شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

سومالی نماینده سازمان ملل را عنصر نامطلوب خواند

چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 662994
دولت سومالی مقام ارشد سازمان ملل را عنصر نامطلوب خوانده و دستور داده این کشور را ترک کند.
سومالی نماینده سازمان ملل را عنصر نامطلوب خواند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، دولت سومالی نیکولاس هی‌سام، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل درسومالی را به مداخله در تمامیت ارضی این کشور متهم کرد.

این اتهام چند روز پس از آن مطرح شد که نگرانی‌ها درباره اقدامات نیروهای امنیتی سومالی مورد حمایت سازمان ملل به وجود آمده است.وزارت خارجه سومالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این فرد دیگر مورد نیاز نیست و نمی‌تواند در کشور بماند و یک عنصر نامطلوب تلقی می‌شود.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است:‌ این تصمیم پس از آن گرفته شد که این فرد به صورت آشکارا قوانین مربوط به دفتر سازمان ملل در سومالی را نقض کرده است.

این اقدام دولت سومالی در پی آن انجام شد که این نماینده ویژه نامه‌ای را به تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۱۸ به وزیر کشور سومالی ارسال و نگرانی خود را بابت  دستگیری مختار روبو در ۱۳ دسامبر همان سال، کشتار ۱۵ غیرنظامی در ۱۳، ۱۴ و ۱۵ دسامبر و همچنین دستگیری ۳۰۰ تن در اعتراضات همان تاریخ ابراز کرد.

مختار روبو یکی از شبه نظامیان سابق الشباب بود که درخواستش برای تبدیل شدن به رهبر منطقه‌ای در انتخابات ماه گذشته میلادی در سومالی بلوکه شد.دستگیر وی باعث درگیری میان شبه نظامیان وفادار به او و نیروهای سومالیایی شد.

نماینده ویژه سازمان ملل در این نامه از وزیر کشور سومالی خواست تا موارد قانونی درباره دستگیری این شبه نظامی سابق را توضیح دهد.سازمان ملل بزرگترین میانجی‌گر در سومالی است و تلاش می‌کند تا پیامدهای جنگ داخلی در این کشور را که آتش آن در ۱۹۹۱ شعله‌ور شد، از میان بردارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *