جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

احتمال ورود فراستی به برنامه سینمایی "هفت"

دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 665622
شبکه یک به سراغ فریدون جیرانی، «هفت» پذیرای نقد فراستی و «سینمادو» می‌کوشد که به چهل‌سالگی سینمای ایران بپردازد.
احتمال ورود فراستی به برنامه سینمایی "هفت"
به گزارش جهان نيوز، شبکه یک برای تنوع در «سینمایک» که با اجرای غلامعباس فاضلی روی آنتن می‌رفت به سراغ فریدون جیرانی رفته و او بعد از مدت‌ها که برنامه سینمایی روی آنتن تلویزیون نداشته در «سینمایک» مجری بشود. فریدون جیرانی گفت: اینطور که گفته‌اند من مجری «سینمایک» شده‌ام این طور نیست. چرا که من یک جلسه‌ای با رئیس شبکه یک داشته‌ام و صحبت‌هایی با بنده شد تا اجرای این برنامه را بپذیرم اما این اتفاق حداقل در ایام جشنواره فجر نمی‌افتد.

حضور احتمالی جیرانی در «سینمایک»
وی افزود: تصورم بر این است که اگر توافقات انجام شود «سینمایک» بعد از جشنواره را اجرا کنم. البته لازم به یادآوری است که بنده با رئیس شبکه یک یک دیدار و ملاقاتی داشته‌ام و فعلاً حضور بنده در «سینمایک» قطعی نشده است. چرا که الان درگیر مراحل فنی فیلم «آشفته‌گی» جشنواره فیلم فجر هستم.

جیرانی درباره ساخت سریالی برای تلویزیون، گفت: قرار بود پیش از این سریال «پاییز تنهایی» را برای شبکه پنج سیما بسازم اما به بعد موکول شد. الان هم «نهنگ آبی» را برای شبکه نمایش خانگی دارم ولی صحبت‌هایی برای ساخت یک سریال تلویزیونی برای سال آینده دارم.

گفتنی است، برنامه «سینمایک» هر جمعه شب با اجرای غلامعباس فاضلی روی آنتن می‌رفت و آخرین قسمت آن مردادماه سال جاری از شبکه یک سیما پخش شد.

اما و اگرهای حضور فراستی در «هفت»
مسعود فراستی منتقد و کارشناس سینما درباره حضور در برنامه «هفت» تصریح کرد: صحبت‌هایی با من شده اما هنوز جواب "بله" نداده‌ام.

خبر حضور این منتقد معروف سینما از بدو اما و اگرهای بهروز افخمی در برنامه «هفت» و صحبت‌های محمدحسین لطیفی مجری جدید برنامه «هفت» مطرح شده و نشان‌دهنده اقبال دوستان برای حضور دوباره مسعود فراستی به عنوان منتقد ثابت است. البته ناگفته نماند که فراستی شب‌های سینمایی برنامه «شب‌های هنر» را اجرا می‌کند و در ایام جشنواره فجر نیز احتمالا این برنامه به‌صورت شبانه روی آنتن برود.

چهل‌سال تلاش سینمای ایران در «سینمادو»
حامد عنقا که او را بارها به عنوان مجری برنامه «سینمادو» دیده‌ایم درباره روی آنتن رفتن «سینمادو» ویژه جشنواره فجر به خبرنگار خبرگزاری تسنیم می‌گوید: جلساتی برگزار کرده‌ایم تا به شکل کار برسیم اما هنوز نهایی نشده است. «سینمادو» را کلی‌تر دیده‌ایم و در ایام جشنواره فیلم فجر به دنبال چهل‌سالگی سینمای ایران هستیم. چرا که لازم است در این ایام از توسعه سینمای ایران در چهار دهه انقلاب اسلامی صحبت کنیم. آرام‌آرام بچه‌های انقلاب با نگاه مطالبه‌گرایانه به دستگاه‌های فرهنگی نگاه کنند و بدانیم که چهار دهه از انقلاب اسلامی گذشته و حق‌مان مطالبه‌گری است.

وی افزود: سیاست‌های هدایتی و نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه های ذیربط در روان کردن و استقامت بخشیدن به سینمای انقلاب چقدر موفق بوده‌اند و یک سوال مهمتر که باید مدیران به آن پاسخ دهند این است که امروز وقتی با آیینه انقلاب به سینما نگاه می‌کنیم چقدر به آن اهداف و آمال هنر انقلاب اسلامی رسیده‌ایم و چرا در بخش‌هایی از آن آرمان‌های مقدس فاصله گرفته‌ایم؟ «سینمادو» امسال اگر ان‌شاالله بعد از تصمیم مدیران بنای روی آنتن رفتن داشته باشد خیلی جدی درباره چهل‌سالگی انقلاب از منظر سینما صحبت می‌کند. باید مدیران ما امروز پاسخگو باشند که خروجی اکران‌های سینمای ایران واقعاً آن خروجی نگاه انقلابی بوده است؟

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *