جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۱۲

ظریف «کوفی عنان» را چه خطاب کرد؟

شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب: 635036
وزیر امور خارجه ایران با ابراز تأسف عمیق از درگذشت کوفی عنان، او را رهبر قدتمند جهان و قهرمان بی‌نظیر صلح، عدالت و حاکمیت قانون خواند.
ظریف «کوفی عنان» را چه خطاب کرد؟
به گزارش جهان نيوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در پی درگذشت «کوفی عنان» دبیرکل پیشین سازمان ملل در صفحه توئیترش با ابراز تأسف عمیق از درگذشت کوفی عنان او را رهبر قدتمند جهان و قهرمان بی‌نظیر صلح، عدالت و حاکمیت قانون خواند و نوشت:« در آرامش به سر ببری، دوست قدیمی عزیز من.»
 
«کوفی عنان» دبیرکل پیشین سازمان ملل متحد که برای درمان، به سوئیس رفته بود، اوایل وقت صبح امروز (شنبه) در سن 80 سالگی و در بیمارستانی در ژنو درگذشت.

کوفی عنان متولد 8 آوریل 1938 در غنا و هفتمین دبیرکل سازمان ملل متحد در فاصله سال‌های ۱۹۹۷ تا دسامبر ۲۰۰۶ بود. 
وی همچنین نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه بود و در سال 1391 چند بار به تهران سفر کرد.

دبیرکل پیشین سازمان ملل متحد همچنین شهریور 1385 به منظور سفری دو روزه و رایزنی با مقامات ایرانی به تهران آمد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وی توسط یکی از شکارچیان ارشد بنیاد فورد شناسایی شده و برای برنامه‌ای با عنوان "رهبران جوان" معرفی گشت. بدین ترتیب از وی دعوت شد تا یک ترم را در دانشگاه هاروارد بگذارند. بنیاد فورد پس از مشاهده علاقه وی به آمریکا تصمیم گرفت که حمایت مالی از تمام دوران تحصیلی وی را بر عهده بگیرد.
دوران تحصیلات کوفی عنان در خارج (1961-1959) مصادف با سخت‌ترین سال‌های جنبش حقوق مدنی سیاه‌پوستان آمریکایی بود (یعنی آغاز مبارزات بیرمنگهام مارتین لوترکینگ). در نظر وی این حرکت نیز به مانند جنبش استعمارزدایی غنا بود اما بار دیگر از شرکت در آن اجتناب ورزید.[3]

مرشدان آمریکایی وی که تحت تأثیر دستاوردهای آکادمیک و رفتارهای احتیاط‌آمیز سیاسی عنان قرار گرفته بودند درب‌های سازمان بهداشت جهانی را به روی وی گشودند و بدین ترتیب اولین شغل رسمی وی آغاز گشت. وی پس از سه سال فعالیت در این سازمان به عنوان کمیسر اقتصادی آفریقا در آدیس‌آبابا منصوب شد. با این وجود، وی به علت عدم برخورداری از شایستگی‌های کافی برای فعالیت در سازمان ملل به آمریکا بازگشت
....یعنی ظریف نمیدونه سازمان ملل عملادر خدمت استکبار جهانی وراهی برای سلطه بیشتر انها بر جهان است وهیچ کسی بدون نوکر این استکبار بودن ،توان رسیدن به مناصب بالای ان را ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
United States
...
Iran, Islamic Republic of
وی در این زمان بود که با نانی لاگرگرن مستر (Nane Lagergren Master) همسر دوم خود آشنا شده و ازدواج نمود. نانی، یک وکیل سوئدی، و از اقوام رائول والنبرگ (Raoul Wallenberg)، فرستاده ویژه سوئد به بوداپست در دوران جنگ جهانی دوم بود. والنبرگ دارای روابط ویژه‌ای با یهودیان بوده و همچنین از اعضای OSS (سازمان سلف سیا) بود. ازدواج موفق کوفی عنان درب‌هایی را به روی وی باز نمودند که وی به تنهایی قادر به عبور از آنها نبود بالاخص درب سازمان‌های یهودی
Iran, Islamic Republic of
وی در این زمان بود که با نانی لاگرگرن مستر (Nane Lagergren Master) همسر دوم خود آشنا شده و ازدواج نمود. نانی، یک وکیل سوئدی، و از اقوام رائول والنبرگ (Raoul Wallenberg)، فرستاده ویژه سوئد به بوداپست در دوران جنگ جهانی دوم بود. والنبرگ دارای روابط ویژه‌ای با یهودیان بوده و همچنین از اعضای OSS (سازمان سلف سیا) بود. ازدواج موفق کوفی عنان درب‌هایی را به روی وی باز نمودند که وی به تنهایی قادر به عبور از آنها نبود بالاخص درب سازمان‌های یهودی.
به گفته ژنرال رومئو دلایر (Romeo Dallaire)، فرمانده کانادایی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در روآندا، کوفی عنان به درخواست‌های مکرر وی پاسخ نداده و مسؤول اصلی انفعال سازمان ملل در قبال نسل‌کشی 800/000 نفر از ساکنین این کشور است.[4]

سناریوی مشابهی نیز در بوسنی و زمانی که 400 تن از حافظین صلح توسط صرب‌ها گروگان گرفته شدند رخ داد. کوفی عنان درخواست‌های مکرر ژنرال برنارد خاویر (Bernard Janvier) را نادیده گرفته و اجازه داد تا کشتاری قابل پیشگیری به وقوع بپیوندد.
Iran, Islamic Republic of
کوفی عنان بلافاصله پس از انتصاب به عنوان دبیر کل سازمان ملل یک سمینار دو روزه را برای 15 نفر از نمایندگان کشورها در سازمان ملل پشت درهای بسته برگذار نمود. میزبانی این نشست محرمانه را بنیاد برادران راکفلر (Rockefeller Brothers Fund) در "مرکز کنفرانس پوکانتیکو" (Pocantico Conference Center) بر عهده داشت. وی در این نشست، خارج از چارچوب رسمی سازمان ملل، اصلاحات مورد نظر خود را با نمایندگان کشورهایی که می‌دانست می‌تواند بر حمایت آنها حساب کند، مطرح نمود.
Iran, Islamic Republic of
مهمترین نوآوری کوفی عنان برنامه‌ای با عنوان "پیمان جهانی" (Global Compact) بود که عبارت بود از بسیج جامعه مدنی برای جهانی بهتر. بر اساس این برنامه، صاحبان سرمایه، اتحادیه‌ها و سازمان‌های غیردولتی گرد هم می‌آمدند تا در مورد حقوق بشر، استانداردهای کارگری و محیط زیست به بحث بپردازند.[5]

این برنامه در عمل تلاشی بود برای تضعیف قدرت دولت‌های ملی و افزایش توان شرکت‌های چند ملیتی و سازمان‌هایی که تنها دارای ظاهری "غیر دولتی" بوده اما تحت حمایت مالی مخفیانه قدرت‌های بزرگ قرار دارند. کوفی عنان با تقویت لابی‌گرها به عنوان شرکای سازمان ملل، روح منشور سانفرانسیسکو را دفن کرد. هدف این سازمان جلوگیری از جنگ نه از طریق رسمیت یافتن حقوق برابر ملت‌های کوچک و بزرگ بلکه از طریق حمایت از همگرایی بین منافع خصوصی است. "پیمان جهانی" انحرافی است از منطق پذیرفته شده جهانی مبنی بر عام‌المنفعه بودن قوانین بین‌المللی، به سوی منطق انگلوساکسون که در آن منفعت عامه خیالی بیش نیست و مدیریت خوب نیز عبارت است از تجمیع بین بیشترین تعداد منافع ویژه.
Iran, Islamic Republic of
https://www.mashreghnews.ir/news/885218/%D9%85%D9%82%D8%B5%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D9%86%D8%B3%D9%84-%DA%A9%D8%B4%DB%8C-800-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D9%81%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%A2%D9%86%D8%AF%D8%A7-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%DB%8C-900-%DA%AF%D8%B1%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2
آدمیزاد
Colombia
کوفی عنان یکی از بدترین رییسهای سازمان ملل بود که با آمریکا و نوچه هایش همکاری و نوکری کرد تا کشورها را اشغال کنند .برای همین هم جایزه صلح (جنگ ) نوبل را گرفت.
Iran, Islamic Republic of
تا جایی که ما میدانیم این افراد فقط بازیچه قدرتهای بزرگ و مجری سیاست های آنان هستند
همین و بس....
Iran, Islamic Republic of
ظریف انگار ساخته شده واسه اینکه دنبال یکی بدود.
Iran, Islamic Republic of
ظريف براي غربي ها غش ميكنه / براي شرقي ها تب ميكنه /براي ما لج ميكنه و برجام و تو پاچمون ميكنه!!!!!!!!!!
سرور
Iran, Islamic Republic of
ضرب المثل است که افراد را از دوستانشان باید شناخت.پس با داشتن چنین "دوست عزیز"ی شناخت ظریف راحت نیست.