پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۳
۷

سایت ملتهب‌کننده بازار ارز و سکه فیلتر شد +عکس

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب: 645873
یکی از سایت‌هایی که منتسب به اتحادیه طلا و جواهر تهران بود و نقش مهمی در افزایش غیرواقعی قیمت طلا، سکه و ارز داشت لحظاتی پیش فیلتر شد.
به گزارش جهان نيوز، سایت tgju که پس از قراردادی که با اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران برای اعلام نرخ‌ها داشت به عنوان رسانه رسمی این اتحادیه شناخته میشد، پس از اعلام مسئولان قضایی مبنی بر برخورد با سایت‌هایی که با قیمت‌های غیرواقعی التهاب را در بازار زیاد می‌کنند ، فیلتر شد.

فیلتر این سایت در حالی است که هم‌اکنون کانال تلگرامی آن با بیش از ۷۱ هزار عضو همچنان در حال ارائه قیمت می‌باشد که لازم است مسئولان پلس فتا نسبت به مقابله با آن نیز اقدام نمایند.

پیش از این و در تاریخ ۱۱ مهرماه، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در حاشیه نشست با مسئولان پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی در رابطه با برخورد با سایت‌هایی که به صورت دروغین و بدون مبنا در رابطه با ارز قیمت گذاری می‌کردند، اظهار کرد:

متاسفانه برخی از سایت‌های مرتبط با ارز و سکه به خصوص ظرف یکی دو هفته اخیر با اعلام قیمت‌های لحظه‌ای و دقیقه‌ای ارز، به التهابات دامن می‌زدند که بعد از تاکید ریاست قوه قضاییه برای برخورد با اینگونه اقدامات خلاف قانون، با همکاری پلیس تهران و فتای ناجا ظرف روز گذشته دستور مسدودسازی ۱۷ سایت و ۲۶ کانال صادر شده است.

پس از این هشدار مسئولان قضایی، مسئولان سایت اطلاعرسانی قیمت ارز، طلا و سکه اعلام کردند، از انتشار قیمت خودداری می‌کنند اما این وعده آن‌ها زیاد طول نکشید که از بین رفت و مجدد طی چند روز اخیر شاهد افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها در این سایت که مرجع قیمت‌گذاری بسیاری از مراکز فروش طلاو جواهر است، بودیم.
امروز نیز سردار هادیان فر رئیس‌پلیس فتا از شناسایی سایت‌هایی که در حوزه ارز و سکه التهاب‌آفرین بودند خبر داد که فیلتر شدن سایت اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تهران را نیز می‌توان اقدام در این زمینه تعریف کرد.

همچنین براساس تصاویری که در کانال‌های خبری منتشر شده است، اتحادیه مرکزی طلا و جواهر تهران نیز آدرس سایت را از تابلوی سردر خود حذف نموده که می‌توان به مقایسه تصاویر این مرکز استناد کرد.
لازم بذکر است سایت منتسب به اتحادیه طلا و جواهر از رسانه‌هایی بود که در تبلیغ سایت خرید و فروش سکه ثامن که پرونده کلاهبرداری آن هم‌اکنون در حال بررسی است نقش بسزایی داشت و بسیاری از مردم با اعتمادی که به این سایت به‌واسطه همکاری آن با اتحادیه طلا و جواهر داشتند، پول‌های خود را در این سایت سرمایه‌گذاری کردند.

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سرور
Iran, Islamic Republic of
به این می گویند فرافکنی.
اول. اینکه چرا نزدیک 7 ماه گذشته برخورد نشده است.
دوم. اینکه همه اشتباهات و کوتاهی های دولت از زمان طیب نیا تا سیف را گردن دوتا سایت بیاندازیم هم هنر بزرگی است.
سوم.چرا دیوان محاسبات 8 ماه پیش ممنوعیت سیف را اعلام نکرد و چرا آقای منتظری دادستان محترم کشور دیشب پس از 8 ماه عکس العمل نشان داد و اینکه چرا سیف را که به گفته آقای اژه ای ممنوع الخروج شده است را می خواهند برای وی خارج از کشور حکم بزنند؟
Iran, Islamic Republic of
آقا سرور، البته ادبيات شما براي من ناشناخته نيست. اما لطفاً خودتان يكبار ديگر جمله اي كه نوشته ايد را مرور كنيد:
"اینکه همه اشتباهات و کوتاهی های دولت از زمان طیب نیا تا سیف را گردن دو تا سایت بیاندازیم هم هنر بزرگی است."
شما از كجاي خبر بالا، استنباط كرديد كه "همه اشتباهات و کوتاهی های دولت از زمان طیب نیا تا سیف" گردن دو تا سایت انداخته شده است"؟! آنچه در خبر نوشته شده اين است كه "مسئولان قضايي" (نه مسئولان دولتي) اعلام كرده اند كه اين سايت در التهاب بازار طلا و ارز و نيز تبليغ براي سايت اختلاسگر "سكه ثامن" نقش داشته و لذا فيلتر شده است. آيا اين بدين معني است كه دولت گفته مسئوليت تمام اشتباهات و كوتاهي هاي انجام شده ، زلزله كرمانشاه، مرگ بروسلي و سوراخ شدن لايه ازون براي عهده اين سايت است؟! يا اين فقط نتيجه آتش كينه شما نسبت به دولت است كه به هر بهانه اي از قلبتان زبانه كشيده و بر قلمتان جاري مي شود؟
سرور
Iran, Islamic Republic of
بنده جواب مبسوط دادم که چنانچه از نوشته ام مشخص است گرانی ارز فقط تقصیر دولت نیست اما ازوما تقصیر دولت نیز است.
نمی دانم چرا جهان درج نکرد.
ma
Iran, Islamic Republic of
حرف حق زدی
کی ما مردم قرار بفهمیم خدا میدونه
حامد
Iran, Islamic Republic of
بعضا در صفحه فیلترینگ آدرس سایتی وجود داره که خودش فیلتر شده!
Iran, Islamic Republic of
نوشدارو بعد از مرگ سهراب. اغلب کارهایشان همین طوریست می گذارند هر کاری خواستند بکنند بعد برای اظهار وجود که ما هم هستیم و دلخوشکنک مردم مثلا باهاشون برخورد می کنند....
Iran, Islamic Republic of
فیلتر نشده ! امتحان کردم باز کرد!!! این فیلتر هم مانند فیلتر تلگرام هستش!