مشاغل خانگی دانست و گفت: در صورتیکه در سال ۹۸ برنامه حضور در بازارهای جهانی و برندسازی در دستور کار قرار گیرد، کمک مستقیم می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه برخی از مفاد کار و تامین اجتماعی و سایر موارد نیازمند بازنگری هستیم، اظهار کرد: امیدواریم طرح‌های کلنگ‌زنی شده در موعد مقرر به نتیجه رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: استاندار در استان اختیاراتش برای اعمال تصمیمات بیش از رئیس جمهور و وزرا است و همه نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحت نظر استاندار هستند و ما نیز حمایت می‌کنیم.

شریعتمداری ادامه داد: نعمت بزرگ بهره لرستان از آب همواره شهره آفاق بوده و درصورتیکه بتوان در کنار این جاذبه‌های گردشگری زیرساخت‌ها را ایجاد کرد، توسعه پایدار در این استان محقق می‌شود.

 وی عنوان کرد: لرستان جزو برخی از عقب‌ماندگی‌های تاریخی است و باید به صورت عملی این توازن را اجرا کنیم، از این رو یک کارگره متشکل از دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در لرستان تشکیل شود تا بتوان اقدامات مناسبی برای توسعه این استان انجام شود.

وزیر کار در ادامه با تاکید بر اینکه تبیعض مثبت جنسیتی برای ایجاد اشتغال بانوان در دستور کار قرار گیرد، تاکید کرد: در معاونت اشتغال و کارآفرینی برای امر اشتغال بانوان میز جداگانه ایجاد شود چرا که 3 میلیون و ۲۰۰ هزار بانوی سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که بیش از ۵۰۰ هزار نفر از آنان کمتر از ۵۰ سال سن دارند و یقینا می‌توان با حمایت از آن‌ها شاهد تاثیر مثبت‎شان در اقتصاد کشور بود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
تولید کنندگان داخلی باید تعطیل شوند به مردم ایران اهانت و خیانت کردند.
هرکس خیانت کرد مهر خیانت بر پیشانی اش بزنیم
برخی نمی‌خواهند مشکلات مردم حل شود
وزیر صنعت کسانی که نمی خواهند خودرو ایرانی بخرند را «ضد انقلاب ...
وزیر صنعت خودش ضد ائتلاف است خودرو ها داخلی گران کرده است.
حرف دل همه مردم
Romania
تولیدکنندگان داخلی مانند آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات و رژیم صهیونیستی ثابت کردند که دشمنان درجه یک نظام جمهوری اسلامی و دشمنان درجه ملت ایران هستند.
تولید کنندگان داخلی با هماهنگی، همدستی و همکاری دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان عامل اصلی افزایش قیمت ها کالاها، اجناس، گوشت، مرغ، میوه وتولید داخلی و مشکلات اقتصادی مردم و کشور هستند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
توقیف انباری با یک میلیارد و 450 میلیون ریال کالای قاچاق
بیش از یک میلیارد و 450 میلیون ریال کالای قاچاق در اصفهان کشف و ضبط شد.

تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶

رییس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي استان ، در بازرسی از یک انبار در حاشیه شهر 40 دستگاه جارو برقی ، دو هزار و 277 عدد انواع نوشیدنی و 360 قالب صابون قاچاق را کشف و ضبط کردند .

سرهنگ سعید سلیمان افزود : در این بازرسی ها همچنین 348 عدد خمير دندان ، سه هزار و 540 بسته نسکافه خارجی، هزار بسته تمر هندي، 104 بسته آدامس ، 923 قوطي انواع کمپوت و 419 قوطي روغن 50 ميلي ليتري آرايشي کشف شد.
وی ادامه داد : در این خصوص 4 متهم دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عامل اصلی بیکاری جوانان درکشور بوده است.
شاکی
Iran, Islamic Republic of
درسال 89 تا 92 یک مشکل اضافه کاری و... داشته ای به تمام دستگاه های ذیربط شکایت و اعتراض کرده ایم بی نتیجه بوده است در رسانه ها و سایت شهدای هم بیش از هزاران بار چاپ شده است.
بارها وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراتب اعتراضمان را رسانده ایم.
و درسال 97 بدون رسیدگی وکمک و حمایت اداره تعاون، کار و رفاه احتماعی و دیوان عدالت اداری و... اضافه کاری و... دریافت کرده ایم.
یک نظامی بازنشسته از بندرانزلی
Iran, Islamic Republic of
شکایت از دو دولت!
ما بازنشستگان اگر از دولت آقای احمدی‌نژاد و دولت آقای روحانی و خصوصاً سازمان برنامه و بودجه شکایت داشته باشیم باید به کجا مراجعه کنیم؟ حدود ۱۰ سال است که مطالبات بازنشستگان قبل از سال ۸۶ را ضایع کرده‌اند و هنوز هم ادامه دارد و کسی پاسخگو نیست.
یک نظامی بازنشسته از بندرانزلی
درپاسخ به وزیرصنعت
Iran, Islamic Republic of
وزیر صنعت کسانی که نمی خواهند خودرو ایرانی بخرند را «ضد انقلاب» نامید!
درپاسخ به وزیرصنعت
ضد اتقلاب کسی است که وبا ملت این گونه برخورد می کنند
عذرخواهی به تنهایی چاره‌ساز نیست!
Iran, Islamic Republic of
عذرخواهی به تنهایی چاره‌ساز نیست!
با تشکر از عذرخواهی معاون اول رئیس جمهوری از ملت به دلیل گرانی‌های اخیر، ایکاش دولت محترم در کنار این قبیل رفتارها حقوق کارمندان و بازنشستگان را هم به اندازه‌ای افزایش دهد که گرانی‌ها را جبران کند. چرا که عذرخواهی به تنهایی فایده‌ای ندارد و مشکلی را از حقوق‌بگیران حل نمی‌کند!
درآمد فروش کالاهای احتکار شده را به محتکران نپردازند
Iran, Islamic Republic of
درآمد فروش کالاهای احتکار شده را به محتکران نپردازند
به نظر من پرداخت درآمدهای ناشی از فروش کالاهای احتکار شده مانند لاستیک به محتکران آن‌ها، کار نادرستی است و آنان را در تکرار عمل خلاف شرع و قانون خود جری‌تر می‌کند. چرا که با خود می‌گویند اگر انبار کالاهای‌مان کشف و اجناس احتکار شده فروخته شد، پول فروش آن‌ها را می‌گیریم و در نتیجه ضرر نمی‌کنیم و اگر هم کشف نشد، که سود بادآورده‌ای می‌بریم! از اینرو درآمد حاصل از فروش کالاهای احتکار شده باید به خزانه دولت واریز شود و به مصرف امور عام المنفعه برسد.
محتکران به عنوان مفسد اقتصادی محاکمه شوند.
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی حل مشکلات اقتصادی مردم، کشور و... چه شد؟
گرانی گوشت، مرغ، میوه و کالا های تولید داخلی هیچ ربطی به دلار و تحریم ندارد/ دولت، دولمتردان، مسئولان ونمایندگان مقصراصلی هستند.
دولت باید حقوق کارمندان، کارگران وبازنشستگان را متناسب با تورم افزایش دهد، نه 10 درصد.
تورم به 80 درصد رسیده اما دولت روحانی هنوز بی خیال است.
درحال حاضرتورم درکشوربه 80 درصد رسیده متاسفانه دولت روحانی کنترل تورم هیچ برنامه ای ندارد.
چرا دولت روحانی با مشکلات اقتصادی مقابله نمی کند؟
مسئولان نظارتی چه پاسخی دربرابراینکونه اغزایش قیمت ها دارند؟ چرا مسئولان نظارتی تاکنون سکوت کرده اند.
باید برخورد قاطع با افزایش قیمت ها در سراسرکشور انجام شود/ ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری نیست.
چرا تعزیرات با گران فروشان، کم فروشان ومحتکران قاطع برخورد نمی کند؟
چرا دستگاه های نظارتی دراین رابطه ساکت هستند؟
باید برخورد قاطع با افزایش قیمت ها در کشور انجام شود.
برخود با مفسدان اقتصادی خواسته همه مردم!
محتکران به عنوان مفسد اقتصادی محاکمه شوند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی:
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان مجلس شورای اسلامی:
بسیج مردمی نقش مهمی در شناسایی محتکران دارد/ قوه قضاییه با محتکران کالا برخوردی قاطع کند
بسیج مردمی نقش مهمی در شناسایی محتکران دارد/ قوه قضاییه با محتکران کالا برخوردی قاطع کند
جمعی از نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد قاطع قوه قضائیه با محتکران کالا شده و گفتند: برخی سودجویان از شرایط اقتصادی سواستفاده کرده و با احتکار کالا به گرانی و تورم در بازار دامن زدند.
تیم دولت، مشکل جدی دارد اما روحانی نمی‌خواهد تغییر دهد
Iran, Islamic Republic of
تیم دولت، مشکل جدی دارد اما روحانی نمی‌خواهد تغییر دهد(خبر ویژه)
یک سایت حامی دولت نوشت: دولت دچار روزمرگی فزاینده است و حاضر هم نیست ریسک بکند و از افراد جدید استفاده کند.

تاریخ: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳


«فرارو» در تحلیلی با عنوان «فوبیای روحانی» می‌نویسد: شنیده‌ها حاکی از آن است که بالاخره حسن روحانی گزینه‌های مورد نظر خود برای چند وزارتخانه را پیدا کرده است، اما گویا نه تنها این افراد نتوانسته‌اند توجه منتقدان و حامیان دولت را به خود جلب کنند بلکه اعلام این اسامی زمینه‌ساز آغاز موج جدیدی از انتقادها به دولت شده است.
بعد از کش و قوس‌های فراوان که حسن روحانی حاضر به اعمال تغییرات در کابینه خود نبود بالاخره به دلیل استیضاح‌ها و تحت فشار قرار گرفتن از سوی مجلس مجبور شد برخی وزرا را تغییر دهد و وزرای جدیدی برای وزارتخانه‌های خود که این روزها با سرپرست مدیریت می‌شوند، انتخاب کند.
البته باز هم انتخاب‌های روحانی مورد انتقاد رسانه‌ها و فعالان سیاسی قرار گرفت. زیرا به نظر می‌رسد نه تنها روحانی قصد ندارد افراد جدید از خارج دولت وارد تیم خود کند بلکه در مواردی مانند شریعتمداری وزیر صمت که این روزها به شدت مورد انتقاد است و حتی صحبت از استیضاح وی شنیده می‌شود، ترجیح داد به جای آنکه وی را به عنوان حداقل کار ممکن از دولت خارج کند، او را به وزارت کار بفرستد.
نکته مهم در این میان آن است که به نظر می‌رسد روحانی تمایلی به انتخاب افراد جدید در کابینه ندارد و همین مسئله نگرانی‌های بسیاری همراه داشته است. زیرا منتقدان بر این باورند که مشکل اساسی دولت تیم فعلی است و روحانی تنها با چند جابجایی نمی‌تواند مشکلات موجود در کشور را که عمدتاً اقتصادی است رفع کند.
فرارو از قول علی تاجرنیا (از اصلاح‌طلبان) نوشت: چه این تغییر که در وزارت کار قرار است انجام شود و آقای شریعتمداری از وزارت صمت به این وزارتخانه می‌رود و چه باقی وزارتخانه‌ها که قرار است تغییراتی در آنها اعمال شود، برگرفته از رفتار دستپاچه دولت است و نه تنها پیشرفتی را رقم نخواهد زد بلکه به نوعی یک پسرفت خواهد بود و اعتماد عمومی را به شدت جریحه‌دار خواهد کرد.
دولت به لوازم عذرخواهی از مردم عمل نمی‌کند
Iran, Islamic Republic of
دولت به لوازم عذرخواهی از مردم عمل نمی‌کند(خبر ویژه)
یک روزنامه اصلاح‌طلب خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور نوشت: آقای جهانگیری! دلجویی عملی از مردم لازم است.

تاریخ: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴


آفتاب یزد با اشاره به اظهار عذرخواهی اخیر جهانگیری می‌نویسد: همزمان با سقوط نرخ دلار و به اغماء رفتن کاسبان تحریم و مخالفان کارشکن دولت؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور فاتحانه و مسرور از سقوط ناگهانی نرخ دلار، بابت فشارها از مردم عذرخواهی کرد. اگرچه عذرخواهی جهانگیری امری مطلوب و یک گام مثبت و رو به جلویی تلقی می‌شود و او برخلاف برخی که با سخنان و مواضع‌شان در این روزهای سخت نمک روی زخم مردم می‌پاشند به دنبال آرام ساختن فضا و دلجویی از مردم است اما این عذرخواهی به اعتقاد برخی زمانی اثرگذار است که نخست به موقع بوده و سپس در عمل تغییری در شرایط ایجاد شود.
طی ماه‌های اخیر، نوسانات و گرانی نرخ دلار فضای نامطلوب و ناامیدکننده‌ای در جامعه ایجاد کرده بود، فضایی که بیش از هر چیز به سود دلالان ارز و دلار و بیش از همه مخالفان دولت روحانی بود. زیرا دلالان با قبضه کردن بازار از این فرصت در جهت مال‌اندوزی بیشتر می‌توانستند بهره ببرند.
عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاحات درباره عذرخواهی جهانگیری از مردم گفت: تا زمانی که امیدی برای بهبودی شرایط اقتصادی در کشور وجود نداشته باشد مردم به عذرخواهی جهانگیری از خود و به سخنان نسنجیده برخی از مسئولان توجهی نخواهند کرد. اساسا نهادینه شدن فرهنگ عذرخواهی توسط مسئولان از مردم مطلوب است اما عذرخواهی باید به موقع و به ویژه در شرایط حساس صورت بگیرد. بنابراین جهانگیری در شرایطی که اوضاع بازار به هم ریخت باید از مردم عذرخواهی می‌کرد.
وی ادامه داد: ازسویی باید متعاقب این عذرخواهی اقدامات عملی هم انجام می‌داد. بدین مفهوم باید کسانی که اخلال‌گر نظام اقتصادی هستند، مجازات شوند. اگر کسی در مسئولیت‌های مدیریتی خود کوتاهی کند باید بلافاصله عزل گردد. اما متاسفانه بروز مشکلات و رخدادها و افزایش روزبه‌روز آنها سبب می‌شود که مردم گوششان دیگر به عذرخواهی بدهکار نباشد. ناصری در پایان گفت: در چنین شرایطی هر عذرخواهی‌ای ازسوی مسئولان حتی جهانگیری هم در فضای مجازی مورد ریشخند قرار می‌گیرد.