شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰
هاآرتص:

"تروریسم یهودی" علیه فلسطینی‌ها در سال ۲۰۱۸ سه برابر شد

دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 664158
روزنامه عبری‌زبان "هاآرتص" نوشت، موارد "تروریسم یهودی" که فلسطینیان را در سال ۲۰۱۸ هدف قرار داد، نسبت به سال ۲۰۱۷ سه برابر شد.
"تروریسم یهودی" علیه فلسطینی‌ها در سال ۲۰۱۸ سه برابر شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، روزنامه عبری زبان "هاآرتص" در گزارشی نوشت: در سال گذشته میلادی تعداد جنایت‌های دارای رویکردهای یهودی علیه فلسطینی‌ها به صورت چشم‌گیری افزایش یافت که شامل اقدامات خشونت‌بار و از بین بردن دارایی‌های فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی می‌شد.

در این گزارش همچنین آمده است از آغاز سال ۲۰۱۸ تا اواسط دسامبر همان سال، ۴۸۲ مورد از این دست جرم‌ها ابلاغ شد و این در حالی است که ۱۴۰ مورد در سال ۲۰۱۷، ابلاغ شده بود.

طبق گزارش این روزنامه، اقدامات خشونت‌باری که توسط شهرک‌نشینان یهودی و فعالان راست افراطی در اراضی اشغالی علیه فلسطینیان صورت می‌گیرد، شامل ضرب و شتم و پرتاب سنگ به سمت فلسطینی‌ها می‌شود. بیشترین اقدامات صورت گرفته نیز شامل نوشتن شعارهای دارای رویکرد یهودی یا شعارها علیه عرب‌ها یا مسلمانان بر روی دیوارها و ساختمان‌ها بوده است و همچنین در موارد بسیاری، خانه‌ها و خودروهای‌ فلسطینی‌ها تخریب شده و درختان کشاورزان فلسطینی نیز بریده شده است.

این روزنامه‌ عبری‌زبان با بیان اینکه حملات علیه فلسطینیان در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته بود؛ علت کاهش این حملات در این سال‌ها را تدابیری عنوان کرد که دولت اسرائیل پس از حمله شهرک‌نشین‌ها به منزل خانواده دوابشه در روستای دوما در نابلس واقع در شمال کرانه باختری در سال ۲۰۱۵ و آتش زدن منزل آنان اتخاذ کرده بود. در نتیجه این اقدام شهرک‌نشینان یهودی بود که سعد دوابشه، همسرش ریهام و همچنین فرزند شیرخواره این خانواده شهید شدند و احمد، کودک دیگر آنها به شدت آسیب دید که این اقدام شوکی را به محافل داخلی و بین المللی وارد کرد.

طبق نوشته روزنامه "هاآرتص"، مقامات امنیتی اسرائیل با تساهل در قبال اقدامات تروریستی و خشونت‌های یهودیان رفتار می‌کنند و در برخی موارد، فرد مظنون در حمله به فلسطینی‌ها را بدون اتخاذ تدابیر حقوقی لازم علیه او آزاد می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *