دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

لیتوانی درخواست نتانیاهو را رد کرد

شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 669767
لیتوانی با درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای انتقال جسد خاخام برجسته قرن ۱۸ از ویلنیوس به اراضی اشغالی مخالفت کرد.
لیتوانی درخواست نتانیاهو را رد کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، مشاور امنیت ملی لیتوانی اعلام کرد، نتانیاهو مساله انتقال جسد ویلنا گاوون، خاخام یهودی را در مذاکراتی که سه‌شنبه گذشته با سالیوس اسکفرنلیس، همتای لیتوانیایی خود در قدس اشغالی داشت، مطرح کرد.

این مسؤول امنیت ملی لیتوانی با تاکید بر رد این درخواست، گفت: درخواستی برای بررسی امکان انتقال جسد این خاخام به اراضی اشغالی را دریافت کردیم، ولینا گاوون بخشی جدایی ناپذیر از جامعه یهودیان لیتوانی و تاریخ این کشور است.

همچنین رهبر یهودیان لیتوانی اظهار کرد: انتقال جسد این خاخام مساله‌ای غیرقابل قبول است، خاخام و پژوهشگر ایلیا بن شلومو زلمان معروف به ولینا گاوون بخش مهمی از تاریخ یهودیان لیتوانی را تشکیل می‌دهد.

سفیر رژیم صهیونیستی در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی از اظهارنظر در این مورد خودداری کرد و آشکارا طرح چنین درخواستی از سوی نتانیاهو را تکذیب نکرد.
خاخام گاوون بیشتر عمر خود را در شهر ویلنیوس گذراند، او که در سال ۱۷۹۷ در سن ۷۷ سالگی فوت شد، در زمان حیات خود محور اندیشه یهودی معروف به "قدس شمالی" بود.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *