جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دولت عامل گرانفروشی برخی لوازم خانگی است

چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 655085
رئیس ‌اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: کالایی مانند آبگرمکن دیواری که مصرف ارز ندارد صد درصد گران شده و این گران‌فروشی دولتی است.
دولت عامل گرانفروشی برخی لوازم خانگی است
به گزارش جهان نيوز، محمد طحانپور در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد:​ قیمت لوازم خانگی تولید داخل آنقدر بالاست که حاشیه سود‌ها پایین آمده است.
 
وی افزود: از ابتدای اردیبهشت تاکنون کالاهای خارجی 150 درصد و کالاهای داخلی بین 80 تا 120 درصد افزایش قیمت داشته است.

رئیس ‌اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تصریح کرد: «کالایی مانند آبگرمکن دیواری که مصرف ارز ندارد صد درصد گران شده و این گران فروشی دولتی است». طحانپور توضیح بیشتری درباره این موضوع ارائه نکرد.

وی ادامه داد:​ تولید کنندگان لوازم خانگی در اسفند سال گذشته کالا را چهار تا 10 ماهه و با تخفیف پنج تا 15 درصد به توزیع‌کننده می‌دادند اما اکنون شرایط متفاوت شده است.

رئیس ‌اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: هر کس به ما در زمینه دریافت مبلغی بیش از قیمت مصرف‌کننده لوازم خانگی از طرف فروشندگان شکایت کرده است به آن رسیدگی و با متخلفان برخورد قاطع شده است.

طحانپور گفت: یک گروه چهار نفره دو برند آلمانی و ترکیه‌ای در زمینه لوازم خانگی را وارد کشور می‌کنند و دو میلیون تومان زیر قیمت ما در بازار عرضه می‌کنند که نمی‌توانیم با آنها برخورد کنیم.

وی ادامه داد: برای بازرسی از هزار و 600 واحد صنفی لوازم خانگی بازرسی کافی نداریم.
رئیس‌اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی عنوان کرد: اختلاف قیمت‌ها در لوازم خانگی مربوط به کالاهای وارداتی است.
گفتنی است با صعود قیمت ارز در ماه‌های گذشته، قیمت لوازم خانگی هم افزایش یافت، اما در ادامه با کاهش نسبی قیمت ارز، قیمت این کالاها افت قابل ملاحظه‌ای نکرد.

به این ترتیب این سؤال مطرح است که چرا با کاهش نسبی قیمت ارز همچنان لوازم خانگی در برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کند؟

دلایل مختلفی برای گرانی لوازم خانگی داخلی عنوان می‌شد، مانند اینکه با افزایش نرخ ارز، قاچاق کالای خارجی به صرفه نبود و با کاهش حجم کالا در بازار، قیمت کالاهای داخلی در مواجهه با تقاضای بالا، افزایش یافت. به این ترتیب با کاهش نرخ ارز در هفته‌های اخیر باید روند قیمتها نیز متأثر می‌شد و روند نزولی به خود می‌گرفت.

به نظر می‌رسد سرمنشا گرانی‌ها را باید در انفعال و سوء‌مدیریت دولت جست‌وجو نمود و اظهارات رئیس‌اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی هم نشان می‌دهد دولت یکی از عوامل گرانی لوازم خانگی است.

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *