دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

خیز ترکمنستان برای توسعه همکاری با اتحادیه اروپا

سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 655010
رئیس جمهور ترکمنستان دستور تقویت همکاری «عشق‌آباد» و اتحادیه اروپا و اجرای تمام توافقنامه‌های دوجانبه را صادر کرد.
خیز ترکمنستان برای توسعه همکاری با اتحادیه اروپا
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «قربان قلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در نشست کابینه این کشور دستور تقویت همکاری «عشق‌آباد» و اتحادیه اروپا و اجرای تمام توافقنامه‌های دوجانبه را صادر کرد.

وی گفت: همکاری با اتحادیه اروپا یکی از بخش‌های کلیدی سیاست خارجه ترکمنستان بی طرف است که توسعه روابط تجاری- اقتصادی، انرژی، حمل‌ونقل، ارتباطات، بشردوستانه، علمی- آموزشی، فرهنگی و تعامل در چارچوب نهادهای بین‌المللی برای حفظ صلح، امنیت و ثبات در دستور کار طرفین قرار دارد.

همچنین «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان در این نشست گزارشی از سفر هیأت ترکمنستان به «بروکسل» در مورد نشست های «اتحادیه اروپا- آسیای مرکزی» ارائه کرد.

اتحادیه اروپا و ترکمنستان برنامه‌های مشترک در بخش انرژی دارند. این کشور در تلاش است تا محصولات نفتی و گازی خود را به  بازارهای اروپایی منتقل کند که در این زمینه از سال 2011  مذاکرات جدی صورت گرفته است.

در این زمینه نیز می توان به پروژه ساخت لوله انتقال گاز ترانس خزر اشاره کرد که مورد علاقه طرفین قرار دارد که از قرار است در این طرح گاز ترکمنستان از طریق آذربایجان و ترکیه به اروپا منتقل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *