جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
یک منبع نظامی سوری خبر داد

ازسرگیری ارسال تجهیزات نظامی به جبهه شمال

شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 672332
یک منبع نظامی گفت که ارتش سوریه در حال ارسال مجدد سلاح و تجهیزات به مناطق شمالی و شمال غربی است تا بتواند از غیرنظامیان حمایت کند و توسعه و نفوذ خود در این مناطق را افزایش دهد.
ازسرگیری ارسال تجهیزات نظامی به جبهه شمال
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ارتش سوریه ارسال تجهیزات نظامی به ریف‌ استانهای «حماه و ادلب» واقع در شمال و شمال غرب این کشور را از سر گرفته است.

خبرنگار «اسپوتنیک» از حماه گزارش داد که کاروانهای شامل تانک و خودروهای زرهی روز گذشته وارد شمال استان حماه شد.

یک منبع بلندپایه نظامی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ارسال تجهیزات نظامی جدید در راستای تقویت جبهه‌های عملیاتی ادلب و حماه و آمادگی برای آغاز عملیات نظامی به سمت منطقه «عاری از سلاح» بین ریفهای ادلب و حماه است.

پس از دیدار «ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان» رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در بیست و ششم شهریور ماه گذشته در سوچی روسیه، اعلام شد که یک منطقه حائل و عاری از سلاح به عمق ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر در بین خطوط تماس ارتش سوریه و افراد مسلح در شمال غرب سوریه ایجاد خواهد شد و گروه‌های مسلح و ارتش سوریه از این مناطق عقب نشینی خواهند کرد.

بر اساس این توافق قرار بود در مرحله نخست یک منطقه عاری از سلاح در اطراف شهر ادلب ایجاد شود. در مرحله دوم نیز باید سلاح سنگین جمع‌آوری می‌شد و در مرحله بعد نهادهای دولتی سوریه پیش از پایان سال جاری میلادی فعالیت خود را آغاز می‌کردند.
ترکیه که در اجرای این توافق متعهد شده بود تروریستها را از این منطقه خارج کند، هنوز نتوانسته است به تعهد خود عمل کند؛ زیرا تروریستها باید تا 23 مهر ماه از این منطقه خارج می‌شدند، ولی هنوز در این منطقه حضور دارند.

در این منطقه گروههای ترویستی و در رأس آنان، «جبهه النصره» حضور دارند؛ گروهی که به گفته این منبع، پس از اشغال کامل ادلب از چند هفته پیش، حمله به مواضع ارتش سوریه و روستاها و شهرکهای نزدیک به خطوط تماس در حماه و ادلب را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته این منبع، عملیات ادلب چند مرحله‌ای خواهد بود، ولی هدف کنونی از هر گونه عملیات نظامی احتمالی توسط ارتش سوریه در حماه و ادلب، حمایت از افراد غیرنظامی است که در روستاها و شهرکهایی حضور دارند که عناصر النصره تقریبا به صورت روزانه، آن را هدف حملا موشکی خود قرار می‌دهند. به همین دلیل باید نخست، دایره امنیت این مناطق گسترش یابد و سپس به بازپسگیری مناطق دیگری از ریف ادلب فکر کرد.

ارسال تجهیزات به این مناطق توسط ارتش سوریه در حالی انجام شده است که تروریستها چند رورز پیش با خمپاره‌های حاوی گاز سمی کلر، مواضع ارتش سوریه را هدف قرار دادند.

به همین دلیل بیم آن می‌رود که تروریستها بار دیگر از این گازهای سمی علیه غیر نظامیان استفاده کنند که در اطراف منطقه عاری از سلاح حضور دارند.

«قصی عبیدو» نیز که از تحلیلگران مسائل سیاسی است، به اسپوتنیک گفت که «حکومت سوریه به خوبی می‌داند که بیشتر تروریستهای خارجی از ادلب خارج نخواهند شد و سلاح بر زمین نخواهند گذاشت. تعداد این افراد، دهها هزار نفر است و خواستار مقابله با ارتش سوریه هستند».

عبیدو همچنین تأکید کرد که «به همین دلیل، ارتش در حال فراهم کردن تجهیزات است و برای این نبرد آماده می‌شود؛ [نبردی] که آخرین برگه‌های نظامی خواهد بود که آمریکا و مزدورانش در منطقه می‌توانند استفاده کنند».

در حال حاضر جبهه النصره تقریبا استان ادلب را در اشغال خود دارد و هزاران تروریست از تبعه‌های چینی، آسیایی، چچنی، آمریکایی، آفریقایی و عربی در این گروه حضور دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *