يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

اویغورها، بهانه‌ای برای حمله آمریکا به چین

چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 655200
چین نسبت به فشار آمریکا علیه این کشور بر سر موضوع اویغورها انتقاد کرد.
اویغورها، بهانه‌ای برای حمله آمریکا به چین
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، کوی تیانکای، سفیر چین در آمریکا به واشنگتن هشدار داد درصورت تحریم پکن به دلیل نقض حقوق بشر در منطقه سین کیانگ، دست به اقدام تلافی جویانه بزند.

طبق گزارشی در کنگره آمریکا دستکم یک میلیون مسلمان اویغور در کمپهای آموزش مجدد در سین کیانگ زندانی شده‌اند.آمریکا از این موضوع استفاده کرده و همواره نسبت به رفتار چین علیه اویغورها انتقاد کرده و خواستار اعمال تحریم علیه پکن شده است.

بااینحال کوی در گفتگو با رویترز مدعی شد که دولت چین در تلاش برای آموزش مجدد تروریستهاست و از این موضوع که پکن استانداردهای دوگانه‌ای را به کار می‌گیرد انتقاد کرد.کوی گفت: می‌توانید تصور کنید اگر تعدادی از مقامات آمریکایی مسئول مبارزه با داعش تحریم‌ شوند؟

وی در ادامه گفت: ما درتلاش هستیم که اکثر آنها را آموزش مجدد دهیم، سعی داریم آنها را به انسانهایی نرمال تبدیل کنیم که بتوانند به زندگی عادی بازگردند.این مقام چینی در واکنش به احتمال تحریم علیه پکن به دلیل این اتهام گفت: اگر این تحریم‌ها اعمال شوند، ما مجبور به تلافی هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *