جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تأکید مصر و بحرین بر مطالبات ۱۳‌گانه از قطر

يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب: 651395
وزرای خارجه مصر و بحرین امروز در بیانیه‌ای مشترک بر پایبندی به خواسته‌های ۱۳‌گانه از قطر به منظور ازسرگیری روابط با این کشور تأکید کردند.
تأکید مصر و بحرین بر مطالبات ۱۳‌گانه از قطر
به گزارش جهان نيوز، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر که به بحرین سفر کرده است با همتای بحرینی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزرای خارجه دو کشور سپس در نشست کمیته مشترک مصر و بحرین شرکت و در بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند که به خواسته‌های ۱۳‌گانه و اصول شش گانه چهار کشور عربی (عربستان، مصر، بحرین و امارات) به عنوان رکن و اساس حل بحران به وجود آمده در روابط با قطر، پایبند هستند.

دو کشور در این بیانیه تأکید کردند که تمامی تلاش‌های قطر برای دور زدن این خواسته‌ها تنها به طولانی شدن زمان بحران منجر می‌شود.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، دو طرف همچنین تلاش‌های کویت برای پایان دادن به این بحران را ستودند.

وزرای خارجه بحرین و مصر همچنین تمامی اشکال تروریسم را محکوم کردند و طرف بحرینی حمایت از مصر برای اجرای اقدامات مربوط به مبارزه با تروریسم را مورد تأکید قرار داد و طرف مصری نیز حمایت کامل خود از اقدامات بحرین جهت حفظ امنیت و ثبات این کشور را اعلام کرد.

عربستان، مصر، بحرین و امارات از یک سال و نیم قبل روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده‌اند و فهرستی از خواسته‌های ۱۳‌گانه خود را تدوین و پذیرش آن از سوی قطر را شرط ازسرگیری روابط با این کشور قرار داده‌اند که از جمله این خواسته‌ها کاهش روابط دوحه با ایران، قطع روابط با حماس و اخوان‌المسلمین و تعطیلی شبکه الجزیره است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *