يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
وزیر آموزش و پرورش:

هشت هزارکلاس درس جدیددرکشور ساخته شده است

سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 647041
وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جاری هشت هزار کلاس درس جدید به مجموعه مدارس کشور افزوده شده که 50 درصد این کلاس های درس توسط خیرّین نیک اندیش احداث شده است.
هشت هزارکلاس درس جدیددرکشور ساخته شده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، سیدمحمد بطحایی روز سه شنبه در آئین افتتاح مدرسه هفت کلاسه روستای حصارقاضی از توابع بخش جوادآباد ورامین افزود: افتتاح و بهره برداری از هر مدرسه ، راه جدیدی را به سمت دانایی و بصیرت می گشاید ومسیر را برای افرایش معرفت انسان ها هموار می سازد.

وی اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید به لطف خداوند و همت خیرین نیکوکار و خیر اندیش ، هشت هزار کلاس درجدید به مجموعه آموزش و پرورش افزوده شده و تا پایان امسال 2 هزار کلاس درس دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به تحصیل دانش آموزان اتباع در کنار دانش آموزان ایرانی در مدارس عادی کشور گفت:با سربلندی و افتخاراعلام می کنیم که دانش آموزانی از هر کجای دنیا که در سنین تحصیلی در ایران زندگی می کنند ، بدون تفاوت با دانش آموزانی ایرانی به تحصیل مشغولند و یک سوم از مدارس کشور ، پذیرای آنان می باشند.

بطحایی گفت: کشورهای اروپایی که فریاد حقوق بشرشان گوش دنیا را پر کرده است ، چنین امکاناتی را در اختیار پناهندگان قرار نمی دهند و در خوشبینانه ترین حالت ، برای این افراد مدرسه و فضای آموزشی جداگانه تهیه می کنند.

وی افزود: حضور اتباع بیگانه در مدارس عادی کشور برخاسته از آموزه های دینی و الهی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب است که دانش آموزان اتباع خارجی در استفاده و بهره مندی از نظام تعلیم و تربیت هیچ فرقی با دانش آموزان ایرانی ندارند و این خدمات بدون هیچ منتی ارائه می شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: افتتاح دبستان هفت کلاسه شهدای دانایی با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان ، نمادی از رویکرد جمهوری اسلامی است که در جهت فضای تعلیم و تربیت پیش بینی کرده است 
بطحایی اظهار داشت:آموزش و پرورش در تلاش است که پله های تحول را یک به یک طی کرده و نظام آموزش و پرورش را به آنچه در سند تحول ترسیم شده است نزدیک نماید.
وی تصریح کرد:مهمترین عامل در مسیر تحول آموزشی ، نیروی انسانی است که شایستگی لازم و انگیره کافی را برای به کارگیری این شایستگی ها داشته باشد.

مدرسه هفت کلاسه روستای حصار قاضی از توابع بخش جوادآباد ورامین با همکاری سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و کمیساریای عالی پناهندگان با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال احداث شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *