شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

نتانیاهو به‌زودی با پوتین ملاقات می‌کند

يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 645026
نخست وزیر رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوی تلفنی خود با رئیس جمهوری روسیه و توافق با وی درباره نخستین دیدار دوجانبه، پس از حادثه سرنگونی هواپیمای روسی در آسمان سوریه خبر داده است.
نتانیاهو به‌زودی با پوتین ملاقات می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم،  دفتر نخست وزیری اسرائیل امروز یکشنبه اعلام کرد که "بنیامین نتانیاهو" مذاکرات تلفنی با "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه داشته و با وی به توافق رسیده که در آینده نزدیک با یکدیگر دیدار داشته باشد.

بر اساس این اطلاعات، دو طرف در جریان این گفت‌وگوی توافق کردند که در آینده نزدیک و برای هماهنگی اقدامات نظامی دو طرف در سوریه با یکدیگر ملاقات کنند. نتانیاهو یادآور شده که اسرائیل همچنان به تلاش خود ادامه خواهد داد تا ایران نتواند در سوریه پایگاه نظامی داشته باشد.

در این خبر تاریخ انجام دیدار نتانیاهو و ولادیمیر پوتین ذکر نشده است. ضمن اینکه این مسئله هنوز از سوی دفتر ریاست جمهوری روسیه مورد تایید قرار گرفته است.

 لازم به یادآوری است که این نخستین دیدار دو طرف پس از حادثه سرنگونی هواپیمای روسی در جریان عملیات جنگنده‌های اسرائیلی در مناطق ساحلی دریای مدیترانه خواهد بود در حریم هوایی سوریه خواهد بود.  وزارت امور وزارت دفاع روسیه طرف اسرائیلی را مقصر این حادثه و کشته شدن 15افسر روسیه نامیده است. پس از این حادثه بود که روسیه تصمیم گرفت سامانه‌های دفاع ضدهوایی اس-300 در اختیار ارتش سوریه قرار دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *