سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰
۸

واکنش «الحریری» به تصمیم انگلیس علیه حزب‌الله

چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 674953
نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد، تصمیم انگلیس برای قرار دادن شاخه سیاسی حزب‌الله در لیست تروریستی، مربوط به لندن است نه بیروت.
واکنش «الحریری» به تصمیم انگلیس علیه حزب‌الله
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان در واکنش به طرح انگلیس برای تروریستی اعلام کردن شاخه سیاسی حزب‌الله اعلام کرد «این تصمیم، مربوط به بریتانیاست نه لبنان».

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، الحریری ادامه داد: موضوع مهم برای ما این است که به روابط میان ما و بریتانیا آسیبی وارد نشود، امیدواریم به لبنان مانند لبنان و ملتش نگاه شود و معتقدیم باید بهترین روابط را با همه داشته باشیم و این موضوعی اساسی برای آینده لبنان است.

جبران باسیل وزیر خارجه لبنان هم هفته جاری اعلام کرد: تروریستی اعلام کردن (شاخه سیاسی) حزب‌الله از سوی بریتانیا، تأثیر منفی بر لبنان ندارد و این موضوعی است که به آن عادت کرده‌ایم؛ بریتانیا به اطلاع لبنان رسانده که مُصِر به روابط دوجانبه (میان لندن و بیروت) است.

وزیر خارجه لبنان افزود: اگر تمام جهان بایستند و بگویند مقاومت، تروریسم است، این باعث نمی‌شود که مقاومت برای لبنانی‌ها، تروریسم محسوب شود؛ تا زمانی که سرزمین، اشغال‌شده باشد (در اشاره به بخش‌هایی از خاک لبنان که هنوز در اشغال رژیم صهیونیستی است) سازمان‌های دولتی و تمام ملت لبنان، مقاومت را در آغوش خواهند گرفت.

«ایلی الفرزلی» معاون رئیس پارلمان لبنان هم اعلام کرد، موضع باسیل همان موضع دولت لبنان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۰:۴۶
مایه ننگ و شرم انسانیت! تصویر تکاندهنده از دخترک یمنی که چند روز پیش در روزنامه چاپ کرده بودید مایه ننگ و شرم انسانیت است. من به عنوان یک انسان خجالت کشیدم، رژیم آل سعود کی می خواهد دست از این حملات وحشیانه علیه مردم بی دفاع یمن بردارد؟ چرا سازمان های جهانی بر ضد این اعمال ددمنشانه موضع نمی گیرند؟ این کشور که مهد اسلام است آبروی چهرة رحمانی دین خدا را برده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
سقوط پهپاد جاسوسی سعودی در الحدیده
سقوط پهپاد جاسوسی سعودی در الحدیده
سه شنبه 7 اسفند 1397 - 22:28
منابع امنیتی یمن از انهدام یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی در منطقه «کیلومتر ۱۶» در الحدیده خبر دادند.

پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی پس از نقض توافق سوئد، در الحدیده منهدم شد.

نیروهای پدافندی ارتش یمن و انصارالله سه‌شنبه شب یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی در الحدیده واقع در غرب این کشور هدف قرار دادند.

منابع خبری یمن می‌گویند که این پهپاد جاسوسی در منطقه «کیلومتر۱۶» الحدیده و پس از نقض توافق سوئد و اجرای ماموریت خصمانه هدف قرار گرفت.

سامانه‌های دفاع هوایی یمنی‌ها، تاکنون ده‌ها پهپاد ائتلاف آمریکایی-سعودی را سرنگون کرده است که از جمله آنها پهپاد پیشرفته آمریکایی «ام کیو-9 ریپر» است.

