پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

موضع گیری خصمانه «بن سلمان» علیه ایران و انصارالله یمن

شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۵
کد مطلب: 666673
فرزند پادشاه عربستان به موضع گیری خصمانه علیه ایران و انصارالله یمن پرداخت.
موضع گیری خصمانه «بن سلمان» علیه ایران
به گزارش جهان نيوز، خالد بن سلمان سفیر عربستان در آمریکا و فرزند پادشاه سعودی به موضع گیری درباره الحدیده یمن پرداخت و ادعاهای بی اساسی به انصارالله یمن و ایران نسبت داد.

وی در توییتی مدعی شد: عربستان به شدت حمله به افراد سازمان ملل از سوی حوثی های مورد حمایت ایران در یمن را محکوم می کند. آنها توافق استکهلم را نقض کردند و به ادامه نقض قانون بین المللی ادامه می دهند و بر دامنه حملات خود به ملت یمن افزوده اند.

شایان ذکر است که روز گذشته انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات تلاش کرد که تیراندازی به پاتریک کامائرت رئیس کمیته نظارت بر امور آتش بس در الحدیده را به نیروهای انصارالله یمن نسبت دهد و مدعی شد: حمله حوثی ها به کاروان حامل «پاتریک کامائرت»  به مثابه دعوتی برای بیدار شدن جامعه بین المللی است.

وی ادعا کرد: صرف نظر از توافق سوئد، شبه نظامیان حوثی و حامیان ایرانی آنها مانع دائمی در برابر صلح در یمن هستند.

این درحالی است که ارتش یمن روز پنج‌شنبه اعلام کرد، نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی به کاروان حامل «پاتریک کامائرت» (Patrick Cammaert) رئیس هیات سازمان ملل متحد در امور نظارت بر آتش بس شهر «الحدیده» تیراندازی کردند.

از سوی دیگر «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با انتقاد از موضع سازمان ملل درباره تیراندازی در الحدیده، گفت: اعلام این سازمان درخصوص اینکه منبع تیراندازی در الحدیده را نمی‌داند بسیار نگران کننده است.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
گور باباى اين قاتل ولى ما هم همچين اهل صلح و ملح نيستيم !
Iran, Islamic Republic of
اینکه اون نیست مطلبو درست درک کنیم
این خالد اون ممد هرچن ازقدیم گفتند سگ زرد برادر شغاله
Romania
جهانگیری با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان روابط صمیمانه و دوستانه با همه کشورهای همسایه و منطقه !!!!است،‌ تصریح کرد: حج می‌تواند به‌عنوان دیپلماسی فرهنگی و دینی، نقشی مؤثر و سازنده در ارتقاء سطح روابط میان کشورهای اسلامی داشته باشد.