پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

خانم ابتکار! صادقانه جواب سوال ما را بدهید

شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 636233
جمعی از مسئولان دفاتر خواهران انجمن‌های اسلامی دانشجویان از معاون امور زن و خانواده ریاست جمهوری خواستند تا بیشتر به امور زنان و خانواده توجه کند تا اینکه کار سیاسی انجام دهد.
خانم ابتکار! صادقانه جواب سوال ما را بدهید
به گزارش جهان نيوز، 12 نفر از مسئولان دفاتر خواهران انجمن‌های اسلامی دانشجویان (عضو دفتر تحکیم وحدت) طی نامه‌ای به معصومه ابتکار معاون امور زن و خانواده ریاست جمهوری نوشتند: ما از شما می‌خواهیم بیشتر به امور زنان همراه با خانواده توجه بفرمایید تا اینکه کار سیاسی انجام بدهید. متن این نامه در ادامه آمده است:
« معاونت محترم امور زنان وخانواده
سرکارخانم ابتکار
سلام علیکم

همان طورکه مستحضرید، پیگیری و حل مشکلات و مسائل مهم زنان، در شرایط اقتصادی و پیچیده‌ امروز، نیازمند همت جدی و تلاش شبانه روزی معاونت امور زنان و خانواده می باشد. از آنجا که توجه ویژه به خانواده و جایگاه آن که در سالهای اخیر، در این معاونت مغفول مانده است، ما عملکرد شما را بررسی کردیم؛ آنچه که شما به عنوان عملکردتان از آن یاد می‌کنید امضای چند تفاهم نامه با مسئولان ذی ربط و برگزاری نشست در سطح کلان بوده، چقدر ثمره‌ این رویکرد در زندگی زنان قابل لمس است. آیا نتایج ناظر بر عملکرد شما مشخص می‌باشد؟

ما از شما خواستاریم بیشتر به امور زنان همراه با خانواده توجه بفرمایید تا اینکه کار سیاسی انجام بدهید. از آنجا که در آستانه هفته دولت قرار داریم؛ ما را بر آن شدیم، تا پاره ای از مطالبات اصلی زنان جامعه را به سمع و نظر شما برسانیم و پیگیر مطالبات بانوان عزیز سرزمینمان در این زمینه های اصلی، باشیم.

الف) مسلما تقویت نهاد خانواده و تحقق الگوی ایرانی_ اسلامی، یکی از وظایف اصلی شما و تیم همراهتان هست؛ اما عملکرد شفاف و موثری در این زمینه صورت نگرفته است. با توجه به آمار بالای طلاق در جامعه، مهارت آموزی و دانش افروزی برای مدیریت خانواده و مدیریت عواطف نیاز اساسی دختران و زنان برای حفظ خانواده است. ما معتقدیم زنان، کارگردان‌های زندگی هستند سوال ما این است، در راستای تحقق افزایش دانش و مهارت‌های زنان، برنامه‌ی شما چه بوده است؟ و نتایج آن چه می‌باشد؟ ما دانشجویان این امر را مهم دانسته و خواستار آن هستیم که به جد در راستای تقویت بنیان خانواده، بدنبال مهارت افزایی و دانش افروزی زنان باشید. زنان نیمی از جامعه هستند و نیم دیگر در دست تربیت آنان است، شاید این مهمِ فراموش شده، شاه کلیدی برای حل مشکلات باشد اما به توجه اکید جنابعالی نیاز دارد.

ب) از آنجا که ارتقای دانش حقوقی و مهارت‌های ارتباطی اعضای خانواده، با همکاری دستگاه های مسئول، از وظایف جنابعالی میباشد، لازم دانستیم این اصل را مطرح کنیم که ارتقای مهارت های زنان و یادگیری دانش حقوقی لازم و ملزوم یکدیگر بوده و زنان و خانواده‌ی ما بیش از هر قانونی، نیازمند چنین مهارت آموزی‌هایی هستند، آیا می‌شود خواسته‌ی ما مبنی بر افزایش مهارت آموزی‌، برای زنان میهنمان در محافلی مانند مساجد، سرای محله ها و کانون های فرهنگی با همکاری شهرداری و شورای شهر هر محل، محقق گردد؟ و نیمه‌ی گمشده‌ی عملکردتان را به عرصه‌ی عمل و نمایش، بگذارید؟!

پ) سوالی داریم؛ آیا ارائه الگوی زن ایرانی_اسلامی که از وظایف روشن شما و همچنین استفاده از تجربیات کشورها با برگزاری نشست ها و حضور در رویدادهای منطقه ای و بین المللی که از برنامه‌های شما می‌باشد، به نظر جنابعالی با امضای توافق نامه، با کشورهایی که هیچ سنخیتی با زندگی های ایرانی و بالاخص ارزش‌های اسلامی را ندارند؛ این اصل محقق خواهد شد؟ یا که برعکس با الگو برداری از آنان، زنان و بدنبال آن خانواده را به ویرانی می‌سپارید؟!

توافق نامه شما با کشور سوئد در زمینه توانمندسازی زنان، زنگ خطری است که شاید ما بتوانیم شما را از این جانب هوشیار، کنیم؛ توجه شما را به آمار افزایش خشونت، افزایش تجاوز خیابانی، کاهش نرخ خانواده و کاهش احساس امنیت زنان در کشور سوئد، جلب می کنیم. کشوری که با ازدواج همجنسبازان مشکلی ندارد و سردمدار رواج فرهنگ منحط جنسی در اروپا می‌باشد به نظر شما جایی برای گفت‌وگو باقی می گذارد، که به تعامل و تبادل تجربیات با این کشور پرداخته‌اید؟! به احتمال زیاد می‌دانید سوئد رتبه‌ی دوم تجاوز جنسی در جهان را داراست و با فرهنگ اسلامی کشورمان، قطعا همخوانی ندارد؛ چرا می‌خواهید از کشوری که به دنبال تئوریزه کردن افکار فاسد خود به زنان ماست، تجربه کسب کنید و به تعامل بپردازید؟!

ما نگران آن هستیم، که شما در راه انتقال تجربیاتتان به زنان سوئدی و معرفی الگوی زن اسلامی_ ایرانی، ارزش‌های اصیل خانواده ایرانی، را قربانی کنید! البته شاید در این کشورها زنان در سطح عالی مدیریتی، قرار می گیرند و برای شما این بازخورد توجه برانگیز، باشد؛ اما سرکار خانم ابتکار! لازم است؛ نگاه خود را حداکثری کرده و به تمام زنان جوامع اروپایی توجه نموده و مسیر اشتباه آنان را طی نکنید و نگران زنان کشورمان باشید، اینطور که روشن است؛ توجه به قشر محدود اروپایی، شما را از توجه به دیگر زنان، این جامعه به اضمحلال رفته، غافل کرده است!

ت) دیگر نگرانی ما، زندگی زنان شاغل ماست؛ از آنجا که ما افتخار می‌کنیم، زن ایرانی به طور حتم در میان انبوه مشکلات زندگی، نگاهش به زندگی، همسر و فرزندانش هست؛ آیا شما میان کار و زندگی این عزیزان زحمت کش، توازنی کارساز، ایجاد کرده‌اید؟

آیا مشکل توازن میان کار و زندگی زنان با تصویب بسته‌ جامع حمایتی زنان شاغل، مورد توجه قرار گرفته است؟ یا که به فراموشی سپرده شده است؟!

 ث) امنیت شغلی زنان هنوز در لابه‌لای مسائل، انگاری گمشده است، که شما خوب می‌دانید این مسئله ارتباط مستقیمی با رشد جمعیت دارد، خواهشمندیم توجه وافری به این موضوع داشته باشید!

ج) زنان سرپرست خانوار، به طور حتم با بیمه، افزایش حقوق و دستگیری از آنان، می‌توانیم قدری از این بار سنگینی که بر دوش دارند، برداریم و مقداری از زحمت این عزیزان کم کنیم، اما هزاران هزار افسوس، که ما خبرهایی حاکی از قطع بیمه و کاهش بودجه‌ی مختص به زنان سرپرست خانوار و عدم حمایت از آنان را می‌شنویم!

چ) وضعیت زنان و خانواده‌های حاشیه نشین شهرها، بسیار اسفناک است! توجه شما را به آمار بالای مشکلات این زنان، اعم از بهداشت، تغذیه و تحصیلات و دیگر موارد معیشتی در حاشیه‌های شهر، را جلب می‌کنیم؛ سرکار خانم ابتکار!

صادقانه بفرمایید، آیا شما کاری برای این مستضعفین، کرده اید؟ وضعیت زنان ساکن در سکونتگاه های غیر رسمی و بافت های فرسوده، قلب هر انسانی را بدرد میاورد؛ شما برایشان چه کرده اید؟

به طور قطع مهارت آموزی، تقویت و توسعه‌ی خودکفایی زنان مناطق محروم و آسیب پذیر و دارای معلولیت، نیازمند توجهی بیش از یک شوی رسانه ای است.

خ) زنان معتاد و دردمند ما، نیازمند توجه پزشکان، پرستاران و فوریت‌های پزشکی میباشند، اما حمایتشان در پیچ و تاپ هیجانات و موج های رسانه‌ای در نهایت پوچ، گمشده است و حتی در حد حمایت از فیلم نشان دهنده‌ دردهایشان، خریدار ندارند و به باد فراموشی سپرده شده‌اند!

د) ارتقای مشارکت سیاسی و مدیریتی زنان بر اساس شایسته سالاری به طور حتم، پیوست توان افزایی زنان مدیر و نخبه، با برگزاری دوره های مرتبط در سطح ملی و استانی، را داراست و از شما انتظار قدم گذاشتن در این عرصه را داریم.

ذ) معرفی برنامه ی زنان و خانواده در شکوفایی شهری، بارویکرد منشور شهرهای اسلامی از اعمال فزاینده‌ای‌ است که ما دانشجویانِ دغدغه‌دار در عملکرد جنابعالی، ندیده‌ایم!

ر) نطق شما برای حمایت از تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان، تامل برانگیز است؛ لایحه ای که برای جامعه بیش از پیش نیاز آن، روشن و مبرهن است؛ اما نواقص آن روشن می باشد؛ که جامعه‌ی نخبگانی سعی در نمایاندن این اشکالات را دارد. شما فکر نمی‌کنید این قوانین لزوم همراه شدن فرهنگ سازی خانواده‌ها را می‌طلبد؟ و همچنین این قانون نیازمند اصلاحات فراوان می باشد؛ ما معتقدیم یک قانون ناقص، با ایرادهای فراوان، بسیار بدتر از نبود قانون، است.

ز) برای بار دوم است که در فرودگاه های کشورهای خارجی، حجاب را از سر زنان کشورمان برمی‌دارند نه بر اساس مسئله امنیتی بلکه براساس نوع ملیت! که البته به خاطر مسائل امنیتی هم اینگونه رفتار زشت و زننده است؛ تعجب آور بود، که شما حتی یک واکنش کوچک، هم نداشته اید؟! آیا این مسئله به اندازه‌ مسئله گشت ارشاد، مهم یا خبر ساز نبوده است؟ چه پاسخی دارید؟ پاسخ شما مبنی بر بی اطلاعی و شک داشتن، به طور حتم سوال برانگیز می‌باشد و ما منتظر پاسخ شما می‌باشیم.

در پایان لازم می‌دانیم یادآوری نماییم یکی از بهترین راهکارها برای حل مشکلات، تعامل جنابعالی با جامعه نخبگانی مانند دانشجویان می باشد، از آنجا که دختران دفتر تحکیم وحدت به جد مسئله‌ حوزه‌ زنان را پیگیری می‌کنند شایسته است شما در جمع ما حضور پیدا کنید، حال از شما صمیمانه دعوت به عمل می آوریم تا در جمع دانشجویان، در دانشگاه ها قرار بگیرید و پاسخ‌گوی سوال‌های دلسوزانه‌ آنان باشید.

باشد که حرف ما دانشجویان دختر دلسوز را، شنیده‌باشید و به آن‌ها جامه عمل بپوشانید.

یا حق

سیده فاطمه فیروزآبادی مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه بهشتی
مریم مهربان مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه امیرکبیر
فاطمه علی زادنیا دبیر انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه الزهرا
حانیه زرنگ مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه قزوین
مهدیه جوکار دبیر انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه شریعتی
فاطمه شریعتی مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه پیام نور مشهد
راضیه عزیزی مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
مهشید احمدی زاده مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه علم و صنعت
فاطمه سادات غمیلوی مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه زنجان
شهین شریفی مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
رضوان ترکمن مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی همدان
پرستو رام‌برزینی مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز»

منبع: فارس 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پیشگاه مسئولان دفاتر خواهران انجمن‌های اسلامی دانشجویان
Italy
درود پیشگاه خواهران گرامی؛ به آگاهی می رساند همان گونه که آگاهی دارید یکی از آفات دموکراسی به شیوه لیبرالیته و سکولاریته غربی استفاده ابزاری از جنیست افراد در تبلیغات، نمایشگاه ها، فروشگاه ها و بسیاری جاهای دیگر است. اگر این واقعیت بدیهی را در نظر بگیریم نیمی از جامعه را بانوان تشکیل داده اند و این موضوع همه برنامه ریزان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را وامی دارد که با استفاده (و همچنین سوء استفاده) از این ظرفیت به خواسته های خود برسند. متاسفانه در انتخابات چند دوره اخیر (88، 92، 96 ریاست جمهوری و 94 مجلس) یک طیف سیاسی ...بخش وسیعی از بانوان را با شعار... با یک اغواگری سوداگرانه توانست این بخش عمده جامعه را معطوف به مسائلی نماید که هیچ گاه دغدغه بانوان فرهیخته و فداکار ایرانی نبوده و نیست. ضمناً یادمان نرفته است که گروه بزرگی از پرستاران، پزشکان و امداد رسانان، زمان دفاع مقدس در پشتیبانی جنگ بوده اند که گاهی تا خط مقدم نیز حضور می یافتند. به شخصه فداکاری این قشر پهلوان و قهرمان را هیچ گاه فراموش نخواهم کرد.
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
تنها حرکتی که از این زن سیاسی ، همواره دیده شده ؛ لبخند ملیح و روسری سبز است و بس !!
Iran, Islamic Republic of
به چي توجه كنه دلتون خوشه همه اش تو فكر تجارته