جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۱

ادعای عجیب کلیچدار اوغلو در مورد قدرت ترکیه

يکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 660492
رهبر حزب جمهوری خلق مدعی شد که ترکیه می‌تواند کل خاورمیانه را اداره کند.
ادعای عجیب کلیچدار اوغلو در مورد قدرت ترکیه
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم٬ کمال کلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق٬ در سخنرانی در جمع هواداران خود ادعا کرد: در شرایط فعلی ترکیه در موقعیتی است که می‌تواند کل خاورمیانه را اداره کند. موقعیت ترکیه در منطقه، موقعیت بسیار ویژه‌ای است که باید به شکل جدی و هوشمندانه مورد بررسی قرار بگیرد. کشوری که می‌تواند در این منطقه صلح بیافریند٬ ترکیه است و نه آمریکا و روسیه.

کلیچدار اوغلو در ادامه سخنان خود افزود: باید در ترکیه خود را از وضعیت رقابت‌های کلاسیک حزبی خارج کرده و به این نیاندیشیم که کدام حزب الف و کدام یک ب و جیم است. باید همه به شکل برادرانه و متحد دست به دست هم دهیم٬ چرا که اختلافات ما به ضرر ترکیه تمام می‌شود. هیچ کسی حق ندارد در خاورمیانه بر اساس تفاوت‌های هویتی، قومی و دینی سیاست‌های خود را پیش ببرد، به کسی چه ربطی دارد که کدام قومیت و کدام مذهب چه مطالباتی دارد؟

رهبر حزب جمهوری خلق در ادامه در مورد وضعیت اقتصادی کشورش گفت: در حال حاضر یک میلیون و 800 هزار نفر از مردم ترکیه دارای درآمد زیر کف حقوق ماهیانه هستند و در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند. آنها با توسعه سیاسی و اختلافات و گرایش‌های سیاسی هیچ ارتباطی برقرار نمی‌کنند و تنها دغدغه و معضل آنها این است که شب بتوانند نانی به خانه ببرند. بنابراین همه احزاب سیاسی ترکیه باید به این موضوع فکر کنند و برای حل مشکلات اقتصادی ترکیه برنامه ارائه دهند. احزاب ما باید به این بیاندیشند که معنی اصلی سیاست در خدمتگزاری به مردم نهفته است و نه در مسائل دیگر.

 گفتنی است اظهارات کلیچدار اوغلو در مورد موقعیت و قدرت ترکیه در خاورمیانه مورد توجه و استقبال رسانه‌های وابسته به آکپارتی قرار گرفته است. این در حالی است که در سالیان اخیر او همواره با مداخله ترکیه در مسائل کشورهای دیگر و به ویژه سوریه و عراق مخالفت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
...