پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۲
وال‌استریت ژورنال:

بن‌سلمان به غرب وانمود می‌کند که منزوی نیست

يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 672495
یک روزنامه آمریکایی تأکید کرد که ولیعهد عربستان سعودی با سفر آسیایی می‌خواهد از انزوای بین‌المللی خود بکاهد و به غرب نشان دهد که همچنان در سطح بین‌المللی ذی‌نفوذ است.
بن‌سلمان به غرب وانمود می‌کند که منزوی نیست
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «محمد بن‌سلمان» ولیعهد جوان عربستان سعودی، که در پی رسوایی قتل وحشیانه «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد در عرصه جهانی منزوی شده است، امروز سفر خود به 5 کشور آسیایی را آغاز می‌کند.

روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» در نوشتاری در این‌باره تصریح کرد، ولیعهد سعودی از طریق تور آسیایی خود می‌خواهد پیامی غضب‌آلود به غرب ارسال کند؛ چرا که غرب، آن‌گونه که این شاهزاده می‌خواست درباره جنایت ترور خاشقجی در کنسولگری سعودی در استانبول، سکوت نکرد و بلکه بن‌سلمان را متهم کرد که دستور قتل وحشیانه این روزنامه‌نگار را صادر کرده است. غرب همچنین به انتقادها از جنگ بن‌سلمان در یمن ادامه می‌دهد.

وال‌استریت ژورنال خاطرنشان کرد که بن‌سلمان تلاش می‌کند با سفر آسیایی خود از شدت انزوای بین‌المللی عربستان سعودی بکاهد و این‌گونه وانمود کند که این کشور همچنان در عرصه جهانی از نفوذ برخوردار است.

این روزنامه آمریکایی به تلاش‌های پیشین مشابه ولیعهد سعودی، که سفرهایی به برخی کشورهای غربی در نوامبر 2017 ترتیب داد و نیز تظاهرات مردم تونس در اعتراض به این سفر، اشاره کرد و یادآور شد که از میان چند کشور عربی که بن‌سلمان به آنها سفر کرد، تونس تنها کشور دموکراتیک عرب بوده است.

این روزنامه در ادامه عنوان داشت، بن‌سلمان از طریق این سفر می‌خواهد «تحولی استراتژیک در سیاست سعودی، که سردی بر روابط آن با ایالات متحده و پایتخت‌های اروپایی حاکم شده است، ایجاد کند».

وال‌استریت ژورنال به نقل از «الیزابت دیکنسون» تحلیلگر برجسته مسائل شبه‌جزیره عربی نوشت: این تحول استراتژیک در سیاست عربستان واقعی است هرچند که از همکاری‌هایی در سطوح پایین با این کشورهای آسیایی آغاز می‌شود.»

این روزنامه افزود، این سفر سفر تضاد موجود در دستاوردهای بن‌سلمان در سفرش به آمریکا در ماه مارس گذشته و دیدارهای متعددش با شخصیت‌های ارشد سیاسی و تاجران و چهره‌های برجسته جامعه آمریکا مانند «دونالد ترامپ»، «اپرا وینفری» و «جف بیزوس» موسس شرکت «آمازون» را نمایان می‌کند؛ زیرا آنچه در واشنگتن اینک در حال اتفاق افتادن است تدابیر کنگره برای متوقف کردن حمایت واشنگتن از ریاض در جنگ یمن و پیگیری پرونده خاشقچی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۱۱/۲۸ ۰۴:۱۷
آمریکا ازتکفیری ها بدتراست.
عربستان ازتکفیری ها بدتراست.
امارات ازتکفیری ها بدتراست.
اسرائیل ازتکفیری ها بدتراست.
پاکستان ازتکفیری ها بدتراست.
دوستان پاکستان حامی گروهک تروریستی جیش الظلم هستند.
آمریکا، عربستان سعودی، امارات و پاکستان گروهک تروریستی جیش الظلم را ایجاد کردند.
عربستان سعودی گروهک تکفیری جیش الظلم را به وجود آورد.
آل سعود با گروهک تروریستی جیش الظلم ارتباط دارد.
بن سلمان با گروهک تروریستی جیش الظلم ارتباط دارد.
مردم ایران هرگز جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر صدام و حامیانشان را فراموش نمی کنند.
مردم ایران هرگز جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی گروهک تروریستی منافقین حمایت حمایت آمریکا و متحدانش را فراموش نمی کنند.
مردم ایران هرگز جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی گروهک تروریستی جیش الظلم مورد عربستان و متحدانش را فراموش نمی کنند.
مردم ایران هرگز جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرانسانی تروریست های داعش مورد حمایت مدعیان حقوق بشررا فراموش نمی کنند.
مردم ایران هرگز جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی تروریست ها و حامیانشان را فراموش نمی کنند.
مردم ایران هرگز جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، پاکستان، ترکیه، اسرائیل را فراموش نمی کنند.
مردم ایران هرگز کمک های، حمایت های آمریکا و متحدانش به صدام دیکتاتور را فراموش نمی کنند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
...