جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اسماعیل هنیه: معامله قرن دچار «مرگ مغزی» شده

سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 635722
رئیس دفتر سیاسی جنبش اسلامی "حماس" گفت: با وجود اینکه قضیه فلسطین با توطئه ها و درد و رنج زیادی روبه رو است، اما اعیاد ما خبرهای خوش زیادی را برای ملت فلسطین در دل خود جا داده است.
اسماعیل هنیه: معامله قرن دچار «مرگ مغزی» شده
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، فلسطین الیوم نوشت: "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش اسلامی حماس در خطبه عید قربان در غزه گفت: با وجود اینکه قضیه فلسطین با توطئه ها  و درد و رنج زیادی روبه رو است اما اعیاد ما خبرهای خوش زیادی را برای ملت فلسطین در دل خود جا داده است.

وی تصریح کرد: خیر و خوبی در راه است و چیزی به بستن صفحه این تحریم ظالمانه علیه مردم غزه باقی نمانده است و نشانه این خبرهای خوش سقوط طرح موسوم به "معامله قرن" و مرگ مغزی آن به برکت ایستادگی ملت فلسطین و ملت های عرب و مسلمان است.

هنیه ادامه داد: تحریم غزه بدون اینکه به امتیازدهی های سیاسی و یا قبول معامله قرن مرتبط باشد، پایان خواهد یافت و هرگونه حل و فصل اوضاع انسانی در غزه در درجه نخست بدون بهای سیاسی خواهد بود، هیچ بهای سیاسی را برای برطرف کردن تحریم نخواهیم پرداخت و این راه حل مبتنی بر توافق ملی و با استفاده از شبکه امنیت عربی به منظور دریافت تضمین های لازم برای اجرای موارد مورد توافق خواهد بود.

وی در مورد دیدارهایی که در قاهره صورت گرفت، اظهار داشت: هیئت های ما در قاهره بر دو موضوع متمرکز شدند، اول بررسی پرونده داخلی به منظور رسیدن به یک دیدگاه جامع در مورد آشتی و حمایت از اصول و حقوق فلسطین و پایان تحریم و دوم گفتگو بین گروهها و برادران مصری برای توافق بر سر راهبردهای مرحله آینده.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: ما به لزوم تحقق آشتی ملی پایبند هستیم و معتقدیم برای تحقق آن باید تحریم ها علیه غزه برداشته شده و توافق 2011 به اجرا در آید و سپس به موضوع تشکیل دولت وحدت ملی بپردازیم.

وی همچنین پایان کشمکش داخلی و یکپارچه کردن تلاش ها برای قضیه فلسطین و قدس را خواستار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *