شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۴

حذف چهار صفر در کنترل تورم مؤثر است؟

شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 665149
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس حذف چهرا صفر از پول ملی را در میزان رشد اقتصادی و کنترل تورم مؤثر ندانست.
حذف چهار صفر در کنترل تورم مؤثر است؟
به گزارش جهان نيوز، امیر خجسته عضو هیئت‌‌رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی برای حذف 4 صفر از پول ملی، گفت: با جهش قیمت‌های ارزی کشور، حذف چهار صفر از پول ملی، تأثیری در رشد اقتصادی و تورم نداشته و باید تیم اقتصادی دولت برنامه‌ای برای برگشت ارزش پول ملی  و تحول در اقتصاد تعریف کنند.

وی در واکنش به خبر حذف 4 صفر از واحد پول ملی، اظهار داشت: سیاست‌گذاری پولی و بانکی کشور باید به یک انضباط برسد تا بتوان تورم را کنترل کرد تا ارزش پول ملی حفظ شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس  با اشاره به حذف صفر پول کشورهایی مانند ترکیه، زیمباوه و آلمان غربی، افزود: شرایط کشورهایی مانند ترکیه و آلمان، اَبَر تورم نبوده است، البته بایستی به اقتضای شرایط در گذشته اقدام می‌شد، اما این که تصور کنیم حذف 4 صفر از پول ملی می‌تواند تأثیری در معیشت مردم ایجاد کند و راهگشا باشد، در اشتباه هستیم.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه در کشور انضباط پولی و مالی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: موضوع حذف صفر از پول ملی باید از جنبه اقتصادی بررسی و با تدوین سیاستهای کنترلی، مشکل تورم و شتاب آن در را جامعه کم کرد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بوسجین
Iran, Islamic Republic of
خبر با توجه به جو روانی حاکم به هرج و مرج های اقتصادی و رقتار های دلبخواه و گرانی اضافه خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
چرا سوال را وارونه مطرح میکنید ؟
طبق قوانین علم اقتصاد اول باید تورم را مهار مرد و سپس اقدام به تقویت ارزش پول ملی از طریق کاهش صفرها نمود .
Iran, Islamic Republic of
اگر لطف کنید چند مورد از کنترل تورمی راکه کلیه اعضای دولت ومسئولین ازعهده آن برنیامدن بفرمائیدکه حذف 4صفر چگونه توانایی آن را خواهدداشت .
mkk
Iran, Islamic Republic of
باز سرنوشت یارانه ها تکرار نکنید آیا قوانین به اجرا گذشته میشه چقدارمثبت بوده / آیا یارانه افزایش یافته ؟نه آب وبرق ...گران شد برای مهار تورم برنامه می خواد درست آنهم مدیریت صحیح دارن با با تفکر نسنجیده مملکت به فنا میدن افزایش دلار چه خاکستری به بار آورد...