پهپاد نامبرده اوایل اکتبر ۲۰۱۷ در منطقه «جدر» در شمال صنعا هدف نیروهای یمنی قرار گرفت و سخنگوی نظامی آمریکا نیز سرنگونی این پهپاد به‌ دست مبارزان یمنی را تائید کرد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
یحیی سریع مطرح کرد؛
283 مورد نقض آتش بس توسط ائتلاف سعودی و مزدورانش در 72 ساعت گذشته
283 مورد نقض آتش بس توسط ائتلاف سعودی و مزدورانش در 72 ساعت گذشته
سه شنبه 7 اسفند 1397 - 22:18
بابائی
Iran, Islamic Republic of
عبدالملک الحوثی: زنان و کودکان یمن با سلاح غربی وحشیانه کشته می شوند/ کارشکنی های دشمن مانعی برسر توافق سوئد است
عبدالملک الحوثی: زنان و کودکان یمن با سلاح غربی وحشیانه کشته می شوند/ کارشکنی های دشمن مانعی برسر توافق سوئد است
دوشنبه 6 اسفند 1397 - 17:21
رهبر جنبش انصارالله یمن در مراسمی به مناسبت روز گرامی داشت مقام زن و مادر گفت: دشمن به طور گسترده بر زنان به خاطر جایگاه والای آنها در خانواده و جامعه تمرکز کرده است، اسلام استقلال را برای ما به ارمغان آورد و ما را از تبعیت و وابستگی رها کرد.

عبدالملک الحوثی در سخنرانی تلویزیونی که از شبکه العالم به صورت زنده در حال پخش است و به مناسبت گرامیداشت روز زن برگزار شده است گفت: فاطمه زهرا والاترین الگویی که اسلام از زن مسلمان ارائه داد؛ هدف دشمنان اسلام از این جنگ، اعمال سلطه بر ماست، مهمترین ثمره اسلام و نخستین ثمره آن، اگر به طور صحیح به آن پایبند باشیم، محافظت از ما در برابر بردگی و بهره وری است

وی خاطرنشان کرد: دشمن به طور گسترده بر زنان به خاطر جایگاه والای آنها در خانواده و جامعه تمرکز کرده است، اسلام استقلال را برای ما به ارمغان آورد و ما را از تبعیت و وابستگی رها کرد

رهبر انصارالله تصریح کرد: دشمنان که از حقوق زنان سخن می گویند، با سیاستهای خود بزرگترین خطر را برای زنان رقم می زنند؛ زن یمنی و کودکان یمنی با سلاح امریکایی و غربی به صورت وحشیانه کشته می شوند.

برانگیختن آتش اختلافات طائفی اقدامی شیطانی و نشات گرفته از جهالت است، برانگیختن اختلافات مذهبی اقدامی پلید از سوی تکفیری هاست، نظام امارات شریک اصلی در جنگ و تجاوز علیه ملت ماست و با برانگیختن اختلافات تلاش کرد تا بر استانهای جنوبی تسلط یابد.

وی افزود: نظام عربستان حامی و پشتیبان تروریستهاست تا ملت ما را هدف قرار دهند، اقدام نظام عربستان برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان مردم یمن اقدامی شیطانی است.

رهبر انصارالله یمن در پایان این سخنرانی با اشاره به توافق سوئد گفت: توافق سوئد زمینه را برای راهکارها و دستاوردهای مهم فراهم میکند اما تمام آنها به سبب شانه خالی کردن دشمنان از عمل به این توافق و تلاشهایشان برای دور زدن آن، به بن بست کشیده شد.

وی افزود: اگر کشورهای عضو ائتلاف متجاوز به تشدید نظامی در الحدیده بازگردند، ما نیز گزینه هایی داریم که از ذکر آنها خودداری می کنیم.

در حال تکمیل ...
بابائی
Iran, Islamic Republic of
4 فلسطینی در شرق غزه مجروح شدند
4 فلسطینی در شرق غزه مجروح شدند
چهارشنبه 8 اسفند 1397 - 05:13
دست کم چهار فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شرق غزه زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری وفا فلسطین از غزه، منابع بیمارستانی اعلام کردند نظامیان اسرائیلی شامگاه سه شنبه با تیراندازی به طرف شماری از جوانان فلسطینی در شرق غزه دست کم چهار نفر را زخمی کردند.

این منابع افزودند: فلسطینی های زخمی برای مداوا به بیمارستان انتقال داده شدند.

نظامیان اسرائیلی همچنین به طرف جوانان فلسطینی در شرق غزه گاز اشک آور شلیک کردند که شماری از آنان دچار خفگی و تنگی نفس شدند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
بحرین شریک جرم جنایات صهیونیست ها درمنطقه و یمن است.
استقبال منامه از اقدام انگلیس علیه حزب‌الله
استقبال منامه از اقدام انگلیس علیه حزب‌الله
سه شنبه 7 اسفند 1397 - 03:06
وزارت خارجه بحرین با صدور بیانیه‌ای از تصمیم دولت انگلیس برای «تروریستی» خواندن حزب‌اللّه لبنان استقبال کرد.

وزارت خارجه بحرین روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم دولت انگلیس برای «تروریستی» خواندن حزب‌الله لبنان، مدعی شده است که حزب‌الله «تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌الملل» است.

در بخشی از این بیانیه که در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه بحرین منتشر شده، آمده است: «این وزارتخانه بر ضرورت اینکه جامعه بین‌الملل گام‌های مشابهی بردارد، تأکید می‌کند.»

روز دوشنبه «ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس اعلام کرد دولت این کشور کلیت حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.

جاوید در این مورد گفت: «حزب‌الله به تلاش برای بی‌ثبات کردن وضعیت شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و ما دیگر نمی‌توانیم میان شاخه نظامی آن که پیش از این غیرقانونی شده و حزب سیاسی آن، تمایز قائل شویم. به همین جهت، من تصمیم گرفته‌ام که کل گروه را ممنوع کنم.»

این در حالی است که اتحادیه اروپا حزب‌الله لبنان را به صورت دو بخش سیاسی و نظامی به رسمیت شناخته و بخش نظامی آن را در فهرست تحریم قرار داده است.

رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا در ماه‌های گذشته در تلاش برای محدود کردن فعالیت‌های حزب‌الله لبنان، کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده‌اند. واشنگتن همچنین در تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان، چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

تصمیم انگلیس برای تروریستی خواندن حزب‌الله با استقبال رسانه‌های صهیونیستی مواجه شده است. این رسانه‌ها پیش از این هم بارها کشورهای اروپایی را خطاب قرار داده و از آن‌ها خواسته بودند حزب‌الله را تحریم کند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که حزب‌الله یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است و در انتخابات اخیر پارلمان لبنان هم با وجود اقدامات آمریکا علیه این حزب، بخش بزرگی از کرسی‌ها در اختیار ائتلاف مورد حمایت حزب‌الله قرار گرفت.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
انگلیس ازسال 2001 تاکنون به همراه آمریکا عامل جنگ بی ثباتی و ناامنی درسراسرمنطقه خاورمیانه است.
انگلیس عامل اصلی پیداش و رشد تروریسم درسراسرجهان است.
انگلیس شریک جرم جنایات صهیونیست ها درسراسرمنطقه خاورمیانه است.
انگلیس شریک جرم جنایات سعودی ها درسراسرمنطقه خاورمیانه است.
انگلیس شریک جرم جنایات اماراتی ها درسراسرمنطقه خاورمیانه است.
انگلیس شریک جرم جنایات بحرینی ها درسراسرمنطقه خاورمیانه است.
انگلیس شریک جرم جنایات تروریست ها درسراسرمنطقه خاورمیانه است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا شریک جرم جنایات صدام دیکتاتور بوده است.
انگلیس شریک جرم جنایات صدام دیکتاتور بوده است.
فرانسه شریک جرم جنایات صدام دیکتاتور بوده است.
آلمان شریک جرم جنایات صدام دیکتاتور بوده است.