پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

توصیه اروپا به ایران: تا پایان دوره ترامپ صبر کنید!

سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب: 645649
دیپلمات‌های ارشد اروپایی می‌گویند کشورهای اروپایی که به دنبال حفظ توافق هسته‌ای با ایران هستند به تهران پیشنهاد می‌کنند تا پایان دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا صبر کند.
توصیه اروپا به ایران: تا پایان دوره ترامپ صبر کنید!
به گزارش جهان نيوز، دیپلمات‌های ارشد اروپایی می‌گویند کشورهای اروپایی که به دنبال حفظ توافق هسته‌ای با ایران هستند به تهران پیشنهاد می‌کنند تا پایان دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا صبر کنند.

روزنامه نیویورک‌تایمز با اشاره به وعده‌های کشورهای اروپایی برای به کارگیری تدابیری برای حفظ توافق هسته‌ای برجام نوشته آنها در حال حاضر ایران را با این توجیه که از دادن بهانه‌های جنگ به اسرائیل و جلوگیری کند برای پایبندی به مفاد توافق هسته‌ای تحت فشار قرار داده‌اند. 

دیپلمات‌های ارشد اروپایی به علاوه گفته‌اند: «کشورهای اروپایی همچنین به تهران توصیه می‌کنند که آرامش خود را حفظ کرده و به این امید که ترامپ مجدداً انتخاب نشود، تا پایان این دوره ریاست‌جمهوری او صبر کنند.»

برنامه جامع اقدام مشترک، برجام، میان ایران و ۵ کشور دیگر (آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، روسیه) به اضافه اتحادیه اروپا در ماه تیر سال ۹۴ شمسی (۲۰۱۵ میلادی) به امضای همه طرفین رسید. آمریکا اردیبهشت سال ۹۷ (۲۰۱۸ میلادی) به طور یکجانبه از برجام خارج شد اما طرف‌های اروپایی برجام مدعی ادامه اجرای تعهدات خود شده‌اند.

اتحادیه اروپا چندی پیش بسته قوانین مسدودساز برای حمایت از ایران و شرکت‌های اروپایی در قبال تحریم‌های آمریکا را ارائه کرد، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که این قوانین در عمل نمی‌تواند مانع از خروج شرکت‌های بزرگ اروپایی از ایران شود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اروپایی ها غلط کردن میخوان ما رو فریب بدن این دولت و اون دولت نداره آمریکایی ها سیاستشون یکی هست و فقط روششون فرق داره،وزارت امور خارجه بهتر از موضع ضعف و انفعال دست برداره و به فکر منافع ملت و کشور باشه،در صورت عمل نکردن اروپا به وعده هاشون نباید در برجام خیانت بار،خسارت بار و حماقت بار که کدخدا پرستهای خائن تحمیل کردن بمونیم،،مرگ بر آمریکا و کدخدا پرستهای مزدور داخلی