شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

عملیات ارتش عراق علیه داعش در الانبار

دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 645177
ارتش عراق از اجرای عملیاتی در استان الانبار برای شناسایی داعشی‌های باقی مانده در این استان خبر داد. همچنین سه عامل انتحاری که قصد حمله به زائران اربعین را داشتند، در جنوب بغداد از پای درآمدند.
عملیات ارتش عراق علیه داعش در الانبار
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، ارتش در بیانیه کوتاهی اعلام کرد: با نظارت حیدر العبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و برنامه‌ریزی و پیگیری فرماندهی عملیات مشترک این کشور، دو مرکز فرماندهی الانبار و الجزیره عملیات شناسایی و تعقیب داعشی‌های باقی مانده در استان الانبار و برقراری امنیت در این استان را آغاز کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این عملیات با حمایت نیروی هوایی ارتش و جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش آغاز شده است.

العبادی در دسامبر ۲۰۱۷ آزادی تمامی مناطق عراق از کنترل داعش را اعلام کرد.همچنین یگان‌های ارتش عراق اعلام کردند، سه عامل انتحاری را در منطقه الرضوانیه در جنوب بغداد شناسایی کرده و از پای در آوردند.

در بیانیه فرماندهی عملیات بغداد در این خصوص آمده است: پس از دریافت اطلاعاتی از ورود سه عامل انتحاری به منطقه الاصلاح در رضوانیه و اینکه آن‌ها قصد دارند عملیات تروریستی علیه زائران اربعین انجام دهند، این منطقه تحت محاصره در آمده و نیروهای عراقی در کمین‌هایی قرار گرفتند و با کمک نیروهای منطقه، این عملیات با موفقیت انجام شد و سه عامل انتحاری از پای در آمده و سلاح‌های سبکی که همراه خود داشتند، کشف و مصادره و سه کمربند مواد منفجره آن‌ها در محل توسط گروهی از متخصصان خنثی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *