يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

چین هم از پاپ برای سفر به پکن دعوت کرد

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 647251
به دنبال دعوت کره شمالی و تایوان از پاپ و با افزایش گمانه زنی ها در خصوص ارتباطات بیشتر چین و واتیکان و تلاش پکن برای برقراری روابط رسمی با کوچکترین کشور جهان، چین هم از پاپ برای سفر به پکن دعوت کرد.
چین هم از پاپ برای سفر به پکن دعوت کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، روزنامه مورنینگ پست روز چهارشنبه گزارش کرد برای اولین بار است که اسقف هایی از چین پس از توافقات دو کشور درباره تعیین اسقف های کلیساهای چین در همایش بزرگ مذهبی رم شرکت می کند.

این گزارش می افزاید که اسقف های کلیسای کاتولیک چین که در همایش بزرگ واتیکان شرکت کرده در حاشیه این مراسم از پاپ برای سفر به چین دعوت کرده اند.

'گوا جینچای' و 'یانگ شیائو تینگ' دو اسقفی هستند که از طرف چین در همایش واتیکان شرکت کرده اند، در مصاحبه هایی با رسانه های محلی در ایتالیا تاکید کردند که چین در انتظار سفر پاپ است.

برای اولین بار پس از یک دهه چین و واتیکان در سپتامبر امسال به توافق رسیدند که برای تعیین اسقف های کلیساهای کاتولیک در چین، پاپ نیز نظر گزینش و انتخابی داشته باشد.

بر اساس آمار موجود در چین 12 میلیون نفر پیرو مذهب کاتولیک هستند که فعالیت های عبادی خود را در دو نوع کلیسای رسمی و زیرزمینی انجام می دهند و کلیساهای زیرزمینی اصولا ارتباطات گسترده تری با واتیکان دارند.

اصلی ترین مانع برقراری روابط رسمی چین و واتیکان مساله تایوان است واتیکان با تایوان روابط رسمی دارد و چین در تلاش است با رایزنی های بیشتر و ارتباطات سیاسی فزاینده بعد از 70 سال، مناسبات دیپلماتیک را با کوچکترین کشور جهان در درون شهر رم پایتخت ایتالیا برقرار کند.

'چن جیان جین' معاون رییس حکومت تایوان هم که در همایش واتیکان شرکت کرده است به نوبه خود از پاپ برای سفر به این جزیره دعوت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *