پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
مدیرکل دفتر توانبخشی و مراقبتی بهزیستی کشور:

هر سال ۲ هزار نفر به معلولان کشور اضافه می‌شود

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 673841
مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: به طور متوسط در هرسال ۲ هزار نفر به معلولان نخاعی اضافه می‌شود که برای هزینه آن،سالانه حدود ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
هر سال ۲ هزار نفر به معلولان کشور اضافه می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، مصطفی سراج در مراسم افتتاحیه مرکز ضایعه نخاعی طرشت گفت: در سال گذشته ۲۵ هزار نفر در کشور دچار ضایعه نخاعی شدند که از این تعداد ۸ هزار نفر از ناحیه کمر دچار معلولیت شدند.

وی ادامه داد: با وجود ارائه خدمات گسترده به این افراد، اما فاصله زیادی با نقطه مطلوب داریم.مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت ۵۵ تیم ارائه خدمات به این معلولان گفت: باید به فکر افزایش خدمات بود، امروز ۱۴ مرکز ارائه خدمات جسمی‌حرکتی داریم و اولین مرکز خدماتی و اقامتی در کشور است که به صورت پایلوت با ارزیابی ۴ تا ۶ ماهه برنامه توسعه آن را شروع خواهیم کرد.

سراج تصریح کرد: امسال بهزیستی خدمات جدیدی را وارد این عرصه کرد چراکه سالیانه ۱۷ هزار نفر براثر تصادف کشته و چندین برابر این آمار دچار آسیب نخاعی می‌شوند.
وی گفت: به طور متوسط در هرسال ۲ هزار نفر به معلولان نخاعی کشور اضافه می‌شود که در ماه‌های اول حداقل ۵ میلیون تومان هزینه هریک از این افراد است و با توجه به تعداد معلولان ضایعه نخاعی و هزینه‌های درمانی، سالانه چیزی حدود ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور بر ارائه خدمات یکپارچه و حمایت اقتصادی تاکید کرد و گفت: باید موضوعات اجتماعی هم در نظر گرفته شود. اگر فرد معلول در خانه نگهداری ‌شود خانواده‌ها باید بدانند که می‌توانند خدمات بهتری به معلولان ارائه کنند.

سراج گفت: بسیاری از خدمات نیز باید بیمه شوند اما توانایی این کار در سیستم بیمه‌ای ما وجود ندارد. در حالی که در کشورهای پیشرفته این سازوکار تعریف شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *