دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰
۱۴

اردوغان: مگر ما منطقه‌ای به نام کردستان داریم؟

دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 674309
رهبر حزب عدالت و توسعه٬ حزب جمهوری خلق را به خاطر استفاده از واژه‌ کردستان مورد انتقاد قرار داد.
اردوغان: مگر ما منطقه‌ای به نام کردستان داریم؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، رجب طیب اردوغان رهبر حزب عدالت و توسعه و رئیس جمهور ترکیه٬ دیروز در هاتای و در میان هواداران حزب خود سخنرانی کرد.

در سخنرانی تبلیغاتی و انتخاباتی اردوغان٬ همچون همیشه احزاب مخالف حزب حاکم به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند.

اردوغان گفت: به سخنان کمال کلچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق بنگرید. او اعلام کرده که در کردستان٬ مردم به حزب دموکراتیک خلق‌ها رای می‌دهند. پیش از هر چیز باید از او پرسید: مگر در کشور ما منطقه‌ای به نام کردستان وجود دارد؟ من از همین جا خطاب به شهروندان کشور اعلام می‌کنم٬ آنها می‌خواهند کشورم را تجزیه کنند.

بنابراین از همه شما تقاضامندم  در 31 مارس و در انتخابات شهرداری‌ها به این حزب تجزیه طلب (حزب دموکراتیک خلق‌ها) و حامیانش یعنی حزب جمهوری خلق و حزب خوب سیلی عثمانی بزنید.

رجب طیب اردوغان تنها یک بار در سال 2013 میلادی در شهر کردنشین دیاربکر و در مراسم استقبال از مسعود بارزانی از واژه کردستان استفاده کرد و به خاطر انتقادات فراوان ملی‌گرایان٬ از آن به بعد٬ مسئولین آکپارتی این واژه را در ادبیات سیاسی خود استفاده نکردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
تحویل 20 داعشی فرانسوی به عراق
تحویل 20 داعشی فرانسوی به عراق
دوشنبه 6 اسفند 1397 - 03:22
دو منبع نظامی عراق به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که نیروهای دموکراتیک سوریه حدود 20 نیروی داعش که بیشتر آنها فرانسوی هستند را به عراق تحویل داده‌اند.

نیروهای دموکراتیک سوریه که مورد حمایت آمریکا هستند حدود 280 نیروی گروه تروریستی داعش که در دست این گروه بازداشت بودند را به مقامات عراقی تحویل داده‌اند.

براساس گزارش رویترز، ارتش عراق یک شنبه شب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، این گروه بخشی از 500 تبعه عراقی هستند که در بازداشت نیروهای دموکراتیک سوریه هستند. قرار است این روند تا زمان تحویل همه این افراد ادامه داشته باشد.

علاوه بر این، دو مقام نظامی ارتش عراق گفته اند که نیروهای دموکراتیک سوریه هفته گذشته 20 نیروی داعشی دیگر که غالب آنها فرانسوی بودند را به عراق تحویل داده است.

درحالیکه که خلافت فیزیکی داعش در سوریه نفسهای آخر را می‌کشد موضوع بازگشت باقیمانده نیروهای داعش به کشورهایشان در نقاط مختلف جهان به یک معضل بزرگ به ویژه برای کشورهای غربی تبدیل شده است.

چندی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خطاب به کشورهای اروپایی گفت باید داعشی‌های خود را پس بگیرند. سخنی که واکنش سران کشورهای اروپایی را در پی داشت. با این حال چند روز پیش تقاضای یک زن داعشی برای بازگشت به آمریکا توسط دولت این کشور رد شد.

طبق آمار یک مرکز مطالعاتی در انگلیس، از زمان تشکیل داعش تا سال 2018 حدود 13 هزار اروپایی برای پیوستن به این گروه تروریستی به سوریه و عراق رفته‌اند.
Iran, Islamic Republic of
اقای بابایی دروغ بسه بابا . مردم می دونن چه خبره . این افراد یک مشت تبعه مسلمان از کشورهای افریقایی و اسیایی هستند که رفتند فرانسه و کلا اروپا پناهنده شدن . فرانسه مسیحی و کافر با اغوش باز پذیرفته اینها را . پس الکی نمی خواهید داستان را عوض کنید . جالب اینجاست این همه اواره و پناهنده عمدتا مسلمان حتی حاضر نیستن به کشور ما بیان و میرن به اغوش کفر . لطفا اطلاعات درست بدید
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و ترکیه هر دو تروریست هستند.
مشاور اسد: اردوغان توانایی ایجاد منطقه امن در شمال سوریه را ندارد
مشاور اسد: اردوغان توانایی ایجاد منطقه امن در شمال سوریه را ندارد
شنبه 4 اسفند 1397 - 19:32
«بثینه شعبان» مشاور «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه گفت: آزادسازی ادلب امری قطعی است و اردوغان توانایی ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه را ندارد.


شعبان این مطلب را امروز ( شنبه) در مصاحبه با شبکه خبری المیادین لبنان عنوان کرد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا ازتکفیری ها بدتراست.
عربستان ازتکفیری ها بدتراست.
امارات ازتکفیری ها بدتراست.
اسرائیل ازتکفیری ها بدتراست.
پاکستان ازتکفیری ها بدتراست.
دوستان پاکستان حامی گروهک تروریستی جیش الظلم هستند.
آمریکا، عربستان سعودی، امارات و پاکستان گروهک تروریستی جیش الظلم را ایجاد کردند.
عربستان سعودی گروهک تکفیری جیش الظلم را به وجود آورد.
آل سعود با گروهک تروریستی جیش الظلم ارتباط دارد.
بن سلمان با گروهک تروریستی جیش الظلم ارتباط دارد.
مردم ایران هرگز جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی صدام و حامیانشان را فراموش نمی کنند.
مردم ایران هرگز جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی گروهک تروریستی منافقین حمایت حمایت آمریکا و متحدانش را فراموش نمی کنند.
مردم ایران هرگز جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی گروهک تروریستی جیش الظلم مورد عربستان و متحدانش را فراموش نمی کنند.
مردم ایران هرگز جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرانسانی تروریست های داعش مورد حمایت مدعیان حقوق بشررا فراموش نمی کنند.
مردم ایران هرگز جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی تروریست ها و حامیانشان را فراموش نمی کنند.
مردم ایران هرگز جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، پاکستان، ترکیه، اسرائیل را فراموش نمی کنند.
مردم ایران هرگز کمک های، حمایت های آمریکا و متحدانش به صدام دیکتاتور را فراموش نمی کنند.
Iran, Islamic Republic of
همه بدن فقط شما خوبید . دنیا بده و جهنم میره و فقط شما به بهشت میرید
بابائی
Iran, Islamic Republic of
استانداری نجف: آمریکا پناهگاه‌های امنی برای داعش ایجاد کرده‌ است
استانداری نجف: آمریکا پناهگاه‌های امنی برای داعش ایجاد کرده‌ است
يکشنبه 5 اسفند 1397 - 17:08
رئیس شورای استانداری نجف اعلام کرد نیروهای آمریکایی پناهگاه‌های امنی برای پشتیبانی از عناصر تروریستی به وجود آوردند که صیادان الثرثار و النخیب را به قتل رساندند.

شورای استانداری نجف در عراق از حمایت نیروهای آمریکایی از تروریست‌ها انتقاد کرد.

«خضیر الجبوری» رئیس شورای استانداری نجف اعلام کرد: «افرادی که از ساکنان استان نجف به دست عناصر مجرم داعش در النخیب و الثرثار به شهادت رسیدند، از غیر نظامیان بی‌دفاع بودند».

الجبوری به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که «نیروهای آمریکایی پناهگاههای امنی برای پشتیبانی از عناصر تروریستی به وجود آوردند که صیادان الثرثار و النخیب را به قتل رساندند».

وی از فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خواست که تصمیم قاطع و جسورانه‌ای برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی از عراق اتخاذ کنند.

الجبوری در پایان اظهارات خود تأکید کرد که شورای استانداری نجف، جلسه فوق‌العاده‌ای برای بررسی رخدادهای اخیر برگزار خواهد کرد.
عناصر داعش شنبه گذشته پنج صیاد از اهالی نجف را در منطقه دریاچه الثرثار واقع در شمال الانبار به قتل رساندند و متواری شدند.

«محمد البلداوی» نماینده ائتلاف «البناء» در پارلمان عراق درباره توطئه جدید آمریکا در این کشور برای حمایت از داعش گفت که «نیروهای آمریکایی همه عناصر تروریستی و خانواده‌هایشان را که طی روزهای گذشته و در مرزهای سوریه خود را تحویل دادند، به پایگاه‌های آمریکا انتقال داده‌اند».

وی با اشاره به اینکه بار دیگر عناصر داعش سازماندهی خواهند شد تا علیه امنیت عراق دست به توطئه جدید بزنند، از دولت خواست که نامهای دریافتی این عناصر و جزئیات آن را بررسی کند.

البلداوی در پایان درباره احتمال تکرار تجربه حمله به زندان «ابوغریب» و به تبع آن سقوط چهار استان عراق به دست تروریست‌ها هشدار داد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
کارشناس امنیتی عراقی: آمریکا و برخی همسایگان عراق 100 میلیون دلار به داعش کمک کرده‌اند
کارشناس امنیتی عراقی: آمریکا و برخی همسایگان عراق 100 میلیون دلار به داعش کمک کرده‌اند
جمعه 3 اسفند 1397 - 14:46
یک کارشناس امنیتی عراق تاکید کرد، شماری از کشورهای همجوار عراق و همچنین آمریکا یکصد میلیون دلار به گروه تروریستی داعش برای انجام حملات مجدد در داخل خاک عراق کمک کردند.


«صفاء الاعسم»، کارشناس امنیتی عراق تاکید کرد، شماری از کشورهای همجوار عراق و همچنین آمریکا یکصد میلیون دلار به گروه‌های تروریستی داعش برای انجام حملات مجدد در داخل خاک عراق کمک کرده‌اند.

الاعسم در گفت‌وگو با وبگاه خبری «المعلومه» افزود: حملات تروریستی در راستای تلاش آمریکا برای ابقای نظامیان خود در عراق و ایجاد نوعی هرج و مرج امنیتی است که برخی کشورهای همجوار برای بی ثبات کردن عراق خواهان آن هستند.

کارشناس عراقی تاکید کرد: طرف آمریکایی از شکاف امنیتی و مخالفت‌های سیاسی برخی فراکسیون‌ها در داخل پارلمان با طرح اخراج نظامیان آمریکایی برای ابقای خود در عراق استفاده می‌کند.

الاعسم تاکید کرد: نظامیان آمریکایی شمار زیادی از سرکرده‌های تروریستی داعش را از ادلب به دیر الزور و سپس به مرزهای عراق و سوریه در فاصله فقط یک کیلومتری تا خاک عراق منتقل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حضور سرکرده‌های داعش در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه، فرماندهان امنیتی عراق را به تقویت یگان‌های نظامی و اعزام نظامیان بیشتر به منظور ممانعت از ورود این گروه‌ها به داخل عراق وادار کرده است،افزود: داعش در حال حاضر از مناطق وسیع صحرایی که عراق را به سوریه وصل می‌کند برای رسیدن به اهداف تروریستی خود استفاده می‌کند.

ائتلاف الفتح روز پنجشنبه تاکید کرد، اکثر رهبران اهل تسنن و کُرد عراق با رای‌گیری و امضای حکم اخراج نظامیان خارجی از عراق و در راس آن نظامیان آمریکایی مخالفند، اما ائتلاف الفتح و سائرون می‌تواند رای اکثریت پارلمان برای تصویب قانون اخراج نظامیان خارجی را کسب کند.
Iran, Islamic Republic of
ارد وغان بايد واقعيت را بپذيري جانم
Iran, Islamic Republic of
احسنت خود كي هستيد
بابائی
Iran, Islamic Republic of
شکست مزدوران در یمن
شماری از نظامیان انگلیسی با آتش ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه نجران به هلاکت رسیدند.
تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۰۶- ۰۹:۲۹
Iran, Islamic Republic of
آفرین.
بابائی
United Arab Emirates

یک منبع نزدیک به «یگان‌های مدافع خلق» کُرد اعلام کرد که آمریکایی‌ها از طریق پایگاههای خود در شمال سوریه حدود 50 تُن از طلای نزد داعش را به کشور خود انتقال دادند.


یک منبع نزدیک به «یگان‌های مدافع خلق» کُرد (YPG) از انتقال مقادیر زیادی طلا از سوریه به آمریکا خبر داد.

این منبع به پایگاه خبری «باسنیوز» -وابسته به کُردها- گفت که «ده‌ها تُن طلا که در منطقه الباغوز (شرق سوریه) در اختیار داعش قرار داشت... به دست آمریکایی‌ها افتاده است».

وی که خواست نامش فاش نشود، با بیان این مطلب گفت: «آمریکایی‌ها از طریق پایگاه‌های خود در کوبانی (عین العرب)... حدود 50 تُن از طلای داعش را به کشور خود انتقال دادند».

این منبع نزدیک به یگان‌های مدافع خلق که آمریکایی‌ها مقادیر کمی از این طلاها را برای یگان‌های کُرد باقی نگه داشتند، ولی به مقدار آن اشاره‌ای نکرد.

به گزارش باسنیوز، نیروهای آمریکایی در جنوب کوبانی فرودگاهی دارند که از چند سال پیش تا کنون، از آن برای حمل و نقل محموله‌ها و تجهیزات نظامی استفاده می‌کرده‌اند.

روزنامه «واشنگتن پست» آمریکا هم در دسامبر گذشته گزارش داده بود که عناصر داعش در عراق و سوریه ارزهای محلی و خارجی و مقادیر زیادی شمش طلا در اختیار دارند که ارزش آن میلیون‌ها دلار است.

در حال حاضر شبه‌نظامیان کُرد به همراه آمریکا با عناصر داعش به توافق رسیدند و همچنان در حال انتقال عناصر این گروه از منطقه الباغوز هستند.
...
بابائی
United Arab Emirates
کشف 50 سر بریده از زنان ایزدی در یک روستای سوریه
کشف 50 سر بریده از زنان ایزدی در یک روستای سوریه
دوشنبه 6 اسفند 1397 - 11:05
Iran, Islamic Republic of
قدمت 8 هزار ساله به انکار نئو عثمانی ها تخطئه نمی شود!