شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

کمبود آب کشور ناشی از بحران مدیریتی است

دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب: 633897
شهریار- عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم آمایش سرزمینی گفت: کمبود آب کشور ناشی از بحران مدیریتی است.
کمبود آب کشور ناشی از بحران مدیریتی است
به گزارش جهان نيوز، محمد محمودی شاه‌نشین پیش از ظهر دوشنبه در همایش « آب، نبض زندگی» که در شهریار برگزار شد، طی سخنانی کمبود آب را ناشی از بحران مدیریتی دانست و گفت: باید در حوزه فرهنگ و اقتصاد هم تلاش روزافزونی داشت و حفظ خاک کشور فقط در جنگیدن نیست .

وی با بیان این که در کنار امنیت و آرامشی که به واسطه خون شهدا برای کشور ایجاد شده است، باید مراقب بود تا به بیماری درونی مبتلا نشویم، تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد در برون‌رفت از مشکلات کشور نقش بسزایی دارند.

کم توجهی به آمایش سرزمینی مشکل ساز خواهد شد
نماینده مردم شهرستان های ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه باید از اعتیادهایی که به مصرف بی رویه داریم، فاصله بگیریم و با رشد این مصرف ها مقابله کنیم.

محمودی شاه نشین با بیان این که حمایت‌های دولت و مجلس نسبت به نهادهای مردمی نباید تک محوری باشد، گفت: دولت و مجلس باید در همه حوزه‌ها، به سازمان های مردم نهاد اهمیت داده و از ظرفیت آن ها برای بهبود امور بهره گیرند.
عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: عدم آمایش سرزمینی بزرگ‌ترین مشکل در کشور است، اگر این مهم به خوبی انجام شود در همه حوزه‌ها اعم از کشاورزی، صنایع، تولید و غیره می‌توان برنامه‌ریزی‌های بهتری داشت .
وی ادامه داد: اگر همچون گذشته به این موضوع کم‌توجهی شود بحث کم آبی، مشکلات اقتصادی و تولید دوباره سرباز می‌کند.

معلوم نیست که چرا از پساب آب غرب تهران استفاده نمی شود
عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: بحث آمایش سرزمینی الزامی است که دولت‌ها مدعی آن هستند و عنوان می شود، که در ۶۰ درصد استان‌های کشور انجام شده اما به دلیل تغییرات محیطی و شرایط منطقه‌ای با مشکلاتی روبه‌رو است.

وی گفت: آمایش سرزمینی اگر به سرعت و در زمان مشخصی انجام شود نتیجه مطلوب‌تری به همراه دارد که این نیاز به مدیریت جهادی و آینده‌نگر دارد.

محمودی شاه نشین با بیان این که ۲ سال است، که پساب تصفیه‌خانه‌های شهرستان‌های ملارد، شهریار و شهرقدس هدر می‌رود، گفت: در حالی که دائما در حال برداشت از سفره های زیرزمینی هستیم، پساب تصفیه خانه ها را نیز هدر می دهیم و بازگشت پساب را نداریم که این خود مشکلاتی را برای آینده ایجاد می‌کند.

این نماینده مجلس گفت:  معلوم نیست که چرا از پسابی که میزان قابل توجهی هم در غرب تهران استحصال می‌شود، بهره‌ گرفته نمی شود.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *