پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

غیبت ترامپ به نفع نشست داووس است

دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 665612
به نوشته تارنمای اندیشکده اوراسیاریویو، عدم حضور رئیس جمهوری آمریکا در نشست امسال مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس، اهمیتی نداشته و چه بسا درچارچوب پیشبرد اهداف جهانی این نشست باشد.
غیبت ترامپ به نفع نشست داووس است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، اوراسیا ریویو به نقل از 'فردی گستایگر' از خبرنگاران دیپلماتیک 'اس‌ار‌اف' سوئیس نوشت: ترامپ بیش از آن که باعث تقویت مجمع جهانی اقتصاد شود، باری بر دوش آن خواهد بود. بویژه با توجه به آن که وی قرار نبود با هیچ ابتکار عمل خلاقانه ای در این نشست حاضر شود و تنها می خواست از داووس برای تبلیغ و مطرح کردن خود استفاده کند.»

این خبرنگار سوئیسی در ادامه با بیان این که «مجمع داووس به حضور ترامپ و دیگر روسای جمهوری که در جمع سران صنعت تنها نقش تزئینی دارند، نیازی ندارد»، می گوید: غیبت ترامپ حتی می تواند فرصتی برای داووس 2019 میلادی باشد. با نبود مردی که می خواست کم و بیش توجه ها را به خود اختصاص دهد، موضوعات مهم و بحث های جالب در مورد آینده اقتصادی جهان اهمیت و مخاطب بیشتری خواهند یافت.» 

به گزارش ایرنا، مجمع جهانی اقتصاد امسال از 22 تا 25 ژانویه (2 تا 5 بهمن) همچون دوره های پیش با حضور سران سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف در شهر داووس سوئیس برگزار می شود. 

ترامپ پنجشنبه گذشته در اعتراض به عدم تصویب بودجه برای ساخت دیوار مرزی، سفر خود به داووس سوئیس برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد را لغو کرد. 

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز یک روز پس از ترامپ، اعلام کرد که به دلیل «برنامه فشرده کاری» متاثر از جنبش جلیقه زردها، در این نشست شرکت نخواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *