جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

معاون وزیر نیرو‌: تابستان ۹۸ هیچ خاموشی در کشور اعمال نمی‌شود

سه شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب: 636822
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تامین برق مورد نیاز مردم در تابستان ۹۸ گفت: در تابستان ۹۸ هیچ خاموشی اعمال نمی‌شود.
تابستان ۹۸ هیچ خاموشی در کشور اعمال نمی‌شود
به گزارش جهان نيوز، همایون حائری عصر امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان در رشت تابستان امسال را تابستانی سخت دانست و اظهار داشت: در تابستان امسال با کمبود 5 هزار مگاواتی برق مواجه بودیم و گرمای تابستان نیز این مشکل را تشدید کرده بود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه همکاری سه جانبه مردم، استانداران و مسئولان وزارتخانه سبب شد تا در تابستان امسال 2 هزار مگاوات برق صرفه جوبی شود گفت: در تابستان 98 هیچ خاموشی اعمال نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به احداث 7 نیروگاه کوچک تولید بری در گیلان عنوان داشت: متاسفانه استان گیلان در فصول سرد سال با حبس انرژی مواجه است.

عظیم بلبل آبادی با اعلام اینکه بازسازی و نوسازی پست‌های توزیع برق گیلان به سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومانی نیاز دارد گفت: در تلاش هستیم تا 154 میلیون یورو از محل بانک توسعه زیرساخت‌های آسیایی و 54 میلیون یورو از محل فاینانس بین المللی برای تامین نیازهای برق گیلان اخذ کنیم.

وی مبلغ مورد نیاز برای اتمام طرح‌های نیمه تمام حوزه برق در گیلان را 2 هزار و 136 میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: برای اجرای پروژه‌های جدید در حوزه برق گیلان به 864 میلیارد ریال نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی به ارزش 27.5 میلیارد تومان در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود که بخشی از آن مربوط به تامین برق روستاها از طریق پنل خورشیدی است.

جمشید طالبی با اعلام اینکه استان گیلان 28.5 هزار کیلومتر خط انتقال برق 20 کیلوولتی دارد گفت: در سال گذشته 727 ترانسفورماتور نصب کردیم اما گرمای تابستان سبب شد تا در پنج ماهه نخست امسال این تعداد را نصب کنیم.

وی با اعلام اینکه 33 درصد ترانسفورماتور‌های برق در استان گیلان فرسوده است ابراز داشت: بازسازی، نوسازی و ترمیم این ترانسفورماتورها 753 میلیارد تومان هزینه دارد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *