جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۱
۳۱
توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب در حکم ریاست جدید قوه قضاییه

از جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسؤولیتهای قوه استفاده کنید/ در برخورد قضائی ملاحظه‌ی این و آن را نکنید/ در ریشه‌کنی فساد از درون قوه، هیچ تردید و درنگ نکنید

پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب: 676652
اینجانب برای تحقق این مقصود حیاتی، جنابعالی را برگزیده‌ام که دارای سوابق طولانی در سطوح مختلف قوه‌ی قضائیه و آشنا با همه‌ی زوایای آن میباشید
از جوانان در مسؤولیتهای قوه استفاده کنید/ در برخورد قضائی ملاحظه‌ی این و آن را نکنید/ در ریشه‌کنی فساد از درون قوه، هیچ تردید و درنگ نکنید
گروه سیاسی جهان نيوز: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی را به ریاست قوه‌ی قضائیه منصوب کردند.

به گزارش جهان نيوز، رهبر انقلاب اسلامی در این حکم با تأکید بر لزوم تحول در قوه قضائیه و آغاز پرقدرت دوران جدیدی که زیبنده گام دوم انقلاب باشد، از فقاهت، دانش، تجربه، سلامت، امانت و کارآمدی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در مقاطع گوناگون خدمت و سوابق طولانی ایشان در قوه قضائیه و آشنایی کامل با همه زوایای آن، به عنوان دلایل این انتخاب یاد، و در ادامه هشت توصیه مهم خطاب به رئیس جدید قوه قضائیه بیان کردند.

متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب مستطاب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی دامت برکاته

آغاز دهه‌ی پنجم انقلاب و گذشت چهل سال از تشکیل دادگستریِ مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی، ایجاب میکند که با تکیه بر تجربه‌ها و دستاوردها و رهنمودهای انباشته در این نصاب زمانی، تحوّلی متناسب با نیازها و پیشرفتها و تنگناها در قوه‌ی قضائیه صورت گیرد و دستگاه عدالت با نَفَسی تازه و انگیزه‌ئی مضاعف و نظم و تدبیری حکمت‌آمیز، دوران جدیدی را که زیبنده‌ی گام دوم انقلاب است، با قدرت و جدیت آغاز کند.

اینجانب برای تحقق این مقصود حیاتی، جنابعالی را برگزیده‌ام که دارای سوابق طولانی در سطوح مختلف قوه‌ی قضائیه و آشنا با همه‌ی زوایای آن میباشید و از طرفی در کنار فقاهت از تحصیلات حقوقی و دانش و تجربه در این عرصه مهم برخوردارید، و سلامت و امانت و کارآمدی خود را در مقاطع گوناگون خدمت نشان داده‌اید.

سند تحول قضائی پیشنهادی جنابعالی را ملاحظه کردم. بر اساس مشورتها و نظرات کارشناسی، آنرا مفید و کارساز میدانم. با این حال چند نکته را مؤکداً به جنابعالی سفارش میکنم.

نخست آنکه برای همه‌ی فصول این سند و بندهای ذیل آنها، زمان تعیین کنید و خود و همکارانتان را بر پایبندی به سرآمد برنامه الزام نمائید. در زمانبندیها نه عجله و نه مماطله نباید راه داده شود.

دوم آنکه در همه‌ی فصول تحول، مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن را رعایت کنید.

سوم آنکه عنصر نیروی انسانی صالح را در رأس عوامل تحول و پیشرفت قوه بدانید. سلامت قضات و پاکیِ دامن آنان از هر گونه فساد، شرط لازم و اوّل برای همه توفیقات شما است. در ریشه‌کنی فساد از درون قوه که مایه‌ی مباهات شما و سرافرازی اکثریت قضات دادگاهها و دادسراها است، هیچ تردید و درنگ نکنید.

چهارم آنکه گسترش عدل و احیاء حقوق عامه و آزادیهای مشروع و نظارت بر اِعمال قانون را که در شمار هدفهای قوه قضائیه در قانون اساسی است در رأس برنامه‌ها قرار دهید. این موجب اعتماد مردم و دلگرمی آنان به قوه قضائیه در حوادث و منازعات خواهد شد.

پنجم آنکه در برخورد قضائی ملاحظه‌ی این و آن را نکنید.

ششم آنکه از جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسؤولیتهای قوه استفاده کنید.

هفتم آنکه قاضی و دادگاه را عزیز بدارید. احساس عزت و شرافت در قاضی، سدّ محکمی در برابر انگیزه‌ها و عوامل نفوذ و انحراف است.

هشتم آنکه همکاری با قوای مجریه و مقننه و هم‌افزایی با آنان را که سفارش همیشگی اینجانب است در نظر داشته باشید. آنان نیز موظف به همراهی و همکاری با شمایند.

در پایان لازم میدانم از آیت الله آملی بخاطر تلاشهای ارزشمندشان تشکر و قدردانی کنم و برای توفیق کامل جنابعالی و همکارانتان دست دعا و توسل به درگاه ربوبی بلند کنم و توجهات و دعای حضرت بقیة الله ارواحنا فداه را مسألت نمایم.

والسلام علیکم و رحمة الله

سید علی خامنه‌ای

۱۶ اسفند ۱۳۹۷
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Denmark
وجود مفسدین و لابی بازها و مفت خوران به لرزه افتاده
مثل همیشه روشن و صریح
Iran, Islamic Republic of
تاکیدات مقام معظم رهبری اشاره به نقاط ضعف قوه قضائیه است و اصلاح آن موجب تقویت قوه و اعتماد بیشتر مردم میشود.
Canada
از آقای صادق لاریجانی میخواهیم که در یک گزارش یک خطی بفرمایند که در طول دوره ریاست خود بر قوه قضائیه چند ریال از مفسدین اقتصادی گرفتند و به بیت المال برگرداندند.
Iran, Islamic Republic of
از آقای محمود احمدی نژاد می خواهیم که بگویند پول های بابک خان بهاری یا به قول محمود خان همان تاجر میهن دوست،به نرخ امروز چند ده هزار میلیارد تومان است و کجاست؟؟؟
فقط عدالت
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای رئیسی ، بعنوان یک شهروند از جنابعالی تقاضا دارم ضمن اجرای دقیق تاکیدات رهبر عزیز مانند دوران جنگ و جهاد بی عدالتی را ریشه کن و با تخلفات مسئولین مانند افراد عادی برخورد شود تا اولین رئیس قوه ایی باشید که با اجرای عدالت اعتماد مردم را نسبت به نظام افزایش می دهید.
Canada
این حکم حکیمانه قبل از اینکه بشارتی برای آقای رئیسی باشد انذاری برای آقای لاریجانی است.
Iran, Islamic Republic of
عزادار انتصابات اخیر ریاست مجمع و ریاست دستگاه قضا،محمود احمدی نژاد است!
Iran, Islamic Republic of
...
قمی
Iran, Islamic Republic of
....
انقلابی قمی
Iran, Islamic Republic of
بسم الله
مماشات ممنوع!
در حکم رهبرحکیم انقلاب برای آیت الله رییسی یک بندکلیدی وجوددارد که لب درخواست رهبری، مردم و شهداست:
در برخوردقضائی ملاحظه‌ این و آن را نکنید!
گام_دوم_انقلاب
العدل_اساس_الملک
حمید
Iran, Islamic Republic of
آقای رییسی تنها رییس قوه قضائیه ای هست که بیش از 16 میلیون رای مردمی با خود دارد واین توقع و انتظار محرومین ومظلومین را از ایشان بیشتر می نمایدلذا این انتصاب را به ایشان تبریک می گوییم وامیدواریم با قدرت مبارزه با فساد ورانت توسط بعضی از مسئولین و آقازاده ها را در راس کار خود قرار دهد و در این مقطع زمانی بدانند که مردم کشور که با ناامیدی به وضع و اوضای کنونی نگاه می کنند تشنه حمایت از مدیری قوی وقاطع بر دستگاه قضایی هستند تا عدالت را اجرا نماید...
United Kingdom
...
Iran, Islamic Republic of
تسلیت به فتنه گران و خائنین
محمد
Iran, Islamic Republic of
ضمن تبریک به سید بزرگوار وآرزو موفقیت برای حضرتعالی امید وانتظار مظلومین جامعه برخورد شدید با ستمگران وگردن کلفتهای وابسته به سران زر و زور...
ولایی
United States
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگه احمدی نژاد نیز رئیس جمهور و قالیباف رئیس مجلس بود تیم مدیریتی کامل می شد.
سلطانی
Iran, Islamic Republic of
به امید خدا همینکه حضرت آیت‌الله رییسی مبارزه بافسادراشروع کنند همه چیز درست میشود
سلطانی
Iran, Islamic Republic of
تسلیت به مفسدان واخوان واقازادهای متخلف
United Kingdom
احمدی نژاد از قطار انقلاب پیاده شده
برو کانالش ببینی از مفسدین اقتصادی چپ و راست حمایت می کنه
دیگه تو خواب ببینه ریاست جمهوری رو
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد سوار قطار بخاری شده که بی بخاره!؟
Iran, Islamic Republic of
...
سلطانی
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرودبه رهبر عزیزمان که چنین فرد شایسته باتجربه رابه ریاست قوه قضاییه منسوب کردند وبرای حضرت آیت‌الله رییسی آرزوی موفقیت ازخدای متعال خواهانیم واز ایشان استدعا داریم مبارزه بافساد رادراولویت قرار دهند
Iran, Islamic Republic of
گر زحکمت خداوندببند دری / زرحمت گشاید درهای دیگری.
Iran, Islamic Republic of
دزدا امشب عزا گرفتن
کارمند قوه قضائیه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا
Iran, Islamic Republic of
الهی شکر. مبارک باشد انشاالله بر ما. خدایا دعای ما را با آغاز ماه رجب مستجاب کردی. یا امام رضا(ع) ممنون. حسودی مون میشد به مردم مشهد، از این پس جناب حجت الاسلام رییسی متعلق به همه مردم ایران است. سید محرومان، چشم مردم به شماست از این به بعد. از صبح مرتب سایت ها رو به دفعات نگاه کردم منتظر درج این خبر. خدایا هزاران هزار بار شکر.
SAABER
United States
الله الله الله اکبر . .......
فداااااااااااااا تا قیامت . .....
Iran, Islamic Republic of
اگر مردمی نژاد هم بود چی می شد. نور علی نور
Canada
...