چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

ابلاغ طرح اقدامات پیشگیرانه در فصول سرد سال

يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 645049
با فرارسیدن فصل پاییز احتمال جاری شدن سیلاب های مخرب در سطح استان بسیار محتمل بوده و از طرفی تجارب گذشته و حوادث اخیر در برخی از استانها و وقوع خسارات جبران ناپذیر بدلیل عدم رعایت نکات ایمنی و نبود آمادگی قبلی بیم آن می رود که بار دیگر حوادث تکرار و اموال، احشام و جان انسانها در معرض خطر سیل، آبگرفتگی و صاعقه قرار گیرد.
ابلاغ طرح اقدامات پیشگیرانه در فصول سرد سال
به گزارش جهان نيوز به نقل ازفارس، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بكارگیری اصول و ضوابط ایمنی و پیشگیری، كنترل حوادث و مشكلات خاص فصول سرد مانند خفگی، گاز گرفتگی و... باید در دستور کار سازمان‌ها قرار گیرد.
 
اسماعیل نجار گفت: با فرارسیدن فصل پاییز احتمال جاری شدن سیلاب های مخرب در سطح استان بسیار محتمل بوده و از طرفی تجارب گذشته و حوادث اخیر در برخی از استانها و وقوع خسارات جبران ناپذیر بدلیل عدم رعایت نکات ایمنی و نبود آمادگی قبلی بیم آن می رود که بار دیگر حوادث تکرار و اموال، احشام و جان انسانها در معرض خطر سیل، آبگرفتگی و صاعقه قرار گیرد.

معاون وزیرکشور تاکید کرد: به همین منظور و همزمان با صدور اطلاعیه و اخطاریه های سازمان هواشناسی کشور اتخاذ تمهیدات ضروری و حفظ آمادگی دائمی و اقدام موثر در ساعات اولیه حوادث، آمادگی امداد و اسکان اضطراری آسیب دیده گان احتمالی در دستور کار ادارات کل مدیریت بحران استان های سراسر کشور قرار گرفت.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور با اشاره به ضرورت تشکیل جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان با حضور کلیه اعضا تشکیل و برنامه ریزی لازم برای مدیریت عملیات گفت: با در نظر گرفتن تجارب سال های گذشته و جلب مشارکت کلیه سازمان ها و دستگاه های مرتبط دولتی و خصوصی و با توجه به نقش مهم و موثر مشارکت مردم در مدیریت بحران، ضمن برنامه ریزی مناسب در این خصوص، اقدامات آموزشی و ترویجی به منظور جلب مشارکت شهروندان در همکاری با نیروهای خدماتی و امدادی  مدنظر قرار گیرد.

نجار گفت: اطلاع رسانی محیطی و آموزش شهروندان در زمینه بکارگیری اصول و ضوابط ایمنی و پیشگیری و کنترل حوادث و مشکلات خاص فصول سرد مانند؛ خفگی و گاز گرفتگی و... همواره در دستور کار سازمان مدیریت بحران کشور قرار دارد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به ضرورت پاکسازی معابر، آبراهه ها، زیرگذرها در اولویت اقدامات قبل از شروع بارش نزولات جوی اظهار داشت: انتظار می رود اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان ها اقدامات لازم برای پیش بینی و آماده سازی عوامل اجرایی مورد نیاز عملیات زمستانی شامل نیروی انسانی، تجهیزات، ماشین آلات و... متناسب با شرایط جغرافیایی و اقلیمی منطقه پیش بینی نمایند.   

 رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور با اشاره به شرایط خاص موجود در شهرهای بزرگ و مراکز استان از جمله بالا بودن جمعیت، حجم بالای تردد در معابر و فضاهای عمومی تاکید کرد: در شرایط اضطرار پیرو اطلاعیه و اخطاریه هاش صادره از سوی سازمان هواشناسی و این سازمان اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه در دستور کار اعضاء شورای هماهنگی و کارگروه های چهارده گانه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در باره اقدامات صورت گرفته در مناطق آسیب دیده از بارش های روز گذشته تصریح کرد: تا کنون تخلیه آب از410 واحد مسکونی، رها سازی 32 دستگاه خودرو از سیلاب ، اعزام 166 تیم امداد نجات بالغ بر (675) امدادگر از سوی سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر استانهای تحت تاثیر صورت گرفته، همچنین توزیع 496 تخته پتو، 87 تخته موکت ، 396 کیلو گرم نایلون و 324 قوطی کنسروجات نیز اقدام شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شش استان اصفهان، خراسان شمالی، گلستان، گیلان، مازندران و یزد بالغ بر 37 شهرستان متاثر از بارندگی های روز گذشته شده اند.

وی اظهار داشت: هم اکنون در برخی از محورهای استان های آذربایجان شرقی، قزوین، اردبیل، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، گیلان بارش باران و مه گرفتگی و استان های سیستان و بلوچستان و کرمان گرد و خاک را تجربه می نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *