يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
سئول:

کره شمالی در مذاکرات با آمریکا تجدید نظر می‌کند

سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 676033
"چو میونگ گیون" وزیر وحدت کره جنوبی که وزارتخانه اش به روابط دو کره رسیدگی می کند از تجدید نظر کره شمالی در راهبرد مذاکراتی با آمریکا خبر داد.
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، وی روز سه شنبه در گزارشی به نهاد ریاست جمهوری و شورای امنیت ملی کره جنوبی خاطر نشان کرد: کره شمالی اکنون روی نتایج گفت و گوهای رهبر این کشور با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در ویتنام متمرکز شده است.

وی تصریح کرد: با نظرداشت اتفاقاتی که در هانوی رخ داد، انتظار می رود این روند طولانی مدت شود و برای همین بعید است بزودی دیدار دیگری میان کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و ترامپ انجام شود.

این مقام کره ای در گزارش خود تاکید کرده است که فرایند رسیدگی به مساله پیچیده است و برای همین اصلا نمی توان پیش بینی کرد که چه اتفاقی در آینده می افتد.

این در شرایطی است امروز نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که به اعتقاد رهبران این کشور، آمریکا و کره شمالی نهایتا برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره به توافق خواهند رسید.

در همین حال کانگ کیونگ وا وزیر خارجه کره جنوبی روز دوشنبه در نشست فوق العاده شورای امنیت ملی برای رسیدگی به موضوع دیدار سران آمریکا و کره شمالی گفت که ما به دنبال برگزاری نشست سه جانبه با حضور کارشناسانی از کره جنوبی، آمریکا و کره شمالی هستیم.

خبرگزاری یونهاپ می نویسد که از دیدگاه عمومی و رسانه ای، نشست ترامپ و کیم در ویتنام بسیار ناامید کننده بوده است اما اینکه دو کشور توانسته اند دستکم با یکدیگر گفت و گو کنند، یک پیشرفت با معنا محسوب می شود.
مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی در نشست شورای امنیت ملی این کشور گفت که گفت و گوهای طرفین می تواند از تنش های بیشتر جلوگیری کند و باید در آینده ادامه یابد.

کره جنوبی بشدت امیدوار است که در سایه استمرار گفت و گوهای آمریکا و کره شمالی از تهدیدهای نظامی پیونگ یانگ خلاصی یافته و بتواند همزمان روابط و همکاری های اقتصادی دو کره را به پیش ببرد.

رییس جمهوری کره جنوبی از مسئولان این کشور خواست تا راه را برای اجرای طرح های مشترک میان دو کره بر اساس بیانیه صلح سال گذشته میلادی هموار کنند زیرا این می تواند به پیشبرد برنامه غیراتمی سازی شبه جزیره کره کمک کند.
گزارش حاکی است که دوشنبه شب قطار حامل رهبر کره شمالی که ویتنام را روز شنبه ترک کرده بود، بدون هیچ توقفی در پکن به کشور بازگشته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *