جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
سناتور آمریکایی:

بازپس‌گیری تمامی خاک سوریه حق مسلم اسد است

دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 638178
ریچارد بلک، سناتور آمریکایی که به دمشق رفته، گفت این حق مسلم سوریه است که تمامی اراضی خود را پس بگیرد. او همچنین گفت رویکرد آمریکا باعث تخریب خاورمیانه شده است.
بازپس‌گیری تمامی خاک سوریه حق مسلم اسد است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، ریچارد بلک، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا پس از دیدار با بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه که در دمشق برگزار شد، اظهار داشت: این حق مسلم سوریه است که تمامی اراضی خود را پس بگیرد و پس از سال‌ها جنگ در صلح و امنیت زندگی کند و آمریکا نیز باید با سوریه برای آزادسازی اهالی ادلب از دست عناصر تروریستی که از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند، همکاری کند.

وی ضمن ابراز تردید درخصوص اینکه رویکرد سیاسی آمریکا فایده‌ای برای ملت آمریکا داشته یا نه، تصریح کرد که این رویکرد باعث ویرانی خاورمیانه شده است.ریچارد بلک تاکید کرد: همان تروریسمی که در جریان حوادث یازدهم سپتامبر سال ۲۰۱۱ میلادی به آمریکا ضربه زد، امروز سوریه را هدف قرار داده است.

این سناتور آمریکایی گفت: کشورهای غربی نیز باید بداند که تمام گروه‌های مخالف و تروریست‌های مستقر در ادلب تحت فرمان گروه "جبهه النصره" وابسته به القاعده کار می‌کنند.

ریچارد بلک ضمن هشدار نسبت به اطلاعات منشر شده درباره تلاش دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس برای تدارک یک حمله شیمیایی در ادلب و متهم کردن دولت سوریه به انجام آن، تاکید کرد: یک جریان در دولت آمریکا به دنبال ادامه جنگ در سوریه است.
این سناتور آمریکایی در ادامه خواستار پایان دادن به تحریم‌های اقتصادی یکجانبه تحمیلی علیه ملت سوریه از سوی کشورهای غربی شد و  دولت آمریکا را مسؤول هرج و مرج در خاورمیانه و همچنین تخریب لیبی، عراق، افغانستان و یمن دانست.

ریچارد بلک ابراز امیدواری کرد که سیاست خارجه کنونی آمریکا مبتنی بر آسیب رساندن به خاورمیانه به سیاست‌های ارائه کمک به این منطقه، استفاده بیشتر از دیپلماسی و کاهش استفاده از نیروهای نظامی تغییر یابد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که به دلیل نابودی عناصر تندرو که توسط دستگاهای اطلاعات کشورهای غربی و از ۱۰۰ کشور خارجی جمع و به دنبال آن حمایت شده‌اند، در میان سوری‌ها احساس امنیت می‌کند.

در مقابل بثینه شعبان نیز تصریح کرد: گروه‌های تروریستی که امروز به سوریه حمله می‌کنند همان عناصری هستند که انسانیت و بشریت را هدف قرار می‌دهند به همین جهت مبارزه و مقابله با این گروه‌ها وظیفه تمامی دولت‌های جهان است.

وی افزود: در حال حاضر و پس از هشت سال جنگ در سوریه تمام جهان برای سوریه، ملت و رهبری آن و همچنین شیوه دفاع آن از ملتش احترام خاصی قائل هستند.
مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد در ادامه از دیدار با ریچارد بلک به عنوان مدافع حق ملت سوریه ابراز خرسندی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *