شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

پیام تسلیت امیر کویت به رئیس‌جمهور مصر

سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب: 673160
امیر کویت با ارسال پیامی به «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، وقوع انفجار تروریستی در نزدیکی مسجد الأزهر در قاهره و قربانی شدن تعدادی از نیروهای امنیتی را تسلیت گفت.
پیام تسلیت امیر کویت به رئیس‌جمهور مصر
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس ، «صباح الأحمد الجابر الصباح» امیر کویت با ارسال پیامی به عبدالفتاح السیسی، کشته شدن دو نیروی پلیس و زخمی شدن تعدادی دیگر در انفجار تروریستی در منطقه «الدرب الأحمر» شهر قاهره را به وی تسلیت گفت.

امیر کویت همچنین این اقدام تروریستی که «به قربانی شدن تعدادی از بی‌گناهان منجر شد»، محکوم کرد.

وی بر حمایت کویت از مصر و تلاش‌های آن برای حفظ امنیت و ثبات کشور تأکید کرد و از خداوند متعال برای زخمی‌های این حادثه شفای عاجل مسئلت کرد.

به نوشته روزنامه کویتی «القبس»، «نواف الأحمد الجابر الصباح» ولی‌عهد کویت و «جابر المبارک الحمد الصباح» نخست‌وزیر این کشور نیز پیام‌های جداگانه‌ای به السیسی ارسال و کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای امنیتی در حادثه تروریستی مذکور را تسلیت گفتند.

منابع خبری بامداد سه‌شنبه از وقوع یک حمله انتحاری در مجاورت مسجد الازهر در مرکز شهر قاهره مصر خبر دادند. 

وزارت کشور مصر خبر داد که در این انفجار دو نفر از نیروهای امنیتی کشته شده و 3 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

نیروهای ارتش و پلیس مصر از سال ۲۰۱۸ اجرای «عملیات فراگیر سیناء ۲۰۱۸» برای نابودی تروریسم و پاکسازی شبه‌جزیره سیناء و تأمین امنیت مرزهای غربی و جنوبی مصر را آغاز کرده‌اند.

مصر طی چند سال اخیر با حملات گروه‌های تروریستی از جمله در قاهره و شمال شبه‌جزیره سیناء مواجه است و تا کنون شمار زیادی از نیروهای ارتش و پلیس مصر در این حملات کشته یا زخمی شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *