سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - 28 May 2024
 
۰
۱۸

صادرات سیب و پرتقال ممنوع شد

چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب: 675023
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در جلسه ستاد تنظیم بازار، مقرر شد فعلا صادرات سیب و پرتقال تا بعد از عید ممنوع شود.
صادرات سیب و پرتقال ممنوع شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از صدا و سیما،  رضا رحمانی امروز در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: جلسه امروز به ریاست معاون اول رییس جمهور و با حضور همه دست‌اندرکاران تنظیم بازار از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور، وزیر صنعت و رئیس بانک مرکزی، نمایندگان تعزیرات حکومتی و اصناف و بخش خصوصی تشکیل شد.

وی گفت: وزارت کشاورزی که مسئولیت تأمین اقلام اساسی مانند گوشت و مرغ را دارد در این جلسه گزارشی از میزان ذخایر اقلام اساسی ارائه کرد که بر اساس آن وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تامین کالاهای اساسی اطمینان داد.

وی افزود: تصمیم گرفته شد واردات در مقابل صادرات انجام شود و کسانی که صادرات داشته اند بتوانند در قبال آن اقلام مصرفی را وارد کنند.

تاکید جهانگیری بر تسهیل واردات گوشت قرمز 
رحمانی گفت: در خصوص بحث گوشت قرمز معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد که ثبت سفارش و تامین ارز با ارز نیمایی برای واردات تسهیل شود و به وفور بین مردم توزیع شود.  
وی با بیان اینکه ذخیره مناسبی از میوه‌ها از جمله سیب و پرتقال برای شب عید وجود دارد افزود: در حوزه‌هایی مثل شیرینی و شکلات مباحثی مطرح و گزارش‌های لازم ارائه شد.
وزیر صنعت گفت: مقرر شد در خصوص تامین مرغ با وجود اینکه میزان تولید کشور کافی است واردات لازم انجام شود.  اجازه واردات و ممنوعیت صادرات برخی اقلام برای تنظیم نوسانات موجود در بازار گرفته شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: با روندی که دستگاه‌های مسئول توضیح دادند و کارگروه تنظیم بازار این موضوع را در رصد خواهد کرد مشکل جدی مشاهده نمی‌شود.  
وزیر صنعت گفت: بر اساس تصمیم دیگری واردات مواد اولیه و قطعات تجهیزات مورد نیاز تولید برای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بدون ثبت سفارش آزاد اعلام شد که تولید کنندگان می‌توانند از این فرصت به خوبی برای تامین مواد اولیه ماه‌های آینده و سال آینده خود استفاده کنند.  

رحمانی اضافه کرد: در کنار تامین اقلام اساسی طرح کنترلی داریم که با همکاری سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی و ایجاد گشت‌های مشترک تشدید شده است.
وی با بیان اینکه در برخی موارد قیمت کالاها در بازار بیشتر از قیمت تمام شده محاسبه شده است افزود: ضمن افزایش نظارت‌ها و کنترل فرایند تولید تا عرضه طرح جدیدی در سازمان حمایت آغاز شده است که با محاسبه قیمت تمام شده از اجحافی که از مسیر تولید تا مصرف وجود دارد جلوگیری شود.

وزیر صمت گفت: برخی کالاها چند بار دست به دست می‌شود و دلال‌ها و افراد سود جو باعث افزایش قیمت می‌شوند.  در جلسه‌ای با حضور دادستانی تهران مقرر شد با کسانی که در بازار اخلال و تخلف می‌کنند به ویژه بازار شب عید برخورد شدید شود.

رحمانی گفت: کسانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته اند و کالاهای خود را عرضه نکرده‌اند حتما باید منتظر برخورد شدید باشند

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
قیمت میوه فصل چه ربطی به دلار و تحریم های آمریکا دارد که مرتب بالا می رود؟ مشکل، ناتوانی، کوتاهی، بی توجهی، بی مدیریتی، بی نظارتی، بی نظمی، سکوت و خیانت های وزیرکشاورزی، اتحادیه میوه، دولت، دولتمردان، مسئولان ونمایندگان مجلس دراداره امور جاری کشوراست.
11 ماه ازسال 97 گذشت چرا با گران فروشان درسراسرکشوربرخورد نمی شود.
مسئولان باید نبست به وعده هایی که دروغین داده اند پاسخگو باشند.
چرا دستگاه های نظارتی دراین رابطه ساکت هستند.
دولت روحانی با دو دور تبلیغات دروغین تاکنون هیچ کاری برای مشکلات اقتصادی مردم، گرانی، افرایش قیمت ها و... نکرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
11ماه ازسال 97 گذشت متاسفانه چرا کسی با گران فروشان درسراسرکشور برخورد نمی شود و نمی کند شرم آوراست.
وزیرکشاورزی، دولت، دستگاه های نظارتی، دولتمردان، مسئولان ونمایندگان مجلس عامل اصلی افزایش قیمت ها مرغ، گوشت، میوه، کالای ها تولید داخلی درسراسرکشورهستند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی هیچ برنامه ای برای حل مشکلات اقتصادی مردم، بیکاری جوانان و... ندارد.
دولت روحانی هیچ برنامه مشخصی برای رفع این مشکل ندارد.
روحانی درحل مسائل کشورناتوان است.
روحانی نتوانست با توافق هسته ای مشکلات اقتصادی مردم را حل کند.
روحانی نتوانست مشکلات مردم را با توافق هسته ای برطرف کند.
قرار بود با حل مسئله هسته ای تحریم ها برداشته شود اما دشمن جنایتکار درجه یک نظام جمهوری اسلامی ودشمن درجه یک مردم ایران تحریم ها را بیشترکرد.
بسیاری ازکالاهای وارداتی به دلار ارتباطی ندارد.
گرانی گوشت و مرغ ربطی به تولید ندارد/ دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس مقصراصلی هستند.
مردم ازبحران اقتصادی رنج می برند ولی متاسفانه دولت روحانی هنوزهم بی خیال است.
دولت روحانی باید بگوید دراین مدت 6 سال چه کرده است.
روحانی و جهانگیری دیگر وعده الکی ندهند.
چرا دولت با مشکلات اقتصادی مقابله نمی کند؟
مدیران دولت روحانی برای رفع مشکلات مردم و کشور احساس مسئولیت نمی کنند چرا؟!
مسئولان باید نبست به وعده هایی که داده اند پاسخگو باشند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
اجرا نشدن وعده مسولان اعتماد مردم را خدشه دار می کند.
اگر وعده های اجرا نشده و و یا نیمه تمام بماند، مردم به مدیران آینده نیز بی اعتماد می شوند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
قیمت مرغ ۱۴۵۰۰ تومان شد دولت روحانی به مردم ایران اهانت و خیانت کرده است.
قیمت مرغ ۱۴۵۰۰ تومان شد

قیمت هر کیلوگرم مرغ در خرده فروشی به ۱۴۵۰۰ تومان رسید این درحالی است که وزیر جهاد کشاورزی نرخ منطقی این محصول را ۱۰۰۰۰ تومان اعلام کرده بود
قیمت مرغ ۱۴۵۰۰ تومان شد

قیمت هرکیلوگرم مرغ گرم استعلامی کشتارگاههای تهران امروز شنبه 97/10/08 کشتارگاه 13200 تومان، پخش 13400 تومان، خرده فروشی14500 تومان، خرده فروشی مرغ شمال 14200 تومان، قیمت عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن 12200 تومان سینه با کتف 21500 تومانف سینه بدون کتف 23000 تومان و فیله 26000 تومان اعلام شده است.

در این اطلاعیه که برای اعضای اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران صادر شده آمده است که قیمتهای اعلامی فوق نرخ استعلامی بوده و آنها می‌توانند با توجه به فاکتور خرید رسمی و با احتساب 10 درصد سود اقدام به فروش نمایند .

بنابراین گزارش در روزهای پایانی هفته گذشته، اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران در اطلاعیه به اعضای خود اعلام کرد: همکاران کشتار کننده و دفاتر فروش مرغ زنده استان تهران توجه داشته باشند که خرید مرغ زنده در سراسر استان تهران به قیمت بالاتر از 8700-8600 تومان بصورت واریز پیگرد قانونی جدی دارد و با خریداران و فروشندگان بالای نرخ فوق از طریق مراجع قضایی و تعزیرات برخورد قاطعانه خواهد گردید.

بنابراین گزارش وزیر جهاد کشاورزی قیمت واقعی هر کیلوگرم مرغ برای مصرف کننده را 10 هزار تومان، ستاد تنظیم بازار آن را 9800 تومان به علاوه 5 درصد تغییرات و مرغداران آن را 12 هزار تومان اعلام می کنند، اما قیمت این محصول در محدوده 13 هزار و 500 تومان تا 14 هزار و 500 تومان در تهران به فروش میرسد.

بر اساس این اطلاعیه، مسئولان به دنبال جلوگیری از گران فروشی این محصول از مبدا تولید هستند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
گزارش تغییرات قیمت ۲۴ قلم خوراکی؛ افزایش ۲۴۸ درصدی قیمت رب گوجه‌فرنگی/ مرغ ۵۲ درصد گران شد
مواد غذایی

گزارش تغییرات قیمت ۲۴ قلم خوراکی نشان می دهد که رب گوجه فرنگی با ۲۴۸.۷ درصد ، موز با ۱۵۶.۴ درصد و سیب درختی زرد با ۱۱۱ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به آذر ماه سال گذشته داشته اند.

متوسط قیمت اقلام خوراکی مناطق شهری در آذر ١٣٩٧ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

بر اساس نتایج به دست آمده در آذر ماه ١٣٩٧، بیشترین افزایش قیمت در ماه جاری نسبت به ماه گذشته، مربوط به اقلام «خیار» با ٣٣.٨ درصد افزایش، «شیرپاستوریزه » با ١٢.١ درصد افزایش و « موز» با ٧.٥ درصد افزایش بوده است.

در این ماه «پرتقال محصول داخل» ٢٧.٠ درصد و «سیب زمینی» ١٦.١ درصد نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته است.

بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل (آبان ١٣٩٦) مربوط به اقلام «رب گوجه فرنگی» با ٢٤۸.۷ درصد افزایش و پس از آن « موز » با ١۵۶.۴ درصد افزایش و «سیب درختی زرد» با ۱۱۱ درصد افزایش است.

همچنین اقلامی مانند «گوشت گوسفند»، «گوساله» و «مرغ» در آذر ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل، به ترتیب ۵۶.۷، ۶۳.۱ و ۵۲.۶ درصد و نسبت به مهر ماه ۷.۹، ۵.۶ و ۸.۳ درصد گران شده‌اند.

لازم به ذکر است، تنها پرتقال با کاهش قیمت نسبت ماه قبل مواجه بوده است این در حالیست که ۲۳ قلم کالا همچنان درحال گران شدن هستند.

لیست کامل تغییرات قیمتی ۲۴ قلم خوراکی در آبان ماه سال جاری، نسبت به ماه مهر و ماه مشابه سال گذشته به شرح ذیل است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
...
بابائی
Iran, Islamic Republic of
رئیس کمیسیون اقتصادی عنوان کرد؛
گرانی ۷۰درصدی کالا‌ها در نبود نظارت/ کالای اساسی با وجود ارز ۴۲۰۰تومانی گران عرضه‌می‌شود


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: میانگین قیمت کالا‌های اساسی با نبود نظارت ۷۰ درصد بیشتر از قیمت‌های ارز تخصیص یافته است.

محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش خبری 21 شبکه یک سیما با بیان اینکه حدود 14 میلیارد دلار امسال و نیز سال آینده به کالاهای اساسی اختصاص یافته است افزود: قیمت این کالاها در بازار متناسب با ارز 4 هزار و 200 تومانی تخصیص یافته نیست.

پورابراهیمی گفت: در نشستی که سه شنبه هفته گذشته اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان دستگاه های نظارتی برگزار کردند راهکارهایی برای افزایش نظارت دولت بر قیمت کالاهای اساسی در نظر گرفته شد و اگر در کاهش این کالاها اتفاقی نیفتد نشان دهنده رانت در اقتصاد کشور است و استمرار این مسئله به هیچ وجه نمی تواند ادامه یابد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای افزود: اولویت نخست ما این است که دولت بتواند با سیاست های نظارتی و مدیریت و تنظیم بازار قیمت کالاهای اساسی را بر اساس ارز 4 هزار و 200 تومانی قرار دهد اما در غیر این صورت پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مجلس تخصیص مابه التفاوت یارانه بین قیمت ارز تخصیص یافته به کالاهای اساسی و قیمت این کالاها در بازار است.

پورابراهیمی گفت: حدود 100 هزار میلیارد تومان منابع مابه التفاوت قیمت کالاهای اساسی بر اساس ارز 4 هزار و 200 تومانی و قیمت این کالاها در بازار است.

وی افزود: این رقم معادل یک چهارم بودجه کل کشور در سال 98 است و باید برای آن تصمیم گیری شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای گفت: اگر نظارت بر قیمت ها انجام نشود مابه التفاوت این قیمت که بخش عمده ای از آن اکنون به رانت تبدیل و در واسطه گری از جیب مردم خارج می شود باید به جیب مردم باز گردانده شود.

پورابراهیمی افزود: بر اساس سازوکاری که برای این کار در نظر گرفته شده است سرانه هر فرد در مابه التفاوت مشخص و این سرانه در قالب کارت اعتباری به خانوار داده می شود.

وی گفت: بر اساس این طرح قیمت کالایی که مردم پرداخت می کنند همان قیمت ترجیحی است و مابه التفاوت آن بر اساس سرانه از کارت اعتباری پرداخت می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای با بیان اینکه اکنون کالاهایی که اکنون با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد می شود با ارز آزاد در مرزها صادر می شوند افزود: با اجرای طرح کارت اعتباری جلوی قاچاق کالاهای اساسی که اتلاف منافع عمومی ملت است گرفته می شود.

پورابراهیمی گفت: با دولت سه شنبه هفته آینده در کمیسیون اقتصادی برای تنظیم بازار رایزنی می‌کنیم.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
....
بابائی
Iran, Islamic Republic of
قیمت لبنیات و... درسراسرکشوردرسال 97 به صورت غیر قانونی افزایش یافت.
دولت روحانی برای حل مشکلات اقتصادی مردم وکشور برنامه ندارد.
دراین مدت 6 سال هیچ کاری برای مردم وکشورنکرده است وهمچنان نیزادامه می دهد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
....
بابائی
Iran, Islamic Republic of
گرانی بیداد می‌کند با این آشفته‌بازاری که دولت در اقتصاد کشور به‌وجود آورده وعده آقای رئیس‌جمهور مبنی بر ارزان شدن 20 درصدی اجناس در صورت امضاء و تصویب FATF ادعایی است که قرینه آن در قضیه برجام محک خورد. برجام موجب شد قیمت اجناس چند برابر بشود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
....
بابائی
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت روحانی، دولتمردان درمورد دلیل گرانی وافزایش به مردم توضیح نمی دهند ادامه این رویه موجب نلرضایتی مردم شده است! ولی دولت روحانی ومسئولین به جای پاسخگویی سکوت کرده اند؟
چرا باید نظارت وکنترلی درکارنباشد.
بسیاری کالاهای وارداتی به دلار ارتباطی ندارد.
علت اصلی مشکلات اقتصادی درداخل است.
مسئولیت اصل واساس مشکلاتی که هم اکنون درحوزه اقتصادی درکشور ما بوجود آمده را باید درداخل جستجو کرد ونه درکشورهای اروپایی
مردم زیرفشارمشکلات اقتصادی هستند.
چه کسانی مقصرگران ومشکلات اقتصادی هستند.
روحانی درحل مسائل کشورناتوان است.
دولت روحانی هیچ برنامه ای حل مشکلات اقتصادی مردم و کشور ندارد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
تورم به 80 درصد رسده اما دولت روحانی بی خیال است.
درحال حاضرتورم درکشور به 80 درصد رسیده متاسفانه دولت روحانی برای کنترل تورم هیچ برنامه ای ندارد و بی خیال است.
دولت اجازه نمی دهد سازمان تعزیرات بر بازار و قیمت ها نظارت کند.
دولت هیچ نظارتی بر واردات و توزیع کالا ها ندارد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
در تاریخ 97/10/2 مرغ در سراسرکشور به کیلویی 14 هزار تومان رسید. چرا مجلس اقدامی نمی‌کند؟ مرغ 5 هزار تومانی چرا باید سه برابر شود.
گرانی گوشت قرمز و مرغ باید مهار شود و ترمز آن برای همیشه کشیده شود، وزیر کشاورزی نباید اجازه دهد تولید گوشت در کشور با چالش مواجه شود. زمانی که تقاضا در کشور بالا است دولت اجازه صادرات این محصول را نباید بدهد.
علی‌رغم کاهش قیمت دلار، قیمت مرغ در حال پرواز است و دولت هم به فکر مصرف‌کننده نیست و بیشتر دغدغه تولیدکننده را دارد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
گوشت و مرغ گران گران شد
متوسط قیمت‌ خرده‌فروشی برخی اقلام خوراکی نشان می‌دهد که در هفته پایانی پاییز، قیمت لبنیات و حبوبات با کاهش همراه بوده است، اما در مقابل گوشت قرمز و مرغ گران‌ شده‌اند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
....