پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

طالبان دیگر به صلیب سرخ «امان» نمی‌دهد

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب: 634530
گروه تروریستی طالبان اعلام کرد که در اعتراض به بی‌تفاوتی صلیب سرخ به وضعیت طالب‌های گرفتار در یکی از زندان‌های افغانستان، دیگر تضمینی برای امنیت نیروهای صلیب سرخ نمی‌دهد.
طالبان دیگر به صلیب سرخ «امان» نمی‌دهد
به گزارش جهان نيوز، گروه تروریستی طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تضمین‌های امنیتی پیشین که برای فعالیت آزادانه نیروهای صلیب سرخ به اعضای این نهاد داده بود را لغو کرده است.

آنطور که رویترز خبر داده، طالبان امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای به بی‌تفاوتی صلیب سرخ به وضعیت اعضای زندانی طالبان در ندامتگاه «پُلچرخی» کابل اعتراض کرده و گفته که نتیجه این بی‌تفاوتی صلیب سرخ، لغو توافق پیشین این گروه تروریستی و این نهاد امدادی بین‌المللی برای در امان ماندن نیروهای صلیب سرخ از حملات طالبان است.

طالبان انتظار داشته که صلیب سرخ، مقامات زندان پُلچرخی را برای بهبود وضعیت افراد متهم به همکاری با طالبان تحت فشار بگذارند و طلیب سرخ این کار را نکرده است.

در بیانیه طالبان آمده: «امارت اسلامی (نامی که طالبان برای اشاره به افغانستان از آن استفاده می‌کند) تا زمانی که صلیب سرخ برای اصلاح رفتارش با امارت اسلامی توافق نکند، امنیت جان و مال اعضای آن را ضمانت نمی‌کند.»

پلچرخی زندانی است که افراد مظنون به همکاری با طالبان در آن نگهداری می‌شوند و آنطور که طلوع‌نیوز گزارش داده، بحث حضور افراد بی‌گناه که با رشوه به مأموران دولت به عنوان اعضای طالبان به این زندان افکنده شده‌اند، از مباحث داغ رایج در افکار عمومی افغانستان است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *