پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

فرانسه ۱۴ رآکتور هسته‌ای را از کار می‌اندازد

سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب: 654975
رئیس‌جمهور فرانسه روز سه‌شنبه گفته این کشور از میان ۵۸ رآکتور هسته‌ای که در اختیار دارد ۱۴ رآکتور خود را تا سال ۲۰۳۵ از کار می‌اندازد.
فرانسه ۱۴ رآکتور هسته‌ای را از کار می‌اندازد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز سه‌شنبه سخنانی بیان کرده که نشان می‌دهد این کشور آهسته‌تر از آنچه قبلاً مقرر شده بود به سوی کاستن از میزان وابستگی به انرژی هسته‌ای حرکت خواهد کرد.

طبق نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، ماکرون روز سه‌شنبه گفت فرانسه از میان 58 رآکتور هسته‌ای فعال در حال حاضر 14 رآکتور خود را تا سال 2035 از کار می‌اندازد. 

ماکرون همچنین در بحبوحه نارضایتی‌های عمومی از گرانی قیمت انرژی گفت فرانسه میزان برقی که از نیروگاه‌های هسته‌ای به دست می‌آورد را تا سال 2035 به 50 درصد خواهد رساند. «فرانسوا اولاند»، رئیس‌جمهور سابق فرانسه پیشتر سال 2025 را برای تأمین این میزان از برق از نیروگاه‌های هسته‌ای تعیین کرده بود.

فرانسه بیشتر از کشورهای دیگر به انرژی هسته‌ای وابسته است و سه چهارم الکتریسیته خودش را از 19 نیروگاه هسته‌ای تأمین می‌کند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *