دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

ترکیه جنگنده بدون خلبان می‌سازد

يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 646526
مدیر خط تولید هواپیماهای بدون سرنشین گفت: ترکیه در استفاده نظامی از هواپیمای بدون سرنشین در نیروهای مسلح٬ در میان ۳ کشور نخست و از لحاظ پیشرفت تکنولوژیک در این حوزه یکی از ۴ یا ۵ کشور برتر دنیا است.
ترکیه جنگنده بدون خلبان می‌سازد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم٬ سلجوق بیرقدار از طراحان و تولیدکنندگان هواپیمای بدون سرنشین ترکیه در سخنرانی خود با موضوع «اهمیت صنایع دفاعی و نقش آن در نظم دادن به جهان» اعلام کرد: ترکیه در زمینه استفاده از هواپیمای بدون سرنشین در هر دو نوع هواپیمای مسلح و غیرمسلح٬ در نیروهای نظامی در میان 3 کشور نخست و از لحاظ پیشرفت تکنولوژیک در این حوزه٬ یکی از 4 یا 5 کشور برتر دنیا است.

وی در ادامه افزود: هواپیمای جنگنده اف 35 که ترکیه می‌خواهد آن را خریداری کند٬ آخرین نوع هواپیماهای دارای خلبان خواهد بود و بعد از این٬ حتی جنگنده‌های پرقدرت نیز بدون خلبان خواهند بود. عصر هواپیماهای بدون سرنشین آغاز شده و در طول یکصد سال گذشته٬ نوع بشر با تولید 5 نسل از هواپیماهای جنگنده دارای سرنشین٬ پرونده این نوع از هواپیماهای نظامی را بست.

بیرقدار در پایان گفت: ما می‌خواستیم برای مبارزه با ترور٬ هواپیمای بدون سرنشین مسلح خریداری کنیم، اما این هواپیماها را به ما نمی‌فروختند. چون نمی‌خواستند حیات تروریست‌ها خاتمه پیدا کند. لذا ما خودمان این هواپیماها را ساختیم و در آینده نیز هواپیمای جنگنده بدون خلبان خواهیم ساخت.

سلجوق بیرقدار داماد کوچک رجب طیب اردوغان٬ در آمریکا در حوزه الکترونیک و صنایع روباتیک تحصیل کرده و در حال حاضرعلاوه بر مدیر خط تولید هواپیماهای بدون سرنشین٬ رئیس هیات امنای گروهی به نام ت3 (تیم تکنولوژی ترکیه) است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *