جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

کرباسچی: مقام‌های انتخابی خود را تقدیس نکنند

سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 634162
دبیرکل حزب کارگزاران با اشاره به اینکه سوال از جانب هرکسی باشد، باید با شفافیت به آن پاسخ داد، گفت: حتی برخی از مطبوعات و روزنامه‌ها هستند که رابطه نزدیکی با آقای روحانی داشته اند، اکنون سوالات و نقدهای جدی نسبت به دولت دارند.
کرباسچی: مقام‌های انتخابی خود را تقدیس نکنند
به گزارش جهان نيوز، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در گفت و گو با اعتمادآنلاین درباره عملکرد دولت روحانی گفت: واقعیت این است که کارنامه دولت و عملکرد دستگاه‌های اجرایی قابل انتقاد است و این طور نیست که بتوان از همه دستگاه‌ها و از همه عملکردها دفاع کرد؛ قطعا نقایصی وجود دارد. 

وی با بیان اینکه باید واقعی، شفاف و بدون توجیه سیاسی یا تبلیغاتی برای افکارعمومی مسائل را توضیح دهند، افزود: بحث اینکه بخواهند مشکلات را به گردن کسی بیندازند یا موانع را خیلی بزرگ کنند، درست نیست. اگر جاهایی نقایصی هم در کار دولت است باید ذکر شود و اراده خود را برای رفع این نقایص به کار گیرند. منهای فشار و سوال مجلس، این عملکردهای ضعیفی که در برخی از دستگاها‌ی اجرایی همه به آن معترف هستند را خود رییس‌جمهور باید بیش از همه مورد توجه قرار دهد و سعی کند تا برطرف شوند. 

این فعال اصلاح طلب، اکثریت مجلس را «معتدل» دانست و با اشاره به سوال از رئیس جمهور تصریح کرد: اگر درست برخورد و مباحث صادقانه در مجلس مطرح شود به نظر من اکثریت مجلس راه غلطی را انتخاب نمی‌کند. البته در مجلس افرادی هم هستند که در اظهارنظرها، نظارت‌ها و حتی رای‌دادنشان عادلانه رفتار نمی‌کنند و خیلی جهت‌دار و با همان پیش‌فرض‌ها و پیش‌داوری‌های ذهنی که دارند با مسائل برخورد می‌کنند.

کرباسچی، سوال از رئیس جمهور را حق مجلس دانست و گفت: چه جبهه پایداری چه هر گروه دیگری که اختلاف‌نظر و اختلاف سلیقه دارند پیگیر سوال باشند، قانون این حق را برای مجلس در نظر گرفته که توضیح بخواهد. این موضوع یکی از وجه‌ها و خاصیت‌های دموکراسی است؛ الان برخی از مطبوعات و روزنامه‌ها هستند که رابطه نزدیکی با آقای روحانی داشته و دارند و خیلی هم به ایشان علاقمند هستند اما سوالات و نقدهای جدی نسبت به برخی از دستگاه‌ها و کارها در مورد ایشان دارند، اینکه دیگر جبهه پایداری نیست؛ حتی اگر جبهه پایداری یا آقای احمدی‌نژاد باشد هم باید پاسخ داد.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو خاطرنشان کرد: مقام‌های انتخابی که در کشور هستند انقدر خود را تقدیس نکنند که کسی جرات نکند از آنها سوال بپرسد. اینها باید حداقل، در معرض افکارعمومی و مجلس قرار گیرند ولو بدترین مخالفان بیایند و صحبت کنند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید
Iran, Islamic Republic of
چرا باید دبیرکل یک حزب به ظاهر قانونی ! فردی با سوء سابقه باشد ؟!