دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

آمریکا به گابن نیروی نظامی اعزام کرد

شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 663473
احتمال وقوع خشونت بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری کنگو، آمریکا را به اعزام نیروی نظامی به گابن در همسایگی کنگو واداشت تا در صورت لزوم از اماکن دیپلماتیک آمریکا محافظت کنند.
آمریکا به گابن نیروی نظامی اعزام کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور از اعزام نیروهای نظامی آمریکا به کشور آفریقایی گابن در همسایگی جمهوری دموکراتیک کنگو خبر داد.

به گفته وی، اولین گروه از ۸۰ نظامی آمریکایی که قرار بود به گابن اعزام شوند؛ روز چهارشنبه به این کشور رسیده‌اند.

هدف از این اقدام، حفاظت از شهروندان و اماکن دیپلماتیک آمریکا در صورت بروز خشونت در کشور همسایه – کنگو- اعلام شده است و ماموریت آنها نیز تا زمانی که دغدغه‌های امنیتی رفع نشود، ادامه خواهد داشت.

حتی ترامپ احتمال اعزام نظامیان بیشتر در صورت وخامت اوضاع را رد نکرد.گفتنی است کنگو در انتظار اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری است و بیم آن می‌رود که مانند سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۱، اعتراض به نتایج احتمالی به خشونت کشیده شود.

نتیجه چنانچه با تاخیر همراه نباشد، فردا یکشنبه اعلام خواهد شد.این در حالی است که حزب ائتلافی حاکم که به «جوزف کابیلا» رئیس جمهوری سابق وابسته است، از «امانوئل رامازانی شاداری» حمایت می‌کند.انتخابات ریاست جمهوری کنگو یکشنبه هفته گذشته و بعد از ۲ سال وقفه برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *